آرای کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در مورد طلب ۶۵ نفر از ۵ باشگاه صادر شد

آرای کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در مورد طلب ۶۵ نفر از ۵ باشگاه صادر شد

پایگاه خبری فوتبالی- آرای کمیته انضباطی فدراسیون والیبال برای مطالبات ۶۵ بازیکن و اعضای کادر فنی از پنج باشگاه لیگ برتری و دسته یک صادر شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، بر اساس اعلام قبلی فدراسیون والیبال کادر فنی و بازیکنان تیم‌ها برای شکایت از باشگاه‌ها تا 31 تیرماه مهلت داشتند تا قبل از شروع مسابقات به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.

نشست کمیته انضباطی فدراسیون والیبال روزهای دوشنبه سوم و دهم مردادماه برای بررسی مطالبات 65 بازیکن و عضو کادر فنی پنج باشگاه برگزار شد و آرای این نشست‌ها امروز (سه‌شنبه 26 مرداد) صادر شد.

متن آرای صادر شده برای مطالبات بازیکنان و اعضای کادر فنی باشگاه‌های سایپا، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، مس رفسنجان، شهرداری گنبد و شهرداری ورامین به شرح زیر است:

سایپا تهران

آقایان آرش کشاورزی، سعید ولیان، مجید عباس خواه، فاضل شیرکوند، حمید محمد آلق، امیر کریمی، رمضان صحبتی، بنیامین ایگدری، پیمان نعمت پور، امیر حسن فرهادی، صمد اکبری، سهراب بهنژاد، مهدی مرتضی قالهری، سجاد سیفی نیا، بابک امیری، نوید مشجری، مهدی جعفر وند با ثبت درخواست و ارائه قرارداد خود ادعا نموده اند در سال 1400 با انعقاد قرارداد با باشگاه سایپا در مسابقات لیگ برتر شرکت جسته اند که تا کنون موفق به دریافت الباقی مبالغ قراردادشان نشده اند، که این ادعا مورد تأیید نماینده باشگاه قرار گرفته است نظر به مدلول آیه شریفه ” اوفوا بالعقود ” و لزوم ایفاء تعهدات مذکور در نصوص قانونی و ماده 42 آئین نامه سازمان لیگ، که بیان می دارد باشگاه ها مکلفند پس از اتمام مسابقات با اعضاء تسویه حساب نمایند و باشگاه سایپا به تعهد خود در این خصوص عمل ننموده است و نظر به اینکه مطابق تبصره 30 آئین نامه مذکور باشگاه پس از کسب نظر موافق کمیته انضباطی، حداکثر مجاز به کسر ده درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان است، که با توجه به اینکه ظرف ده روز از تاریخ تشکیل جلسه کمیته انضباطی باشگاه مراتب را به سازمان لیگ و کمیته انضباطی اعلام ننموده است درنتیجه میزان ده درصد جریمه مورد تأیید کمیته انضباطی واقع نگردیده است و نظر به اینکه از بابت پنج درصد کسر مبلغ قرارداد بابت بیمه، قبلاً در خصوص اینکه باشگاه مجاز به کسر حق بیمه نیست اظهار نظر صورت پذیرفته است. بنابراین باشگاه سایپا موظف است با اعضاء خود به شرح اسامی ذکر گردیده فقط با اعمال کسر پنج درصد بابت کسر جریمه تسویه حساب نماید. قابل ذکر است چند نفر از بازیکنان آقایان نوید مشجری، امیر قربانی، سجاد سیفی نیا، امیر حسین جلال و فاضل شیرکوند نیز از سال 1399  و آقای امیرحسین جلال 1397 مبالغی را طلب دارند که بر اساس مقررات پیش گفته و بدون کسر جریمه باشگاه ملزم به تسویه حساب با نامبردگان است. رأی صادره در خصوص جریمه ظرف فرجه قانونی قابل تجدید نظر خواهی می باشد.

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان

آقایان رحمان محمدی راد، فرهاد قائمی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، سامان فائزی، پرویز پزشکی، علیرضا مباشری، میلاد یوسفی، متین تکاور، رضا اصلانی، مهدی مرندی، کیاوش حیدری، مسعود غلامی، حمید جعفر زاده، داود مقبلی، محسن سیاهدوش و علی حاج محمدی با ارائه نسخه قرارداد و با ثبت درخواست به فدراسیون ادعا نموده اند با انعقاد قرارداد با باشگاه سپاهان برای شرکت در مسابقات لیگ برتر والیبال سال 1400 در مسابقات شرکت جسته اند و باشگاه سپاهان به تعهد مالی خود مبنی بر تسویه حساب با نامبردگان عمل ننموده است و قصد اعمال جریمه برای اعضاء دارد که مراتب مورد تأیید نماینده باشگاه قرار گرفته است. از آنجا که مطابق ماده 42 آیین نامه سازمان لیگ باشگاه ها پس از اتمام مسابقات مکلف به تسویه حساب با بازیکنان می باشند و با استناد به مدلول آیه شریفه ” اوفوا بالعقود ” و لزوم ایفاء تعهدات، باشگاه سپاهان موظف به پرداخت الباقی مبالغ قرارداد هر یک از اعضاء می باشد. اما در خصوص اعمال جریمه از سوی باشگاه با استناد به تبصره 30 آیین نامه مذکور باشگاه ها مجاز به کسر پنج درصد از مبالغ قرارداد بازیکنان هستند و بیش از آن نیاز به ارائه علت موجه دارد که با توجه به نتایج کسب شده توسط باشگاه سپاهان در دیدارهای لیگ برتر والیبال سال 1400 ( رتبه اول مرحله گروهی مسابقات لیگ برتر 1400 ) اعمال جریمه از سوی باشگاه فاقد وجاهت قانونی تشخیص گردید. از سوی دیگر تمسک به آئین نامه داخلی برای جواز کسر جریمه مازاد بر پنج درصد که در لایحه دفاعیه باشگاه سپاهان به آن اشاره شده است به لحاظ مغایرت با مقررات فدراسیون منطبق با موازین قانونی نیست. بنابر این باشگاه سپاهان ملزم به پرداخت الباقی مبالغ قرارداد هر یک از اعضاء به شرح متن دادنامه است. در صورت اصرار بر اعمال جریمه صرفاً کسر پنج درصد از مبالغ قراردادهای نامبردگان قابل اعمال است. رأی صادره در خصوص جریمه ظرف فرجه قانونی قابل تجدید نظر خواهی می باشد.

مس رفسنجان

آقایان علیرضا رزانی، محمد باقری، رامین خانی، مرصاد آقاجانی، علی ولی پور، امین رضوی، مصطفی عباسلو، موعود آقا پور، افشین فتاحی، میثم حیدری، بهروز کمالی پور، شهاب احمدی و یونس قلیچ نیازی با طرح درخواست و ثبت در فدراسیون و ارائه نسخه قرارداد خود ادعا نمودند از باشگاه مس رفسنجان بابت شرکت در لیگ 1400 و برخی از ایشان علاوه بر آن از لیگ 1399 مطالباتی دارند که در مجموع مورد تأیید نماینده باشگاه قرار گرفته است. نظر به اینکه مطابق ماده 42 آیین نامه سازمان لیگ، باشگاه ها پس از اتمام مسابقات مکلف به پرداخت مبالغ قرارداد بازیکنان هستند و با استناد به مدلول آیه شریفه ” اوفوا بالعقود ” و لزوم وفاء به تعهدات مذکور در قوانین جاری کشور، باشگاه مس رفسنجان ملزم به پرداخت الباقی مبالغ قرارداد بازیکنان فوق الذکر گردید و در صورت اصرار به جریمه مطابق تبصره 30 آیین نامه مذکور، صرفاً مجاز به کسر پنج درصد از مبالغ قرارداد اعضاء تحت عنوان جریمه می باشد. در خصوص بازیکن آقای محمد باقری نظر به اینکه مصدومیت ایشان پس از زمان انعقاد قرارداد و در حین اعتبار قرارداد اتفاق افتاده و موضوع مورد تایید نماینده باشگاه قرار گرفته است. بر اساس توضیح زیر بند 7 ماده 26 آیین نامه سازمان لیگ، باشگاه مس رفسنجان موظف به پرداخت هزینه درمان نامبرده مطابق با اسناد مثبت هزینه، که مورد تأیید مراجع مربوط و ممهور به مهر قانونی گردیده است، می باشد. رأی صادره در خصوص جریمه ظرف فرجه قانونی قابل تجدید نظر خواهی می باشد.

شهرداری گنبد

آقای عظیم جزیده با ثبت درخواست وارائه نسخه قرارداد ادعا نموده در لیگ برتر والیبال سال 1400 با باشگاه والیبال شهرداری گنبد مبادرت به انعقاد قرارداد نموده است که این ادعا مورد تأیید باشگاه قرار گرفته است. باشگاه در لایحه ارسالی به شماره 83 – 08/05/1401 اعلام نموده به علت عدم نتیجه گیری تیم در سال 1400 خصوصاً در مسابقه پایانی با هورسان رامسر، شهردار و شورای اسلامی شهر که حکم هیئت مدیره را دارند، تصمیم به اعمال جریمه ده درصد برای کل باشگاه را گرفتند. به غیر از آقای عظیم جزیده سایر آقایان این جریمه را قبول دارند. آقای عظیم جزیده طی لایحه نسبت به این موضوع معترض بوده است. نظر به اینکه مطابق تبصره 30 در ذیل ماده 42 آیین نامه سازمان لیگ باشگاه صرفاً مجاز به کسر پنج درصد مبالغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی است و مازاد بر آن مستلزم رعایت تشریفات قانونی است که این تشریفات از سوی باشگاه رعایت نگردیده است و صورتجلسه کمیته انضباطی باشگاه ظرف ده روز از تاریخ برگزاری به سازمان لیگ و کمیته انضباطی ارسال نگردیده است. بنابراین باشگاه شهرداری ارومیه مجاز به کسر پنج درصد از مبلغ قرارداد آقای عظیم جزیده است. رأی صادره ظرف فرجه قانونی قابل تجدید نظر خواهی می باشد.

شهرداری ورامین

آقایان سید آرش تقوی، امین نجفی و محمد رسولی با ثبت درخواست خود به فدراسیون و ارائه نسخه قرارداد ادعا نموده اند در لیگ برتر والیبال سال 1400 با باشگاه شهرداری ورامین مبادرت به انعقاد قرارداد نموده اند و دو تن از نامبردگان آقایان آرش تقوی، امین نجفی نود درصد از مبالغ قراردادشان را دریافت داشته اند و آقای محمد رسولی حدود هشتاد درصداز مبلغ قراردادش را اخذ نموده است. نظر به اینکه مطابق مفاد قانونی در خصوص لزوم ایفاد به تعهد و مدلول آیه شریفه ” اوفوا بالعقود ” و با استناد به ماده 42 آیین نامه انضباطی که بیان می دارد باشگاه ها پس از اتمام مسابقات ملزم به تسویه حساب با بازیکنان هستند و نظر به اینکه مطابق تبصره 30 آیین نامه مذکور باشگاه ها صرفاً مجاز به کسر پنج درصد از قرارداد بازیکنان هستند، چنانچه بخواهند بیش از پنج درصد تا سقف ده درصد بازیکنان را جریمه نمایند باید ظرف ده روز از تشکیل کمیته انضباطی باشگاه مدارک را به سازمان لیگ و کمیته انضباطی فدراسیون ارسال نمایند و باشگاه شهرداری ورامین به این وظیفه عمل ننموده است، بنابراین باشگاه شهرداری ورامین ملزم به پرداخت مبالغ قرارداد بازیکنان مطابق قرارداد منعقده گردید و در صورت اعمال جریمه صرفاً مجاز به کسر پنج درصد از مبالغ قرارداد بازیکنان است. رأی صادره ظرف فرجه قانونی قابل تجدید نظر خواهی می باشد.

7777