داستان مهاجمی که قرار است فرشته نجات پرسپولیس شود/ از فقر مطلق تا همبازی شدن با فوق‌ستاره‌ها!

داستان مهاجمی که قرار است فرشته نجات پرسپولیس شود/ از فقر مطلق تا همبازی شدن با فوق‌ستاره‌ها!

پایگاه خبری فوتبالی- یورگن لوکادیا مهاجم جدید پرسپولیس در مقطعی به کابوس تیم‌های هلندی تبدیل شده بود.

به گزارش فوتبالی، باشگاه پرسپولیس بعد از مدت‌ها تلاش و منتفی شدن گزینه‌های مختلف، بالاخره موفق شد یک مهاجم باکیفیت  و با رزومه  خوب جذب کند. یورگن لوکادیا مهاجم هلندی سابق بوخوم، هوفنهایم، برایتون و آیندهوون با قراردادی یکساله به پرسپولیس پیوست تا مشکلات خط حمله این تیم را حل کند و به نوعی فرشته نجات پرسپولیس شود. این بازیکن اما داستان‌های جالبی در زندگی خود و همچنین دوران فوتبالش داشته و البته با سختی زیاد به سطح اول فوتبال اروپا رسیده است.
 اگر بگوییم یکی از با رزومه ترین مهاجم‌های تاریخ لیگ برتر به ایران آمده است اغراق نکردیم. مهاجم تکنیکی و سرعتی که از  او همواره به عنوان یکی از استعدادهای ناب فوتبال هلند یاد می‌شد.

او متولد شهر امن در شمال هلند هست البته اصالتا او از کشور کوراسائو از مجمع جزایری مستعمره سابق هلند می‌باشد. او در یک خانواده فقیر بزرگ شده و دوران کودکی بسیار سختی را پشت سر گذاشت. لوکادیا از باشگاه امن هلند فوتبال خود را از کودکی شروع کرد سپس به تیم ویلم تیلبرخ هلند منتقل شد در آنجا پس از درخشش در تیم پایه‌های تیلبرخ به تیم جوانان پی اس وی آیندهوون یکی از دوقطب اصلی باشگاه‌های هلند منتقل شد.

در فاصله ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ برای این باشگاه قرمزپوش در ۱۲۵ بازی ۴۵ گل به ثمر رساند و یکی از پایه گذاران دوران طولانی  پی اس وی و قهرمانی‌های پشت سر هم با این تیم بود. به طوری که فرد روتن مربی سابق آیندهوون به او لقب ماشین گلزنی داده بود. او همچنین آنقدر در تیمش درخشید که به کابوس تیم‌های هلندی بدل شده بود. نکته جالب در خصوص حضور لوکادیا در تیم آیندهوون، همبازی بودن او با ستاره‌هایی مثل ممفیس دیپای ستاره تیم ملی هلند و باشگاه بارسلونا و جورجینیو واینالدوم ستاره سابق لیورپول و فعلی رم است.

او که در فاصله ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷  به تیم ملی بزرگسالان هلند دعوت می‌شد با بد شانسی‌های متعدد مثل مصدومیت همسترینگ مواجه و باعث شد بازی در تیم ملی هلند در کارنامه خود نداشته باشد. اما همیشه از لوکادیا به عنوان یکی از مدعیان به تیم ملی از او نام برده می‌شد. لوکادیا پس از فصل درخشان ۲۰۱۷ در اردویسه هلند توسط استعدادیاب‌های انگلیسی شکار شد و همراه با علیرضا جهانبخش در سال ۲۰۱۸ به تیم برایتون پیوست. از این نقطه آغاز افول فوتبالی او شروع شد.

او که در ترکیب گراهام پاتر آنچنان نتواست موثر واقع شود بعد از مدتی کوتاه به تیم‌های هوفنهایم آلمان، سینیستای آمریکا و در آخر به تیم بوخوم قرض داده شد. او در هوفنهایم در ۱۱ بازی ۴ گل به ثمر رساند، در باشگاه آمریکایی ۲۶ بازی دو گل و در تیم بوخوم آمار ۱۱ بازی و دو گل  را ثبت کرد.

حالا یورگن در آسیا چالش جدیدی را آغاز کرده و انگیزه‌های زیادی برای درخشش در پرسپولیس دارد.

7777