گزارش ایسنا/ ورزشگاه "پیر تختی آبادان" برای لیگ بیست و دوم دستخوش تغییرات اساسی

گزارش ایسنا/ ورزشگاه "پیر تختی آبادان" برای لیگ بیست و دوم دستخوش تغییرات اساسی

پایگاه خبری فوتبالی- عضو هیات مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان توضیحاتی درخصوص روند بازسازی و مقاوم‌سازی ورزشگاه تختی آبادان ارائه داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، استادیوم تختی آبادان از جمله ورزشگاه های قدیمی کشور با سابقه نزدیک به ۶۵ سال است که اوایل دهه ۳۰ شمسی کلنگ این ورزشگاه با نام "گران شاپوری" به زمین زده شد و در کمتر از یک سال به مرحله بهره برداری رسید و پس از آن‌ نیز تمام رقابت های فوتبال باشگاهی آبادان و رقابت‌های مهم بین‌المللی در این ورزشگاه برگزار شد.

 مالک این ورزشگاه قدیمی شرکت پالایش نفت آبادان است و با آغاز رقابت‌های لیگ باشگاه های ایران در  سال ۱۳۵۲ و تشکیل تیم فوتبال صنعت نفت، تمام بازی‌های فوتبال نفت آبادان در این مکان برگزار شد اما همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، ورزشگاه با نام جدید تختی تا مدت‌ها محل مسابقات و تمرینات بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس بود و با اتمام جنگ تحمیلی و قرار بر بازگشت تیم فوتبال صنعت نفت به شهر آبادان، به دلیل خرابی‌های ناشی از جنگ و از بین رفتن چمن ورزشگاه، شرکت پالایش نفت آبادان تصمیم بر بازسازی این ورزشگاه قدیمی گرفت.

در این زمان تیم فوتبال صنعت نفت ناگزیر بازی‌های باشگاهی خود را در استادیوم تختی اهواز انجام می‌داد. سپس با بازسازی چمن ورزشگاه آبادان، دیدارهای خانگی این تیم در حضور تماشاگران مشتاق آبادانی برگزار شد.

پس از گذشت سال‌ها در دهه ۸۰ با توجه به یک‌طرفه بودن جایگاه تماشاگران (فقط جایگاه ضلع غربی محل قرار گرفتن تماشاگران بود) قرار بر ساخت ضلع شرقی ورزشگاه شد که بعد از ساختن ضلع شرقی، ضلع قدیمی تخریب و از نو ساخته شد. با این اوصاف پس از بررسی‌های به عمل آمده، از سوی اداره مهندسی شرکت پالایش نفت آبادان، مدیریت پالایشگاه به این نتیجه رسید که به دلایل فرسایش جایگاه ویژه، این قسمت از ورزشگاه تختی آبادان نیاز مبرم به بازسازی کامل دارد. به همین دلیل با دستور دکتر حکیم قیم، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان کار تخریب دیواره های جایگاه ویژه توسط مدیریت عملیات غیرصنعتی این شرکت برای لیگ بیست و دوم فوتبال آغاز شد.

لفته بوعذار عضو هیات مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان و رییس اداره عملیات غیرصنعتی شرکت پالایش نفت آبادان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص روند آماده سازی ورزشگاه تختی آبادان، اظهارکرد: طی جلساتی که مدیران واحدهای مختلف از جمله با همکارانم در اداره مهندسی پالایشگاه داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که جایگاه ویژه نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارد. بنابراین پس از بررسی‌های به عمل آمده و فرصت محدود تا آغاز لیگ بیست و دوم، به سرعت شروع به کار کردیم و خوشبختانه با دقت و سرعت عمل بالا و حمایت‌های مدیریت پالایشگاه آبادان توانستیم اقدامات اولیه را انجام دهیم. اما جد از بازسازی و مقاوم‌سازی این بخش از ورزشگاه، در نظر داریم ضمن کسب مجوزات لازم اقدام به افزایش سکوها دو ضلع شمالی و جنوبی ورزشگاه کنیم.

وی گفت: در این راستا نیازمند همکاری‌های لازم از سوی مسئولان شهری و نیز اختصاص بودجه مناسب برای این پروژه مهم هستیم. آنچه مسلم است، به عقیده من این کار باید سال‌ها پیش انجام می‌شد که متأسفانه به دلایلی هنوز ما شاهد همان دو جایگاه شرقی و غربی هستیم.

بوعذار تاکید کرد: مردم آبادان همواره لیاقت بهترین‌ها را دارند و ما هم به عنوان خدمتگزاران آن‌ها تمام سعی و تلاش‌مان را خواهیم کرد تا هر چه سریع‌تر این ورزشگاه به وضعیتی به مراتب بهتر از قبل برسد. همچنین از تمام مردم شریف آبادان تقاضا دارم با سعه صدر و حمایت گسترده مثل همیشه تیم محبوب‌شان صنعت نفت را حمایت کنند.

وی ادامه داد: علی رغم گرمای شدید هوا در آبادان سعی کردیم در فرصت باقی مانده و محدود تا شروع مسابقات، با تمام توانایی این پروژه مهم را به سرانجام مطلوب برسانیم. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد حضور دوباره تماشاگران خونگرم آبادانی بر روی سکوهای داغ ورزشگاه باشیم.

رییس اداره عملیات غیرصنعتی شرکت پالایش نفت آبادان در پایان گفت: با موافقت مدیرعامل پالایشگاه، مجوز تعویض پیست دو و میدانی ورزشگاه و همچنین بازسازی ضلع شرقی و تعوض صندلی‌های این ضلع گرفته شده و پیمانکار مربوطه در حال حاضر شروع به کار کرده است.

۴۱۵۴