چرا رونالدو در لیست توپ طلا حضور دارد اما مسی نیست؟

چرا رونالدو در لیست توپ طلا حضور دارد اما مسی نیست؟

پایگاه خبری فوتبالی - روزنامه اکیپ توضیح داد چرا کریستیانو رونالدو به لیست توپ طلا راه یافته است اما لیونل مسی نه.

به گزارش فوتبالی، توپ طلا همواره اهمیتی ویژه برای بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال داشته است و برای رسیدن به آن تلاش کرده اند؛ در واقع هر بازیکنی باید تصمیم بگیرد ارزش این جایزه برای او در کجای دوران حرفه ای قرار دارد. به هرحال به وضوح به دست آوردن این جایزه برای بازیکنان هدف بزرگی است.

هرچند ظاهرا امسال هیچکدام از بین رونالدو و مسی موفق به دریافت این جایزه نخواهند شد اما کریستیانو رونالدو در لیست باقی مانده اما لیونل مسی نه؛ برای اولین بار در ۱۶ سال اخیر نام این بازیکن آرژانتینی در لیست ۳۰ نفره این جایزه قرار ندارد. روزنامه اکیپ مقاله‌ای منتشر و علت این تصمیم را توضیح داده است.

اکیپ به عملکرد مسی زیر نظر مربی سابق پی اس جی یعنی مائوریسیو پوچتینو اشاره کرده و فصل اول حضور او در پاری سن ژرمن را ناامید کننده توصیف کرده است. ۶ گل در لیگ ۱ راضی کننده نیست. مسی در حساس ترین بازی فصل که مقابل رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود خوب عمل نکرد.

همچنین دلیل آنها برای قرار دادن کریستیانو رونالدو در لیست این بود که او تبدیل به برترین گلزن ملی در تاریخ شد. در مرحله گروهی چمپیونز لیگ ۶ گل زد و منچستر یونایند را به مرحله حذفی رساند و در نهایت فصل را با ۳۲ گل در ۴۹ بازی به پایان برد.

1470