سوژه روز؛ چرا سرپرست فدراسیون فوتبال به مقر فیفا نرفت؟

سوژه روز؛ چرا سرپرست فدراسیون فوتبال به مقر فیفا نرفت؟

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست فدراسیون فوتبال به چه دلیل راهی سوئیس نشد؟

به گزارش فوتبالی، در حالیکه قرار بود میرشاد ماجدی به همراه حسن کامرانی‌فر به مقر فیفا سفر کند اما فقط دبیرکل فدراسیون فوتبال عازم سوئیس شد و ماجدی در ایران مانده است.

درباره دلیل این موضوع، خبرگزاری میزان – رسانه قوه قضاییه – مدعی شده که با توجه به عضویت ماجدی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، کمیته بدوی انتخابات فدراسیون طی نامه‌ای به سرپرست فدراسیون اخطار داده به دلیل تعارض منافع بوجود آمده، یا باید از سمت خود در هیئت رئیسه استعفاء دهد یا از شرکت در انتخابات فدراسیون کناره‌گیری کند.

طبق نوشته این خبرگزاری، همین اتفاقات باعث ناراحتی و البته سردرگمی ماجدی شده است به طوری که وی تصمیم می‌گیرد فعلاً قید این سفر را بزند.

توضیح فوتبالی: خبرگزاری میزان به این نکته هم اشاره کرده که سرپرست فدراسیون فوتبال، مطابق نامه کمیته بدوی انتخابات و همچنین با استناد به اساسنامه فدراسیون فوتبال در صورتی که بخواهد بعنوان کاندیدای ریاست فدراسیون در انتخابات هشتم شهریور ماه حضور داشته باشد باید از عضویت در هیات رییسه فدراسیون فوتبال استعفا دهد که در آن صورت از سرپرستی فدراسیون نیز کنار گذاشته خواهد شد.

این موضوع در حالی مطرح شده که پیش از این احسان اصولی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال مدعی شده بود در اساسنامه نیامده که عضوی از هیات رئیسه نمی تواند برای ریاست کاندیدا شود. همچنین شما در روند و فرآیند و آنچه عرف بوده می بینید رئیس فدراسیون عضو هیات رئیسه محسوب می شود و رئیس هیات رئیسه هم هست. در ادوار مختلف و در همین اساسنامه رئیس بدون استعفا می تواند ثبت نام کند و حداکثر 3 دوره می‌تواند در انتخابات باشد.

1984