یک ماجرای پیش پا افتاده که در همه‌جای دنیا حل شده است/ آیا از مربی برزیلی پرسپولیس خجالت نمی‌کشیم؟

یک ماجرای پیش پا افتاده که در همه‌جای دنیا حل شده است/ آیا از مربی برزیلی پرسپولیس خجالت نمی‌کشیم؟

پایگاه خبری فوتبالی- مربی پرسپولیس، دیشب نشست خبری تیمش را به دلیل حضور دوربین صداوسیما ترک کرد.

به گزارش فوتبالی، در کنفرانس خبری پرسپولیس پس از دیدار با ذوب آهن اتفاق عجیبی رخ داد؛ «بعد از این دیدار مربی برزیلی پرسپولیس به نشست خبری رفت تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد اما مدیر رسانه پرسپولیس اعلام کرد اگر دوربین‌های صداوسیما نشست خبری را ترک نکنند، مربی پرسپولیس نشست را ترک می‌کند. در نهایت هم مربی پرسپولیس به دلیل حضور دوربین‌های تلویزیونی، بدون پاسخگویی به سوالات خبرنگاران محل نشست خبری را ترک کرد.»
مسئله حق پخش تلویزیونی که باشگاه‌های ایرانی، این بار کمی آن را جدی گرفته‌اند، تقریبا موضوعی لاینحل در فوتبال ماست. اتفاقی که بعید است به این سادگی رفع و رجوع شود.

فوتبال ایران و صداوسیما، به منابع دولتی متصل هستند و به صورت خصوصی اداره نمی‌شوند. در نتیجه، بحث بر سر این جیب به آن جیب است و تصور اینکه روزی، روزگاری باشگاه‌ها بتوانند اغلب هزینه‌های خود را از محل پخش تلویزیونی تامین کنند ممکن نیست.

مسلما مربیان خارجی پیش از حضور در ایران از چنین مسائلی بی‌خبرند؛ درست مثل مربی برزیلی پرسپولیس که دیروز از این برخوردها هاج و واج مانده بود و نمی دانست باید چه کند! ما هم که در دنیای فوتبال، فقط خودمان را قبول داریم، این چیزها را که در سایر کشورها امری پیش پا افتاده است به روی مبارک نمی‌آوریم.

7777