مایکل جردن رکورد مارادونا را می‌شکند؟

مایکل جردن رکورد مارادونا را می‌شکند؟

پایگاه خبری فوتبالی - مایکل جردن همچنان مهمترین شخصیت تاریخ بسکتبال به شمار می رود.

به گزارش فوتبالی، جردن 19 سال بعد از بازنشستگی خود اعلام کرده است که قصد فروش پیراهنش در یک حراجی را دارد و شاید این حراجی همه رکوردهای تاریخ ورزش را بشکند. در حقیقت جردن قرار دارد که پیراهن شماره 23 خود در تیم شیکاگو بولز در فینال های NBA در فصل 98-1997 را به حراج بگذارد. در آن سال شیکاگو بولز جدال های بی نظیری را با یوتا جاز داشت. تیم بولز با هدایت فیل جکسون ستارگانی نظیر مایکل جردن، دنیس رادمن و اسکاتی پیپن را در اختیار داشت. جاز نیز با هدایت جری اسلوان ستارگانی نظیر جان استوکتون، کارل مارلون و جک هورناسک را در اختیار داشت. 

آن جنگ بسیار تاریخی بود و به شش بازی برای مشخص شدن برنده نیاز بود. جاز در اولین بازی با نتیجه 88 بر 85 پیروز شد و بولز در سه بازی بعدی با نتایج 93-88 ، 54-96، 85-86 به پیروزی رسید. زمانی که همه چیز تمام شده به نظر می رسید، جاز در بازی پنجم با نتیجه 83-81 پیروز شد تا کار به بازی ششم کشیده شود. در بازی ششم، تیم جردن با نتیجه 87 بر 86 به پیروزی و قهرمانی رسید. جردن عنوان بهترین بازیکن فینال ها را کسب کرد تا برای سومین سال پیاپی قهرمان NBA شود و دومین سه گانه خود را تکمیل کند.

قیمت اولیه پیراهن مایکل جردن بین 4 تا 5 میلیون یورو تخمین زده می شود اما پیش بینی می شود که قیمت این پیراهن بالاتر برود و رکورد پیراهن دیگو مارادونا در فینال جام جهانی 1986 که با قیمت 8.4 میلیون یورو به فروش رسیده بود، شکسته شود.

4125