سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک: تعلیق مراحل مختلفی دارد/ دادن اطلاعات غلط به صداوسیما کار اشتباهی بود

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک: تعلیق مراحل مختلفی دارد/ دادن اطلاعات غلط به صداوسیما کار اشتباهی بود

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک در واکنش به نامه احتمال تعلیق گفت: فدراسیون با همکاری وزارت ورزش به دنبال تشکیل جلسه برای رفع این مشکل است. تعلیق مراحل مختلفی دارد و این مسئله قابل حل است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، نامه تهدیدآمیز فدراسیون جهانی ژیمناستیک درباره احتمال تعلیق، سبب شده است که فدراسیون ژیمناستیک ایران در آستانه تعلیق قرار بگیرد. خبری که نگرانی‌های زیادی را در بین اهالی این رشته که مدت زیادی است مدیریت فدراسیون آن بلاتکلیف مانده را به وجود آورده است.

اساسنامه جای خودش اما کشور هم مقرراتی دارد

سیدمقداد قلندپور سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک در این باره گفت: این خبر را تازه دیدم، مذاکراتی وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک در سفر به سوئیس با مسئولین فدراسیون جهانی داشتند و به توافق رسیده بودند که مجمع انتخاباتی برگزار شود اما تغییرات کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران با اتمام دوره سرپرستی حمید احمدی در فدراسیون همراه شد. انتخابات این کمیسیون‌ها برگزار شده بود و منتظر بودیم که وزارت تایید آن‌را به ما اعلام کند تا نماینده ورزشکاران، داوران و مربیان مشخص شوند و در مرحله بعدی ثبت‌نام کاندیداها آغاز شود.

قلندرپور درباره اینکه آیا ایمیل الهه مرزوقی سرپرست فدراسیون ایران به فدراسیون جهانی که خود را سرپرست معرفی کرده سبب ارسال نامه تهدیدآمیز فدراسیون جهانی تعلیق شده است، اظهار داشت: اساسنامه بر اساس فاکتورهای فدراسیون جهانی تنظیم شده است اما کشورمان هم قوانینی دارد که باید همه آن را رعایت کنند. با توجه به اینکه انتخابات به مرحله ثبت‌نام نرسیده است، وزارت ورزش تصمیم گرفت که برای اینکه کارهای اجرایی فدراسیون و اعزام‌ها با تاخیر مواجه نشود و همه چیز روی روال باشد تا مدتی که ثبت‌نام ها آغاز شود، یک نفر را به عنوان سرپرست معرفی کند و به همین خاطر مرزوقی معرفی شد.

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک با انداختن این مشکل به گردن مدیریت قبلی فدراسیون، خاطرنشان کرد: اگر از سوی درگاهی رئیس سابق ومسئولین قبلی همکاری‌هایی صورت می گرفت، کار به اینجا نمی رسید. وقتی دوران ریاست درگاهی تمام شد، باید مجمع انتخاباتی تشکیل می‌شد که به دلایلی این امر صورت نگرفت. درگاهی هم استعفای خود را به وزارت اعلام کرد و این نشان می‌دهد که خودش هم پایان ماموریتش را قبول کردد. پس از آن اما درگاهی معتقد است که با توجه به اینکه هنوز مجمعی تشکیل نشده، من رای مجمع را دارم و  سرپرست فدراسیون هستم.

سرپرست را باید مجمع انتخاب کند نه وزارت!

قلندپور با بیان اینکه باید برای انتخاب سرپرست، مجمع تشکیل شود، تصریح کرد: به صورت عاقلانه، منطقی و حقوقی و طبق قوانین باید یک مجمع فوق‌العاده چه برای تعیین سرپرست، چه کمیسیون‌ها و چه  ثبت‌نام‌ها تشکیل شود و اعضای کمیسیون ها قانونا رای بدهند که یک نفر را به عنوان سرپرست یا دبیر مجمع نانتخاب کنند.

وی درباره اینکه پس با این شرایط انتخاب مرزوقی هم که توسط وزارت انجام شده، زیر سوال است، گفت: هر اساسنامه‌ای تعریف‎ خودش را دارد اما ما زیرمجموعه قوانین  جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنیم و مصلحت بر این است که چنین تصمیمی توسط وزارت گرفته شود و تغییراتی صورت بگیرد، چرا وقتی دوره ریاست درگاهی به پایان رسید، مجمع برای تعیین سرپرست برگزار نشد و وی هم باید با رای مجمع ادامه فعالیت می‌داد.

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که پس چرا شما این بی قانونی را تکرار کردید؟ گفت: مصلحت حکم می‌کرد که مرزوقی توسط وزارت انتخاب شود.

ایمیل فدراسیون را به ما نمی‌دهند

قلندپور در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت فدراسیون قبلی ایمیل را در اختیار مدیریت جدید قرار نمی‌دهد، اظهار داشت: ایمیل در اختیار درگاهی و سلیمانی است. اگر می‌خواستند نامه‌نگاری کنند، باید با نظارت کمیته ملی المپیک انجام می‌شد اما امروز هیچ کس از ایمیل‌هایی که درگاهی به فدراسیون جهانی زده، اطلاع ندارد.

وی افزود: آیا رئیس فدراسیون نباید ایمیل را در اختیار داشته باشد تا با فدراسیون جهانی مکاتبه کند و اطلاعات مسابقات را بگیرد؟ اکنون ایمیل را در اختیار نداریم و در جریان برنامه‌های فدراسیون جهانی نیستیم و انتخاب سرپرست فدراسیون زیر سوال می‌رود.

قلندپور درباره اینکه مسئولین قبلی فدراسیون برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌ بودند و آیا کمکی از آنها گرفته شده است؟ گفت: کمک یعنی چه؟ یعنی اینکه چیزی دیکته شود و اطلاعی از ایمیل‌ها نداشته باشیم؟ شاید ایمیل‌ها مغرضانه و به نفع شخص خاص بوده است. سرپرست گزارشی نباید از ایمیل داشته باشد؟ چرا درباره ایمیل ها شفاف‌سازی نمی‌شود؟ هیچ نظارتی روی ایمیل‌ها نبوده است اما نماینده ورزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید روی آن نظارت کنند.

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: فدراسیون برای یک کشور است و نماینده وزارت و کمیته باید روی مکاتبات آن از طریق ایمیل با فدراسیون جهانی نظارت کنند، شاید برخلاف منافع کشور باشد. مروزقی از سلیمانی درخواست کردند، ایمیل و یک هارد اطلاعات که در اختیار داشتند را تحویل دهند، اما تحویل ندادند. اگر نمی‌خواستند به ما بدهند و به صورت امانت بود، می‌توانستند به وزارت تحویل بدهند تا فدراسیون تعیین تکلیف شود.

وی افزود: شاید لج و لجبازی، غرور و تکبر و خودخواهی در این قضیه دخیل بوده است وگرنه وقتی در یک جامعه مشکل پیش می‌آید، همه کمک می‌کنند که حل شود.

وزارت یا فدراسیون بگویند می‌روم

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک درباره اینکه با توجه به این شرایط که کاری از دست شما ساخته نیست، آیا قصد کناره‌گیری ندارید؟ گفت: مربیان و ورزشکاران در استان‌ها مطالبه دارند و باید کسی پاسخگوی آنها باشد.

قلندپور درباره شایعاتی که درباره تغییرش به گوش می‌رسد، تصریح کرد: صحبتی در این باره با من نشده است اما خب اختیار طبیعی هر سرپرست یا رئیسی است که نفرات مورد نظرش را بیاورد. شاید من یک ماه یا یکسال در فدراسیون باشم اما بعد از آن فدراسیون یا وزارت ورزش تصمیم به حضور مدیر جدیدی بگیرند، آن را قبول می کنم. تغییرات هم باید طوری باشد که نه ورزشکار و نه مربی آسیبی نبیند.

پیشنهاد زدن ایمیل معرفی سرپرست جدید به فدراسیون جهانی را من ندادم

قلندپور با رد این شایعه که او پیشنهاد زدن ایمیل به فدراسیون جهانی و معرفی سرپرست جدید را داده است، اظهار داشت: من چنین پیشنهادی نداده‌ام، خانم مرزوقی به صراحت گفته‌اند که ایمیل فقط باید در دسترس رئیس فدراسیون باشد، در حالی که در زمان خانم درگاهی چند نفر این ایمیل را داشته‌اند. من پیشنهادی نداده‌ام و در قضیه ایمیل نقشی نداشته ام.

وی درباره تصمیم فدراسیون برای حل این مشکل گفت:تصمیمی گرفته نشده است، در وزارت و فدراسیون باید در این رابطه جلسه‌ای تشکیل شود و تصمیم گرفته شود. نمی توان گفت که این نامه به تعلیق می‌انجامد یا حل می‌شود.ما سعی می‌کنیم با مشورت و زیر نظر وزارت ورزش تصمیم گیری کنیم و حتی اگر نیاز باشد مجمع با فدراسیون جهانی نامه‌نگاری کند.

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک درباره اینکه چقدر بحث تعلیق را چقدر جدی می‌دانید؟، گفت: فکر می‌کنم این مورد را می‌شود حل کرد، وزارت ورزش به این ماجرا ورود پیدا کند و مجمع فوق العاده‌ای تشکیل شود یا با شرایط خاص انتخابات را برگزار کند.

قلندپور افزود: در این نامه به احتمال تعلیق اشاره شده است. مراحل تعلیق هم فکر می‌کنم متفاوت است، اول اخطار می دهند، بعد مراحل بعد می‌رسد.برداشت دوستداران ژیمناستیک ممکن است از این نامه تند باشد که به هر حال با توجه به این نامه در آینده چه می‌شود اما با یک برنامه‌ریزی و تشکیل جلسه می‌توانیم آن را حل کنیم تا جامعه ژیمناستیک ضرر نکند.

فدراسیون کار اشتباهی کرد

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک در پایان در واکنش به عذرخواهی یک بخش خبری تلویزیون به دلیل اطلاعات اشتباهی که فدراسیون به آنها داده است، گفت: نمی‌دانم که گزارشگران این اخبار را با مدرک گرفته‌اند یا آن را شنیده‌اند. این مسائل پیش می‌آید اما باید از تکرار آن جلوگیری شود.

قلندپور افزود: دادن این اخبار غلط توسط فدراسیون کار اشتباهی بوده است، این مورد را بررسی کردیم و برنامه‌ریزی کردیم که چنین مواردی با مشورت صورت بگیرد.

7777