صعود شهرجردی و کاتای تیمی بانوان به فینال کشورهای اسلامی/ شکست سارا بهمنیار از مراکش

صعود شهرجردی و کاتای تیمی بانوان به فینال کشورهای اسلامی/ شکست سارا بهمنیار از مراکش

پایگاه خبری فوتبالی- ابوالفضل شهرجردی نماینده کاتا انفرادی مردان ایران، اولین فینالیست کاراته ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، روز نخست رقابت‌های کاراته پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از صبح امروز(چهارشنبه) آغاز شد و ابوالفضل شهرجردی نماینده کاتای انفرادی آقایان و تیم کاتای تیمی بانوان به دیدار نهایی صعود کردند.

ابوالفضل شهرجردی نماینده کاتا انفرادی آقایان ایران پس از اجرای دو کاتا و قرارگیری در جایگاه اول گروه خود به فینال پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشور های اسلامی قونیه ۲۰۲۱ راه یافت. شهرجردی در دور اول با امتیاز ۲۵.۲۰ در جایگاه اول قرار گرفت و کشورهای آذربایجان، اندونزی، الجزایر، سنگال، افغانستان، ترکمنستان و موریتانی به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا هشتم گروه یک قرار گرفتند.

نماینده کاتا انفرادی آقایان ایران در دور دوم نیز با امتیاز ۲۵.۲۰ در جایگاه اول گروه خود ایستاد و اولین فینالیست کاراته ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شد. پس از شهرجردی نمایندگان کشورهای اندونزی، آذربایجان و الجزایر به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

همچنین در کاتای تیمی بانوان با ترکیب زینب السادات حسینی، ملیکا عزتی و سپیده امینی پس از قرارگیری در جایگاه اول گروه خود به فینال پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ۲۰۲۱ راه یافت.

نمایندگان کاتا تیمی بانوان کشورمان در دور اول با امتیاز ۲۴.۵۴ در جایگاه اول گروه خود قرار گرفند و راهی فینال این مسابقات شدند. پس از ایران تیم‌های الجزایر و کامرون به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

در گروه دو نیز مراکش اول و ترکیه دوم شدند تا عصر امروز فینال کاتا تیمی بانوان بین نمایندگان کشورمان و تیم مراکش برگزار گردد.

اما در بخش کومیته، سارا بهمنیار نماینده ایران در المپیک توکیو، پس از پیروزی 4 بر صفر مقابل حریفی از قرقیزستان، مقابل الهایتی از مراکش 3 بر یک شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه ترکیه از ۱۸ مرداد آغاز و تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. رقابت های کاراته نیز در این مسابقات از امروز چهارشنبه ۲۶ آغاز و تا پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ با حضور ۲۲۹ ورزشکار از ۳۰ کشور پیگیری خواهد شد.

7777