بیانی: اگر قایدی تیم ملی را می‌خواهد به استقلال برگردد/ نباید انتظار نمایش فصل گذشته را از استقلال داشته باشیم

بیانی: اگر قایدی تیم ملی را می‌خواهد به استقلال برگردد/ نباید انتظار نمایش فصل گذشته را از استقلال داشته باشیم

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت باشگاه استقلال به ستاره سابق آبی‌پوشان توصیه کرد برای اینکه زودتر به پیراهن تیم ملی برسد، به استقلال برگردد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، شاهین بیانی درباره تقابل تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان در هفته اول لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: در شروع لیگ، تیم‌ها شکل واقعی‌ خودشان را ندارند. استقلال در کادر مربیگری‌اش تغییر و تحول داشته است و بازیکنان جدیدی نیز به این تیم آمده‌اند. بازی هفته اول برای استقلال و سپاهان خیلی سخت است، چون هر دو تیم شانس‌ بزرگی برای قهرمانی دارند و دوست ندارند بازنده باشند. امیدوارم در درجه اول بازی خوبی را شاهد باشیم و دوم اینکه تفکرات سرمربی پرتغالی استقلال را در روند بازی تیم ببینیم. البته نباید انتظار نمایش فصل گذشته را از استقلال داشته باشیم.

وی افزود: ساپینتو رزومه یک مربی حرفه‌ای را دارد، اما نه با فرهنگ ما آشناست و نه اینکه آشنایی با همه بازیکنان دارد. باید چند هفته بگذرد تا به طور کامل با فضای فوتبال ایران آشنا شود. برای تیم‌های دیگر این استقلال ناشناخته است. استقلال برای اینکه موفق باشد و نتیجه بگیرد باید آنالیز دقیقی از تیم‌های دیگر در اختیار کادر فنی‌اش قرار بگیرد. تأکید می‌کنم نمی‌توانیم از استقلال در هفته‌های ابتدایی توقع زیادی داشته باشیم، اما اگر حتی خوب بازی نکند و سه امتیاز را بگیرد، کافی است.

پیشکسوت باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: سپاهان جزو تیم‌های است که شانس قهرمانی دارد. برخی تیم‌ها هزینه می‌کنند در لیگ برتر بمانند، برخی دنبال ارتقای رتبه فصل گذشته‌شان هستند و برخی تیم‌ها مثل استقلال و سپاهان هزینه می‌کنند که قهرمان شوند، با این تفاوت که بازی در استقلال سخت‌تر است. البته بازیکنانی که قبلاً در استقلال بازی کرده و برگشته‌اند، کارشان به مراتب راحت‌تر از بازیکنانی است که به تازگی اضافه شده‌اند، چرا که با فضای استقلال آشنایی دارند.

بیانی در واکنش به بحث بازگشت مهدی قایدی به استقلال گفت: امثال مهدی قایدی و امیرحسین حسین‌زاده بازیکنان جوانی بودند که در استقلال شناخته شدند. استقلال تیم بزرگی است و باعث می‌شود قایدی و حسین‌زاده‌ها در آن شکل بگیرند. بنابراین، نباید توقع داشته باشیم نمایشی را که قایدی در استقلال داشت، در امارات پیاده کند. اگر قایدی می‌خواهد در سال جام جهانی خیلی زود پیراهن تیم ملی را بپوشد، باید به استقلال برگردد. ما جوانان زیادی داریم که می‌توانند قایدی و حسین‌زاده جدیدی باشند، به شرط اینکه کادر فنی شرایط را برای آنها فراهم کند. ما از این دست بازیکنان جوان و بااستعداد کم نداریم.

۴۱۵۴