سوپرلیگ اروپا بدون هالند، صلاح و داروین؟

سوپرلیگ اروپا بدون هالند، صلاح و داروین؟

پایگاه خبری فوتبالی - آدریانو گالیانی مدیر اجرایی باشگاه مونزا که اخیرا به سری آ صعود کرده و مرد دست راست سیلویو برلوسکونی مدیر روسونری ها، روز سه شنبه گفت که سوپرلیگ می تواند یک راهکار برای مشکلات فوتبال باشد هر چند که او نمی خواهد که تیم های انگلیسی در این مسابقات حاضر شوند!

به گزارش فوتبالی، مدیر اجرایی باشگاه میلان در مصاحبه با توتواسپورت گفت:" سوپرلیگ می تواند یک راهکار باشد اما بدون انگلیسی ها. باید در فوتبال هم "برگزیت" اعمال شود. در آن زمان این یک تورنمنت حقیقی در اروپا خواهد بود. از طرفی دیگر در آوریل 2021، انگلیسی ها از سوپرلیگ فرار کردند چون هوادارانشان نخواستند."

گالیانی زمانی نایب رئیس باشگاه میلان بود و دورانی طلایی را در این تیم داشت. او به همراه سیلویو برلوسکونی توانستند باشگاه مونزا را پله پله جلو بیاورند و حالا در سری آ حضور دارند. گالیانی در ادامه افزود:" 20 باشگاه انگلیسی تقریبا چهار برابر بیشتر از کل 20 باشگاه لیگ ایتالیا بودجه دارند. مونزا توانسته 33 میلیون یورو از حق پخش درآمدزایی داشته باشد که سه میلیون یورو باید برای پیشرفت سری بی اهدا شود. کلا 30 میلیون یورو درآمد حق پخش داریم. یک باشگاه تازه وارد در لیگ انگلیس 160 میلیون یورو درآمد حق پخش دارد. چطور می توانیم با ناتینگام فارست رقابت کنیم؟ در ایتالیا زشت ترین  استادیوم های اروپا را داریم و این روی حق پخش و درآمدها نیز تاثیر دارد چرا که یک استادیوم زشت و خالی باعث فروش حق پخش نمی شود. نمی توانیم استادیوم بسازیم چون کاغذبازیهای اداری جلوی همه چیز را گرفته اند."

4125