جزییات مصوبه ستاد ملی کرونا برای بلیت فروشی لیگ برتر

جزییات مصوبه ستاد ملی کرونا برای بلیت فروشی لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در ارتباط با نحوه بلیت فروشی دیدارهای لیگ برتر بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، محسن فرهادی گفت:دبر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، بلیت فروشی ورزشگاه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود که البته تهیه بلیت نیز شرایطی دارد.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برای تهیه بلیت می‌بایست دوز یادآور واکسن کرونا تزریق شده باشد و فرد، علائم بیماری نداشته باشد.

فرهادی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال افزایش ظرفیت ورزشگاه‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: قرار شد فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش، در این خصوص به رسمی به ستاد ملی کرونا درخواست کنند تا مورد بررسی قرار گیرد. اما، فعلاً بر اساس همان ۳۰ درصد ظرفیت، ورزشگاه‌ها اجازه بلیت فروشی دارند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که تعدادی از ورزشگاه‌ها به سامانه "ایران من" متصل هستند و سامانه هم به سایت وزارت بهداشت وصل است، افزود: بلیت فروشی ورزشگاه‌ها از طریق سایت انجام می‌شود و از همین طریق امکان کنترل افرادی که دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، وجود دارد. به طوری که فرد با وارد کردن کد ملی برای خرید بلیت، مجاز بودن او بر اساس تزریق دوز یادآور امکان پذیر می‌شود.

فرهادی ادامه داد: دوز یادآور، یعنی ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن کرونا گذشته باشد و شامل دوز دوم یا سوم نمی‌شود.

وی گفت: ورزشگاه آزادی، یکی از ورزشگاه‌هایی است که به سامانه ایران من متصل است و افراد برای تهیه بلیت دیدارهای فوتبال، باید حتماً دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: کنترل فیزیکی تماشاگران، قدری سخت است و ما انتظار داریم مسئولان ورزشگاه‌ها نسبت به کنترل افراد برای ورود به ورزشگاه، حتماً پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی افزود: خرید بلیت فقط در صورتی برای افراد مجاز می‌شود که دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و همچنین علائم بیماری را نداشته باشند.

7777