گزارش ویژه رسانه معروف انگلیسی درباره تیم ملی ایران

گزارش ویژه رسانه معروف انگلیسی درباره تیم ملی ایران

پایگاه خبری فوتبالی - تلگراف در گزارشی به تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و نوشت این تیم به دنبال اولین صعود خود به دور حذفی جام جهانی است.

به گزارش فوتبالی، در این گزارش روزنامه تلگراف آمده است: ایران شروع به تثبیت خود به عنوان تیمی حاضر در جام جهانی کرده است و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سومین دوره متوالی است که آنها به جام جهانی راه یافته‌اند. ایران با فرم قوی به مسابقات می رود چون تنها یک بازی را در دور نهایی انتخابی باختند و در اولین بازی خود به مصاف انگلیس خواهند رفت.
دراگان اسکوچیچ در اولین تورنمنت بزرگ خود به عنوان سرمربی ایران در جام جهانی خواهد بود. ایران در دو دوره قبلی جام جهانی، کارلوس کی‌روش سرمربی سابق پرتغال را روی نیمکت داشت.

ترکیب ایران در جام جهانی ۲۰۲۲

فهرست بازیکنان جام جهانی معمولاً شش هفته قبل از شروع جام جهانی اعلام می شوند و باید منتظر ماند و دید که سرمربی تیم ملی ایران چه بازیکنانی را با خود به قطر خواهد برد.

ستاره‌های تیم چه کسانی هستند؟

ستاره اصلی ایران در قطر به احتمال زیاد مهدی طارمی خواهد بود که فصل گذشته ۲۰ گل در لیگ پرتغال به ثمر رساند تا پورتو قهرمان پرتغال شود. او در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است، با ضربه آکروباتیک درخشان خود برابر چلسی در سال ۲۰۲۱ نامزد دریافت جایزه پوشکاش شد.

او فرم گلزنی خود را با زدن چهار گل در انتخابی جام جهانی حفظ کرد که از جمله  گل پیروزی مقابل عراق بود که اهمیت زیادی برای ایران داشت.

برنامه بازی‌های ایران در جام جهانی

ایران در گروه B با انگلیس، آمریکا و ولز هم‌گروه است.

۲۱ نوامبر: انگلیس - ایران، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه

۲۵ نوامبر: ولز - ایران، ورزشگاه احمد بن علی

۲۹ نوامبر: ایران و آمریکا، ورزشگاه الثومه

رکورد ایران در جام جهانی

ایران در پنج جام جهانی (۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸) قبل از قطر حضور داشته است اما هرگز به مرحله حذفی نرسیده است. برد یک بر صفر آنها مقابل مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دومین پیروزی آنها در تاریخ این مسابقات بود.

با این حال، نتایج آنها در چند وقت اخیر مطابق با عملکرد ایران نبوده است. چهار امتیازی که آنها در سال ۲۰۱۸ به دست آوردند، شامل یک تساوی مقابل پرتغال و یک باخت حداقلی مقابل اسپانیا بود. همچنین در سال ۲۰۱۴ یک حرکت جادویی از لیونل مسی باعث شد که آرژانتین بتواند ایران را با یک گل شکست دهد و در واقع ایران تا دقایق پایانی توانسته بود فینالیست آن دوره جام جهانی را متوقف کند. 

ایران در حالی که پایین‌ترین رتبه را در رده‌بندی فیفا بین تیم‌های گروه B دارد، امیدوار است در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار به دور حذفی راه پیدا کند.

1470