مطهری: از پرسپولیس حرفه‌ای جدا شدم نه با دلخوری

مطهری: از پرسپولیس حرفه‌ای جدا شدم نه با دلخوری

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی تیم نساجی گفت: مقابل مس رفسنجان باید متمرکز باشیم و نباید دنبال فوتبال احساسی باشیم.

به گزارش فوتبالی، حمید مطهری در نشست خبری پیش از دیدار با مس رفسنجان از هفته اول لیگ برتر اظهار داشت: من هم ابتدا روز خبرنگار را با ۴_۳ روز تاخیر تبریک گفته و امیدوارم در کار رسانه ای روزهای خوبی داشته باشید. جا دارد قبل از هر چیز از مسئولان و مدیران محترم اصفهان، باشگاه بزرگ و مدیرعامل سپاهان محمدرضا ساکت بزرگوار تشکر کنم که لطف کردند ورزشگاه را در اختیار ما گذاشتند. امیدوارم بتوانیم سخاوت او و سپاهان را جبران کنیم.

وی افزود: باید بگویم مس رفسنجان کادرفنی واقعا قابل احترام، فنی و اخلاق‌مداری دارد و تیم قابل احترامی است‌. این را در سال های گذشته نشان داده و همیشه هم دنبال فوتبال بازی کردن هستند. ما هم این سبک را دوست داریم. باید از شروع تا سوت پایان بازی باید تمرکز بسیار خوبی داشته و نباید دنبال فوتبال احساسی باشیم. با بچه‌ها صحبت کرده ام و فوق العاده مهم است با تمرکز باشیم تا به موفقیت برسیم.

سرمربی تیم فوتبال نساجی تصریح کرد: شناخت کلی از مس رفسنجان دارم زیرا چندین است سرمربی اش اینجا مربیگری می‌کند و نتایج خیلی خوبی هم گرفته است. می‌دانید بازی در هفته اول خیلی سخت است و تیم‌ها خیلی قابل شناسایی نیستند زیرا هنوز بازی نکرده‌اند. کارشان را رصد کرده و سعی داریم ایده‌های خود را عملیاتی و اجرایی کنیم تا فوتبال رو به جلو و قابل احترامی ارائه بدهیم. در نهایت امیدوارم موفق باشیم.

مطهری درمورد اینکه مدتی قبل اعلام کرده بود مقابل مس رفسنجان در جایی به جز ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر بازی نمی‌کنند اما اکنون به اصفهان آمده اند و آیا آن صحبتش نوعی تهدید بود، پاسخ داد: من درباره ورزشگاه وطنی آن صحبت ها را کردم منتهی الان واقعا موقعیتش نیست بار دیگر صحبت کنم. در غیر این صورت درمورد میزبانی نساجی و این ورزشگاه حرف های بسیاری دارم. دوست دارم در فرصت مناسب تر خیلی مفصل در این خصوص صحبت کنم اما احساس می‌کنم اگر الان روی این موضوع ریز نشوم خیلی بهتر است‌. البته در هفته سوم با ملوان بازی داریم که امیدوارم ورزشگاه تا آن روز آماده شود.

وی درباره اینکه پس از جدایی دلخوروارش از پرسپولیس، هدفش از رفتن به نساجی چیست، عنوان کرد:  واقعا با دلخوری از پرسپولیس جدا نشدم زیرا جایی است که در آن بازی و مربیگری کردم. در هر دو دوره در پرسپولیس جام آوردم و دلخوری نبوده است زیرا خیلی حرفه ای جدا شدم. در مسیر حرفه ای قرار داریم و همیشه سعی می‌کنم انتخاب حرفه ای داشته باشم‌.

مربی سابق پرسپولیس اضافه کرد: در این چند سال همیشه پیشنهاد سرمربیگری داشتم اما با توجه به اصول خودم و برخی موضوعات این امر میسر نشده بود که البته امسال این اتفاق افتاد‌. در نساجی چهار سال قبل به عنوان مربی کار کردم. در آن زمان در خدمت مجید جلالی بودم و هدف من این است نسخه جدید، فوتبال متفاوت، قابل احترام و رو به جلویی ارائه بدهیم. امیدوارم در این راه موفق باشم‌. یکی از دلایل انتخاب نساجی هواداران پرشور و متعصبش هستند که فوتبال را به هر شکلی حس کرده و همیشه پشتیبان تیم شان هستند.

مطهری افزود: مالک و مدیرعامل نساجی نیز با تفکرات من همسو هستند همانگونه که من نیز تفکرات آنها را درک کرده و می‌دانم از فوتبال چه می خواهند. این دلایل سبب شد به نساجی بیایم. بازیکنان باتجربه و جوان هم دارم که از تک تک آنها به دلیل همراه بودن شان با من تشکر می‌کنم. با همه وجودشان کار می‌کنند.  همه این عزیزان با توجه به قهرمانی نساجی دز جام حذفی پیشنهادات بهتری از لحاظ مالی داشتند اما اینجا ماندند و معرفتی کار می‌کنند. من قدر این بچه ها را می‌دانم و سعی می‌کنیم سال خیلی خوبی را رقم بزنیم تا دل هواداران شاد شود.

سرمربی نساجی درباره خریدهای جدید این تیم و اینکه با توجه به خرید سه بازیکن سابق پرسپولیس آیا ارتباط خاصی در این مورد وجود دارد، توضیح داد: ارتباط خاصی نیست‌. با توجه به نیازهای نساجی انتخاب کردم. این تیم واقعا بزرگ است و این سه بازیکن نیز با افتخار به نساجی آمدند. پیشنهادات خیلی بهتری نیز از لحاظ مالی داشتند‌. بزرگ‌ترهای تیم نساجی نیز پیشنهادهای بهتری داشتند اما انتخاب اول‌شان همین تیم بود. این کار را معرفتی، دلی، به خاطر هواداران و نام بزرگ نساجی انجام دادند. 

مطهری ادامه داد: چهار بازیکن گرفتم که سه نفر از آنها بازیکن پرسپولیس بودند. با وجود پیشنهادات بهتر به خاطر نام نساجی و در مراحل بعدی به خاطر من اینجا آمدند‌. یک بازیکن خارجی به نام آداما نیان هم گرفتم که برای کمک کردن به ما باید شرایطش از لحاظ بدنی و فیزیکی بهتر شود. نساجی هم مانند پرسپولیس بزرگ است و بازیکنان جدید و قدیمی افتخار می‌کنند که در این تیم بازی می‌کنند.

در ادامه این نشست مهدی یکتا، مدیر رسانه ای نساجی درباره احتمال تعلیق لیگ برتر و اینکه آیا این باشگاه به عنوان قهرمان فصل قبل جام حذفی می‌تواند مجوز حرفه ای را کسب کند، عنوان کرد: ما جزو اولین تیم‌هایی بودیم که مجوز حرفه‌ای گرفتیم و از این لحاظ مشکلی نداریم. فقط بحث زمین است گه ان‌شاءالله آن نیز حل می‌شود.

مطهری نیز در این خصوص توضیح داد: باشگاه باید به برخی استانداردها برسد. همانگونه که گفتند مجوز را گرفته و سعی داریم با توجه به فرمت جدید لیگ قهرمانان، تیم خوب و قابل احترامی در آسیا باشیم.

وی درمورد ارزیابی اش از مس رفسنجان، گفت: در هفته اول لیگ هستیم‌. مس را رصد کرده ایم اما شناخت دقیقی نداریم زیرا تیم‌ها نسبت له قبل دچار تغییر و تحول شده‌اند. درمورد نفرات تیم حریف شناخت کلی دارم زیرا برخی بازیکنانش قبلا با خود من کار کرده اند. همین طور تفکرات سرمربی و کادرفنی محترمش را می شناسم. خیلی دوست ندارم وارد جزئیات شوم اما برنامه ریزی خودمان را داشته و مس را آنالیز کرده ایم. امیدوارم بتوانیم فردا موفق باشیم.

سرمربی نساجی درمورد بدون تماشاگر برگزار شدن لیگ برتر تا اطلاع ثانوی، اظهار داشت: می دانید حضور تماشاگران حس و حال دیگری دارد و اتمسفر ورزاه را عوض می‌کند. بازیکنان انرژی خیلی خوبی می‌گیرند. دقیق نمی‌دانم به چه علت این اتفاق افتاده اما با این تفاسیر مسابقه فوتبال ماهیت خود را از دست می‌دهد. مثل این می‌‌ماند یک فیلم خیلی خوب در سینما بدون تماشاگر اکران شود. بهترین فیلم هم بدون تماشاگر حس و حال را انتقال نمی دهد. هرچه سریع تر باید تصمیم خوبی بگیرند اما فوتبال با تماشاگران زیبا و جذاب است‌.

وی ادامه داد: تماشاگر به بازی ها انرژی خوبی می‌دهد‌. امیدوارم هرچه سریع تر هواداران نساجی و همه تیم ها بتوانند به ورزشگاه بیایند و تیم خود را تشویق کنند تا به تیم‌ها انرژی مثبتی بدهند.

1470