جزییات نامه فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال ایران؛ تا شنبه درباره شائبه دخالت نهاد ثالت در انتخابات پاسخ دهید

جزییات نامه فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال ایران؛ تا شنبه درباره شائبه دخالت نهاد ثالت در انتخابات پاسخ دهید

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای نامه فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال چیست؟

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که انتخابات فدراسیون فوتبال، هشتم شهریور برگزار خواهد شد، به نظر می‌رسد برخی مصاحبه‌ها درباره نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال، فیفا و AFC را به فوتبال ایران حساس کرده است.

ساعاتی پیش بود که خبرگزاری قوه قضاییه از نامه این دو نهاد بین‌المللی به فدراسیون فوتبال رونمایی کرد که در آن  طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران بابت دخالت نهاد ثالث در انتخابات فدراسیون فوتبال که مشخصا بعضی از نمایندگان مجلس هستند، تذکر داده است.

طبق این نوشته این خبرگزاری، در نامه ارسالی فیفا و AFC بعضی از مصاحبه های نمایندگان مجلس و مسئولین جهت راستی آزمایی به فدراسیون فوتبال ارسال شده است.

فدراسیون فوتبال تا روز 20 آگوست – یعنی شنبه هفته آینده – مهلت دارد که به این نامه پاسخ دهد و ثابت کند که هیچ اتفاقی نیفتاده که استقلال این مجموعه را زیر سوال ببرد.

سایت فدراسیون فوتبال هم اعلام کرده که فدراسيون فوتبال جمهورى اسلامى ايران با تاكيد بر حفظ استقلال كامل و اجراى دقيق و شفاف اساسنامه در برگزارى انتخابات هشتم شهريور نسبت به تهيه پاسخ لازم در مهلت مقرر اقدام خواهد کرد.

به این نکته هم اشاره کنیم که طی روزهای گذشته خبرها و شایعاتی درباره احتمال تعلیق فوتبال ایران به خاطر برخی مصاحبه‌های نمایندگان مجلس درباره صلاحیت یکی از نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال مطرح شده بود که بر اساس آن، اگر برای فیفا و AFC مسجل شود که نهاد ثالثی قصد دخالت در انتخابات فدراسیون را دارد، احتمال تعلیق فوتبال ایران – مشابه اتفاقی که چند روز قبل برای فدراسیون فوتبال هند و قبلا فدراسیون فوتبال السالوادور رخ داد – وجود دارد و باید دید پاسخ فدراسیون فوتبال به فیفا و AFC، این دو نهاد را قانع خواهد کرد.

باید دقت کرد که بسیاری ها نهادهای ناظر اعم از قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال سکوت کرده بودند اما دو سه نماینده مجلس در برخی برنامه های رادیویی و تلویزیونی و چند خبرگزاری به جهت گیریهایی پرداختند که فیفا همه آنها رصد کرده و در نهایت به فدراسیون فوتبال ایران تا روز شنبه وقت داده که پاسخگوی فیفا درباره ابهامات و شائبه دخالت در روند انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باشند.

۱۹۸۴