بردیف با چه ترکیبی در سیرجان استارت می‌زند؟

بردیف با چه ترکیبی در سیرجان استارت می‌زند؟

پایگاه خبری فوتبالی - ترکیب اولین بازی تراکتور در لیگ برتر مقابل گل گهر موضوعی است که می‌تواند تا حد زیادی باعث شناخت از سرمربی حدید این تیم قربان بردیف شود.

به گزارش فوتبالی، وقتی سرمربی تیم شما فرد سخت‌گیری چون قربان بردیف باشد، اصولا دست یافتن به ذهنیت وی و اینکه در تفکر خود، تکه پازل ها را چگونه کنار هم می‌چیند، کار راحتی نباشد. با این حال باتوجه به اینکه در آستانه شروع مسابقات لیگ برتر قرار داریم، گمانه‌زنی‌ها آغاز شده و قطعا تی‌تی‌ها مشتاقند بدانند سرمربی ترکمن الاصل تیمشان با چه ترکیبی بازی‌ها را آغاز خواهد کرد. 

در زیر اشاره‌ای داشته‌ایم به ترکیب احتمالی تراکتور در آغاز لیگ برتر که خواندن آن خالی از لطف نیست.

دروازه‌بان؛ بی‌شک محمدرضا اخباری

در پست دروازه‌بانی، کاپیتان دوم تراکتوری‌ها همچون سال قبل مرد شماره یک این تیم خواهد بود. تراکتور به جز اخباری دروازه‌بان مطمئن دومی در اختیار ندارد و پس از موافقت با جدایی دائمی پورحمیدی، خرید یک گلر دوم از ابتدای فصل نقل و انتقالات تا به الان، خبر همیشگی پیرامون سرخ‌پوشان بوده است. بعید است نفری غیر از اخباری را در دروازه تراکتور مقابل سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی ببینیم.

مدافعان؛ چهار دفاع کلاسیک یا سیستم پنج دفاعه؟

آنطور که شنیده شده، سبک مورد علاقه بردیف بازی تدافعی است و به همین دلیل چینش مدافعان تراکتور در اولین بازی بسیار مهم خواهد بود. اینکه بردیف بخواهد با سیستم کلاسیک چهار دفاعه(دو مدافع مرکزی و دو مدافع کناری) کار کند یا اینکه سه دفاع مرکزی جلوی دروازه بان خود قرار داده و از دو مدافع کناری - که نقش وینگر را هم ایفا می‌کنند - استفاده کند؛ نکته اصلی خواهد بود.

 در صورت استفاده از سیستم کلاسیک یاد شده و باتوجه به اینکه بحث حضور یا عدم حضور حجت حق‌وردی مدافع جدید این تیم گویا هنوز به طور کامل مشخص نیست، به نظر، هادی محمدی و آرش قادری مدافعان مدنظر بردیف خواهند بود. رضا یزدان‌دوست خرید جدید تی تی ها در پست دفاع وسط باتوجه به اینکه دیر به تیم اضافه شده و تمرینات کمتری با تیم داشته، با در نظر گرفتن سلایق سرمربی ترکمن احتمالا در بازی مقابل گل گهر به میدان نخواهد رفت. اما در پست دفاع راست دست بردیف بسته‌تر است و به نظر محمد آقاجان‌پور گزینه وی این پست باشد. البته در صورتی که بردیف بخواهد از دفاع سه نفره استفاده کند، احتمالا آقاجان‌پور همچون فصل گذشته، در کنار محمدی و قادری قرار خواهد گرفت و احتمال حضور سجاد دانایی خرید این فصل قرمزها در دفاع راست هم وجود دارد. در دفاع چپ اما چیزی به طور قطع مشخص نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم سرمربی روس به آریاکیای باتجربه اعتماد خواهد کرد یا سراغ رزاق‌پور می‌رود.

کمربند میانی در قرق خارجی‌ها

کمترین گمانه‌زنی احتمالا در پست هافبک تیم محبوب تبریزی است. پستی که اکثر خارجی‌های این تیم در آن حضور دارند و شاید خواندن دست بردیف آسان‌تر باشد. به نظر می‌رسد صفا هادی و مهدی کیانی شروع‌کننده لیگ برتر در خط هافبک دفاعی باشند.

 رضا اسدی هم بازیکن سرشناسی در این پست است و باتوجه به دیر اضافه شدن به اردوی تیم احتمالا گزینه تعویضی بردیف در نیمه دوم به جای کیانی پا به سن گذاشته خواهد بود. 

جلوتر، آلوز و گوستاوو دو خرید دیگر تراکتوری‌ها حضور خواهند داشت که البته ممکن است واسعی و گوستاوو هر کدام یک نیمه به بازی گرفته شوند.

مهاجم؛ عباس‌زاده تک و تنهاست

همانند پست دروازه‌بانی تقریبا همه می‌دانند که نفر خط آتش تراکتور چه کسی است. محمد عباس‌زاده مهاجم گلزن تی‌تی‌ها در این پست تنهاست و گمانه‌زنی‌ها در مورد خرید مهاجم خارجی هنوز به جایی نرسیده است. مهاجم مازندرانی بی‌شک تنها گزینه بردیف برای پیکان خط حمله این تیم خواهد بود و باید ببینیم آیا سرمربی روس باتوجه به سن و سال عباس‌زاده بازی را با وی به اتمام خواهد رساند یا تصمیم به تغییر آرایش تیمش در انتهای بازی با گل گهر خواهد گرفت.

1997