گزارش‌روز؛ تغییر استراتژی و اهداف چلسی در نقل و انتقالات

گزارش‌روز؛ تغییر استراتژی و اهداف چلسی در نقل و انتقالات

پایگاه خبری فوتبالی - چلسی با تاد بولی به جذب و در اختیار گرفتن جوانان تمایل بیشتری نشان می‌دهد.

به گزارش فوتبالی، اختیارات کادر فنی در جذب بازیکنان جدید از مواهبی است که می‌تواند دوران حرفه‌ای سرمربیان فوتبال را تبدیل به یک دوران سرشار از انگیزه و لذت کند. این لذت در روزهای اخیر به قاب لحظه‌های لندنی مرد آلمانی نیمکت چلسی قدم گذاشته و مالکان جدید تیم سابق رومن آبرامویچ اختیارات قابل توجهی را به کادر فنی برای جذب مهره‌های مورد نظرشان بخشیده‌اند. سران چلسی در بین واژه‌های فرهنگ لغت کار با مربیان، کلمه اعتماد را برای همکاری با توماس توخل برگزیده‌اند. این اعتماد رویکرد جالبی را در شایعات پیرامون باشگاه آبی‌پوش لندن به وجود آورده و ظاهرا برنامه کار تاد بولی و سرمربی آلمانی تیمش، بلند مدت در نظر گرفته شده چرا که اخبار پیرامون باشگاه توجه ویژه چلسی به بازیکنان جوان را حکایت می‌کند.

تا فصل گذشته اکثر قریب به اتفاق بازیکنان مورد علاقه باشگاه سابق آبراموویچ را ستاره‌های آماده و مطرح فوتبال دنیا تشکیل می‌دادند. اگر چه مرد روسی هم به جذب جوانان بی‌میل نبود اما جوانانی که به چلسی می‌پیوستند، نامشان در دنیای فوتبای پیچیده بود و بازیکنان شاخصی به شمار می‌رفتند.

فصل جدید چلسی با مالکان جدیدش با وجود تلاش این تیم برای جذب ستاره‌ها یک نکته فنی دیگر را هم در بر دارد و آن توجه ویژه به خرید جوانانی است که نامشان کم‌تر شنیده شده است. جدیدترین خرید آبی‌های لندن، کارنی چوکومکا هجده ساله نام دارد که پیش از این فقط در رده‌های سنی تیم ملی انگلیس درخشیده و میادین بزرگ هنوز به لیست تجربیات او اضافه نشده‌اند. لیست بازیکنان مورد نظر کادر فنی شیرهای لندنی، جوانان دیگری را هم در بر دارد که نام‌شان هنوز چندان شنیده نشده اما استعدادهایشان از چشم اهالی فوتبال دور نمانده است. وسلی فوفانا در روزهای اخیر به شدت به انتقال به چلسی نزدیک شده و این مدافع بیست و یک ساله در آستانه ورود به استمفوردبریج قرار دارد. فوفانا اگر چه دوران نوجوانی را پشت سر گذاشته اما توجه به او و استعدادش و ترجیح دادنش به نام‌های میدان دیده و پر زرق و برق‌تر از نگاه کادر فنی آبی‌ها به نسل‌سازی برای باشگاه حکایت دارد.

یوسکو گواردیول بیست ساله از لایپزیش هم از کسانی است که چلسی برای خریدش دست به کار شده و به لحاظ نام و نشان و سابقه بازی در ردیف بازیکنانی مانند فوفانا قرار می‌گیرد. چلسی همچنین وضعیت تایلر دیبلینگ شانزده ساله از ساوتهمپتون را رصد می‌کند که حتی هنوز در لیگ برتر هم به میدان نرفته است. چزاره کاسادی نوزده ساله، هافبک میانی مستعد اینتر هم از چشم توخل و دستیارانش دور نمانده و به عنوان یکی دیگر از گزینه‌ها برای نسل‌سازی مرد آلمانی در چلسی مطرح است.

اضافه کردن لوی کولویل هجده ساله از آکادمی جوانان باشگاه به لیست تیم اصلی هم در راستای همین برنامه‌های چلسی قرار می‌گیرد و در مجموع، رویکرد نقل و انتقالاتی این فصل باشگاه لندنی شبیه به هیچ یک از دوره‌های پیش در سال‌های اخیر نبوده و جوانان جویای نام نقش پر رنگی در برنامه‌ریزی باشگاه برای آینده دارند.

آبی‌های لندن سیاست جدیدی را در پیش گرفته‌اند که می‌تواند برای هواداران این تیم جذابیت‌های خودش را هم داشته باشد. تاد بولی به عنوان مالک باشگاه به توخل اعتماد کامل دارد و این جوانگرایی در خرید بازیکنان هم از اعمال نظر آقای سرمربی در برنامه نقل و انتقالاتی پرده برمی‌دارد. اگر همه یا اکثر این بازیکنان کم سن و سال در این فصل به ترکیب چلسی اضافه شوند، میانگین سنی این تیم به شدت کاهش می‌یابد و آن وقت تیمی را خواهیم دید که در کنار ستاره‌های نامدارش گزینه‌های زیادی برای جایگزینی آن‌ها را در اختیار خواهد داشت. چهره جدید تیم سوم فصل گذشته لیگ جزیره، چهره جذاب و پویایی است که فقط در صدد جذب بازیکنان بزرگ نیست بلکه به بزرگ کردن بازیکنان هم همت گماشته و از این پروژه به گرمی استقبال می‌کند.

9404