عملکرد ژاوی در بارسلونا ضعیف‌تر بوده یا کیکه ستین و کومان؟

عملکرد ژاوی در بارسلونا ضعیف‌تر بوده یا کیکه ستین و کومان؟

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه بارسلونا در اواسط فصل گذشته بود که پس از نتایج ضعیف رونالد کومان تصمیم به اخراج این مربی هلندی گرفت و در نهایت ژاوی هرناندز را از السد قطر به بارسا آورد و او را به عنوان سرمربی جدید معرفی کرد.

به گزارش فوتبالی، ژاوی اگر چه تاکنون هیچ جامی در بارسلونا به دست نیاورده است اما هواداران بارسلونا به خاطر دوران خوبی که از او زمانی که بازی می کرد، در ذهن دارند، این مربی را دوست دارند و به نوعی ژاوی مرد محبوبی در نیوکمپ است. اما به نظر می رسد آمار در مورد عملکرد مربیگری ژاوی قضاوت سختی دارد.

ژاوی هرناندز از زمانی که سکان هدایت بارسلونا را در دست گرفته است، در 52.63 درصد بازی ها به پیروزی رسیده است که این آمار برای تیمی مثل بارسلونا آمار کم و ضعیفی به حساب می آید.

این آمار زمانی بد تر به نظر می رسد که بدانیم کیکه ستین، همان کسی که فاجعه شکست 8 بر 2 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ را رقم زد، 64 درصد نرخ پیروزی داشته است!

رونالد کومان در بارسلونا در 58.21 درصد بازی ها به پیروزی رسید که آمار او هم حتی بهتر از ژاوی بود. ضمن اینکه رونالد کومان یک جام یعنی کوپا دل ری را هم برای بارسلونا به دست آورد.

1470