اولین باخت تراکتور و سایه‌هایی از بیم و امید

اولین باخت تراکتور و سایه‌هایی از بیم و امید

پایگاه خبری فوتبالی- تراکتور اولین بازی خود با قربان بردیف را مقابل گل گهرِ قلعه‌نویی واگذار کرد تا سرمربی روسی همان طور که خود نیز بدان اشاره کرد، متوجه شود که تیمش در چه جاهایی نیاز به کار بیشتر دارد.

به گزارش فوتبالی، شاید مهم ترین نکته در آرایش دیروز تراکتوری‌ها، استفاده سرمربی ترکمن از سیستم سه دفاعه بود. قبل بازی هم پرسش‌هایی در این زمینه وجود داشت و همگان منتظر بودند تا اولین ترکیب تراکتور در لیگ برتر را ببینند. استفاده از سیستم سه دفاعه معمولا در لیگ برتر ایران یک ریسک است و نتیجه آن معمولا صفر یا صد می باشد. تراکتور اواخر فصل قبل نیز با ارطغرول ساغلام بدین صورت بازی می‌کرد که البته نتایج تراکتور در آن مقطع برای فرار از سقوط بود.

 قبل‌تر از ساغلام و شاید برای اولین بار این جان توشاک بود که چنین سیستمی را در تراکتور امتحان کرد و اصلا موفق نبود تا جایی که اقدام به تغییر تصمیم خود و استفاده از دفاع چهار نفره گرفت.

خوردن دو گل آن هم در بازی اول لیگ برتر برای سرمربی‌ای که تیم هایش کم گل می‌خورند و روی کارهای تدافعی وسواس خاصی دارد، جالب به نظر نمی‌رسد. مهم‌ترین تصمیمی که سرمربی روسی باید اتخاذ کند استفاده مجدد از این سیستم دفاعی با تغییرات شاید نفری و یا تجدیدنظر و استفاده از ترکیب دفاع چهار نفره است. 

در صورت تغییر نظر بردیف و استفاده از سیستم چهار دفاع کلاسیک باتوجه به حضور نفرات نامی در خط هافبک این تیم، می‌تواند جا برای بازی یک نفر در پست جلوتر را نیز باز کند و سرمربی تراکتور، با دو هافبک دفاعی تیمش را به زمین بفرستد.

صحنه گل عباس‌زاده به گل گهر

اما سایه روشن‌های مثبتی هم در بازی روز گذشته قرمزپوشان وجود داشت که باعث شده هواداران سخت‌پسند این تیم بعد بازی ناامید نباشند. یکی از نفراتی که دل تی تی ها را در همین بازی ابتدایی ربوده، ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تازه به خدمت گرفته این تیم است که بازی درخشانی از خود ارائه داد و طبق آمارها بهترین بازیکن تیمش بود. آلوز که پاس گل تیمش را نیز داد، نشان داد بازیکنی خطرناک است که حتی تی تی ها می توانند گوشی های خود را هر بار هنگام زدن ضربات آزاد این تیم توسط وی، برای فیلم گرفتن احتمالی از گل آماده کنند.

محمد عباس‌زاده مهاجم قائمشهری سرخ‌پوشان نیز همچون دو فصل گذشته از خوب‌های تراکتور بود. مهاجم مازنی نشان داد همچنان زهردار و خطرناک است و از کوچک‌ترین موقعیت برای گلزنی نمی‌گذرد و در صورت جذب یک مهاجم خارجی باکیفیت و استفاده از وی کنار عباس‌زاده احتمالا شاهد یک زوج مخوف در خط حمله تراکتور خواهیم بود.

1997