رقابت جالب دو هم‌وطن بلژیکی در قالب دو همشهری میلانی برای فتح اسکودتو

رقابت جالب دو هم‌وطن بلژیکی در قالب دو همشهری میلانی برای فتح اسکودتو

پایگاه خبری فوتبالی - بازیکن جوان و جدید میلان با پیراهن شماره 90 به میدان خواهد رفت تا هم‌چون هم‌وطنش روملو لوکاکو در تیم رقیب سنتی همشهری، تجربه فتح اسکودتو را پیدا و جام قهرمانی سری آ ایتالیا را کسب کند.

به گزارش فوتبالی، بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و مذاکرات مالی طولانی مدت، سرانجام شارل دکتلار به میلان پیوست تا روسونری در 5 سال آینده، از وجود یک بازیکن بااستعداد در فاز تهاجمی تیمش بهره‌مند شود.

با اعلام رسمی باشگاه میلان، شارل دکتلار از کلوب بروخه بلژیک به خدمت گرفته شد و قرارداد او تا پایان فصل 27-2026 معتبر است. این هافبک تهاجمی جوان که تنها 21 سال سن دارد از تجربه قابل قبولی برخوردار است و در ترکیب تیم ملی کشورش در لیگ ملت‌های اروپا در سال 2021 به میدان رفت و گل خاطره انگیزش به ایتالیا، دست مایه شوخی‌های بسیاری با بهترین دروازه‌بان جهان، جان‌لوئیجی دوناروما شد. او از 7 سالگی در آکادمی کلوب برخه حضور دارد و سال 2019 با به میدان رفتن مقابل پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا و سال بعد، گلزنی مقابل زنیت سن‌پترزبورگ به جهان فوتبال معرفی شد.

شارل دکتلار که متولد سال 2001 است، روز سیزدهم اوت در هفته اول سری آ مقابل اودینزه در سن‌سیرو به روسونری معرفی خواهد شد و امیدوار است طعم گلزنی در اولین دیدارش را هم بچشد. دکتلار که با انتقالی به ارزش 35 میلیون یورو به میلان پیوست از تیم‌های لیگ برتری هم پیشنهاد داشت و بسیاری از پیشکسوتان هلندی به او پیشنهاد کرده بودند بازی در بالاترین سطح فوتبال در لیگ برتر انگلیس را تجربه کند زیرا سری آ، جایی است برای بازیکنانی که می‌خواهند سال‌های پایانی فوتبالشان را در اروپا اما در بازی‌های کم‌فشار پشت سر بگذارند.

آن‌ها معتقد بودند فلسفه چنین انتقالی را درک نکرده‌اند و بسیار بهتر بود اگر بازیکن جوان تیم ملی کشورشان در سال منتهی به جام جهانی، حضور در ترکیب تیمی لیگ برتری هم‌چون لیدز یونایتد و به میدان رفتن در ترکیب تیمی که تمایل به ارائه فوتبال هجومی دارد را تجربه کند؛ اما شارل دکتلار که گران‌قیمت‌ترین خرید میلانی‌ها در 3 سال گذشته بوده، چنین نظری نداشته و می‌خواهد با به میدان رفتن در ترکیب تیمی که تحت هدایت استفانو پیولی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا سرمایه‌گذاری کرده، خود را به اثبات برساند.

هواداران میلان که نشان داده‌اند تعصب به پیراهن روسونری را بسیار بیش‌تر از عملکرد فنی قابل قبول در ترکیب تیمشان از بازیکنان انتظار دارند به شیوه خاصی ورود دکتلار را به او تبریک گفته‌اند. تبریکی جالب توجه با چاشنی تمسخر جان‌لوئیجی دوناروما؛ دروازه‌بانی که در میلان مطرح شد اما هرگز تعصب خاصی به پیراهن قرمز و مشکی نشان نداد، راهی پاریس شد، یکی از منفورترین بازیکنان باقی ماند و در نهایت هم قهرمانی در سری آ را با این تیم تجربه نکرد.

هواداران میلان با ساختن کلیپی که عملکرد درخشان او مقابل تیم ملی کشورشان در دیدار رده‌بندی لیگ ملت‌های اروپا را به تصویر می‌کشید و تصویر لایی زدن به دوناروما را به عنوان محتوای اصلی برای خوش‌آمدگویی به بازیکن جدیدشان در نظر گرفتند. او آماده است تا در رقابت با روملو لوکاکو، بازیکنی که هم سابقه آقای گلی سری آ و هم قهرمانی در این رقابت با دیگر تیم شهر میلان را در کارنامه دارد، دوباره کورس قهرمانی سطح اول فوتبال در ایتالیا را مثل گذشته داغ کند. لوکاکو فصل آینده با قراردادی قرضی در ترکیب نراتزوری به میدان خواهد رفت و از قضا پیراهن شماره 90 را هم پس از بازگشت انتخاب کرده است؛ همان شماره پیراهنی که شارل دکتلار در کلوب بروخه بر تن می‌کرد و در میلان هم با همان پیراهن به میدان خواهد رفت.

این جوان بلژیکی اگر با مصدومیت مواجه نشده یا اتفاقی خارج از انتظار برای او رخ ندهد، بدون شک جزئی از ترکیب تیم ملی بلژیک در جام‌جهانی 2022 قطر خواهد بود و در حالی که با به میدان رفتن در کنار کوین دی‌بروینه بهترین تجربیات را برای ایفای نقش در پست هافبک تهاجمی بازی‌ساز کسب کرده، آماده است تا هم تیم ملی کشورش را به سمت تاریخ‌سازی در جام جهانی هدایت و هم تیم باشگاهی را برای اعاده حیثیت در لیگ قهرمانان اروپا و دفاع از عنوان قهرمانی سری آ همراهی کند.

شاید انتخاب نکردن لیگ برتر انگلیس در سال منتهی به جام جهانی، تصمیمی کاملا هوشمندانه از جانب بازیکن بلژیکی بوده؛ زیرا با عبرت گرفتن از سرنوشت لوکاکو در بازگشت به چلسی، نمی‌خواهد تجربه اولین جام جهانی عمرش را در آستانه بیست و دو سالگی از دست بدهد.

9404