ترکیه یا مجارستان در مهم‌ترین مسابقه جهانی پیش از پاریس جایگزین روسیه می‌شوند؟

ترکیه یا مجارستان در مهم‌ترین مسابقه جهانی پیش از پاریس جایگزین روسیه می‌شوند؟

پایگاه خبری فوتبالی- دو کشور ترکیه و مجارستان به دنبال میزبانی مسابقات جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ هستند، مسابقه‌ای که به احتمال فراوان از کشور روسیه گرفته خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، پیش از محرومیت روس‌ها به علت دوپینگ از سوی کمیته بین‌المللی المپیک، آنها میزبان مسابقات جهانی 2022 بودند که در پی اعلام رای وادا علیه این کشور و تایید آن در دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) میزبانی سال 2022 آنها به سال 2023 موکول شد و بلگراد صربستان میزبانی سال 2022 را برعهده گرفت. مسابقه‌ای که کمتر از یک ماه آینده در این کشور برگزار می‌شود.

به نظر می‌رسد میزبانی سال 2023 روس‌ها هم در آستانه لغو است، آنها ابتدای امسال از سوی اتحادیه جهانی کشتی از حضور در همه مسابقات بین‌المللی و رسمی محروم شده‌اند و تا اینجای کار جدای از مسابقات قاره‌ای و تورنمنت‌های بین‌المللی که در این مدت در غیاب آنها برگزار شده، مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان نیز بدون حضور روس‌ها انجام شده است و این کشور در مسابقات جهانی بلگراد نیز غایب خواهد بود.

در این شرایط اتحادیه جهانی کشتی باید هر چه زودتر برای میزبانی مسابقات جهانی سال آینده تصمیم‌گیری کند و با توجه به بدون مدت بودن محرومیت اخیر روس‌ها با وجود مدت‌دار بودن محرومیت قبلی‌شان بابت دوپینگ، به نظر می‌رسد که میزبانی سال 2023 را از دست خواهند داد.

از ترکیه و همچنین مجارستان به عنوان کاندیدای اصلی میزبانی مسابقات سال آینده یاد می‌شود.

باتوجه به اینکه اولین و مهم‌ترین مسابقه گزینشی المپیک در رشته کشتی، آخرین مسابقات جهانی پیش از المپیک خواهد بود، رقابت‌های سال آینده از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است.

طبعا برای کشتی ایران که به دنبال کسب حداکثری سهمیه‌ها در مسابقات جهانی است، حضور در مجارستان و حتی ترکیه به جای روسیه‌ای که در همه اوزان آزاد و فرنگی مدعی است، شرایط بهتری ایجاد خواهد کرد.

۴۱۵۴