وعده وزیر درباره var چقدر جدی است؟!

وعده وزیر درباره var چقدر جدی است؟!

پایگاه خبری فوتبالی- آقای وزیر، همین امروز هم برای VAR اقدام بشود دیر است، امروز اقدام کنید سیستم کمک داور ویدیویی به لیگ آینده شاید برسد، فریب وعده کسانی که می گویند در نیم فصل می توانیم وی ای آر داشته باشیم را نخورید، چنین چیزی ممکن است اما نه در واقعیت بلکه در سرزمین رویاها! فقط آموزش داوران 3 ماه زمان می برد، تجهیز ورزشگاه نیازمند 6 ماه زمان است. همین امروز اقدام کنید که حداقل برای لیگ آینده از تکنولوژی VAR محروم نباشیم...

به گزارش فوتبالی، فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران آغاز شده و دوباره بازار اعتراض علیه داوران داغ داغ دنبال می شود؛ البته که این وسط نه داوران مقصر هستند، نه تیم های لیگ برتری که می خواهند حق شان خورده نشود. مقصر کسانی هستند که اجازه نمی دهند سیستم کمک داور ویدیویی وارد فوتبال ایران شود.

حمید سجادی در جایگاه وزیر ورزش روز 9 مردادماه در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه خبر خوبی درباره VAR دارد اعلام کرد فدراسیون فوتبال دو شرکت که مورد تایید فیفا هستند را به وزارت ورزش معرفی کرده و قرار است حراست وزارت ورزش استعلام های مربوط به آن ها را بگیرد و تا آخر هفته نتیجه را اعلام کند.

پایان آن هفته می شد 14 مردادماه ولی اگر شما جواب استعلام ها را دیدید، ما هم دیدیم! آن زمانی که وزیر ورزش این وعده را داد، هنوز لیگ ایران شروع نشده بود، حالا نه تنها یک هفته از آن یک هفته وزیر ورزش می گذرد، بلکه لیگ برتر هم شروع شده است و نبود VAR در همان روز اول به چشم آمد.

5 بازی لیگ روز گذشته برگزار شد و در 4 بازی بدون اغراق، تصمیمات داوران بحث برانگیز بود؛ البته منظورمان این نیست که داوران از قصد تصمیمی را گرفته اند، نه، خود داوران هم در این سیستم قربانی هستند. اگر VAR بود می توانستند همان لحظه صحنه های مشکوک را بازبینی کنند تا اشتباهات و اعتراض ها به حداقل برسد.

صحبت مان با وزیر ورزش است؛ آن آخر هفته از راه نرسید؟ حسن کامرانی فر روز گذشته در برنامه ورزش و مردم اعلام کرد همچنان فدراسیون منتظر پاسخ از سوی حراست وزارت ورزش است و خداداد افشاریان هم امروز در برنامه سلام صبح به خیر این موضوع را تایید و بیان کرد همچنان پاسخی از سوی وزارت ورزش دریافت نشده است.

آقای وزیر شما خودتان ورزشی هستید، انتظار داریم وقتی اهالی ورزش همگی یک صدا چیزی می خواهند، به آن اهمیت بدهید. در غیر این صورت فرق شما با وزرای ورزش قبلی چیست؟ دل ورزش ایران به این خوش است که شما چون از جنس ورزش هستید، صدای اهالی ورزش را هم می شنوید.

با این رویه گویا VAR اصلا اولویتی برای وزارت ورزش ندارد که تا امروز حتی جواب استعلام را هم اعلام نکرده اند. تاجیکستان هم برای داشتن سیستم کمک داور ویدیویی اقدام کرده است، کم مانده همه کشورهای اطراف VAR داشته باشند بعد ما همچنان اندر خم یک کوچه بمانیم که آیا جواب استعلام حراست آمد یا نه؟

آقای وزیر، همین امروز هم برای VAR اقدام بشود دیر است، امروز اقدام کنید سیستم کمک داور ویدیویی به لیگ آینده شاید برسد، فریب وعده کسانی که می گویند در نیم فصل می توانیم وی ای آر داشته باشیم را نخورید، چنین چیزی ممکن است اما نه در واقعیت بلکه در سرزمین رویاها! فقط آموزش داوران 3 ماه زمان می برد، تجهیز ورزشگاه نیازمند 6 ماه زمان است. همین امروز اقدام کنید که حداقل برای لیگ آینده از تکنولوژی VAR محروم نباشیم.

چه کسانی اجازه نمی دهند VAR وارد ایران شود؟ چرا اصلا این تکنولوژی تا حالا وارد ایران نشده است؟ جواب استعلام ها چه شد؟ در چنین شرایطی به مردم حق بدهید به مافیای داوری فکر کنند. حق بدهید.

فریاد لیگ برتر که دیروز با صدای بلند اعلام کرد برای پایان دادن به اعتراض های مربیان و پایان دادن به اشتباهات داوران به تکنولوژی کمک داور ویدیویی نیاز دارد، به گوش تمام اهالی ورزش رسید. آیا حراست وزارت ورزش هنوز این فریاد را نشنیده است؟

7777