بازی‌های کشورهای اسلامی| مدال برنز حاصل تلاش جودوکاران

بازی‌های کشورهای اسلامی| مدال برنز حاصل تلاش جودوکاران

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی جودو ایران پس از سه سال دوری از میادین بین المللی رسمی در بخش مسابقات تیمی به مدال رسید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فدراسیون جودو، پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی از 17 مردادماه به میزبانی کشور ترکیه و در شهر قونیه آغاز شده و فردا پنج شنبه27 مردادماه این دوره از بازیها به پایان خواهد رسید.

 تیم ملی مردان و بانوان کشورمان که سه سال از میادین رسمی بین المللی دور بودند؛ سرانجام پس از سه سال دوری از گردونه مسابقات موفق به حضور در پنجمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی شدند و در تاتامی قونیه به مصاف حریفان خود رفتند.

در چارچوب برگزاری این دوره از بازیها، مسابقات جودو در بخش رقابت های تیمی امروز 26 مردادماه انجام شد که تیم ملی مردان و بانوان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

تیم ملی مردان که دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در نخستین مبارزه و در دور دوم به مصاف تیم ملی ترکمنستان رفت و موفق شد سه بر یک تیم ملی ترکمنستان را شکست دهد و به نیمه نهایی راه یابد.

در دومین بازی، تیم ملی ایران به مصاف تیم ترکیه رفت و این دیدار با نتیجه سه بر یک به سود ترکیه تمام شد و تیم ملی جودو مردان به جدول شانس مجدد راه یافت.

در جدول شانس مجدد تیم ملی مردان با نتیجه سه بر صفر مقابل تیم سنگال به برتری دست یافت و مدال برنز پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به تیم مردان رسید.

در ادامه این رقابت ها، تیم ملی جودو بانوان کشورمان نیزدر نخستین مبارزه به مصاف تیم ملی  قرقیزستان رفتند اما در پایان این دیدار با نتیجه سه بر صفر به سود حریف به پایان رسید و بانوان کشورمان به جدول شانس مجدد راه یافتند.در جدول شانس مجدد تیم ملی بانوان به مصاف تیم الجزایر رفت و با شکست مقابل این تیم از رسیدن به مدال بازماندند.

محمدرضا حاج ‌یوسف زاده مدیرفنی تیم ملی و محسن ذکریا به عنوان مربی هدایت تیم ملی را برعهده دارند.

تکتم بیدل به عنوان سرمربی و سحر چغلوند به عنوان مربی هدایت تیم ملی بانوان را برعهده دارند. مصطفی کریمی نیز به عنوان سرپرست کاروان جودو ایران در این رقابت ها حضور دارد.

اسامی نفرات اعزامی به این رقابت ها به شرح زیر است:

نفرات اعزامی در بخش مردان:

وزن 66- کیلوگرم: حمیدرضا پاپی

وزن 73- کیلوگرم: محمد صدیقی و وحید جدی

وزن 81- کیلوگرم: مهدی فتحی پور

وزن 90 کیلوگرم: محمد سعیدی و قاسم باغچقی

وزن 100 کیلوگرم: حمیدرضا ملک زاده

نفرات اعزامی در بخش بانوان:

وزن 48- کیلوگرم: شیوا جهانگیری

وزن 52- کیلوگرم: فاطمه کمالی

وزن 57- کیلوگرم: سایان چگینی

وزن 63- کیلوگرم: محدثه حسینی

وزن 70- کیلوگرم: مریم بربط و ریحانه گیلانی

وزن 78 - کیلوگرم: مریم پیمانی

7777