برتری تیم ملی والیبال جوانان ایران مقابل پاکستان در نخستین گام

برتری تیم ملی والیبال جوانان ایران مقابل پاکستان در نخستین گام

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی والیبال جوانان ایران در نخستین مسابقه خود در جام کنفدراسیون والیبال مردان آسیا موفق به شکست پاکستان شد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی جوانان ایران در نخستین گام رقابت‌های کنفدراسیون والیبال آسیا به مصاف تیم پاکستان رفت و حریف خود را 3 بر یک شکست داد.

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم ست اول را با ترکیب عرشیا به نژاد، امیرمحمد گلزاده، مبین نصری، پوریا خانزاده، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کردند.

در ابتدای این مسابقه جوانان ایران که اولین بازی رسمی را تحربه می‌کردند با اشتباهات فردی تا زمان استراحت فنی اول 8 بر 6 از حریف باتجربه خود عفب افتادند‌. زمانی که فاصله امتیازات بیشتر شد مومنی مقدم دست به تغییر تیم زد و یونس جوان به بازی آمد، ولی پاکستانی‌ها با دفاع و ‌اسپک های خوبی که شماره ۱۱ (مظهر) و شماره ۲۴ (احمد) زدند، نهایتا در این ست را با نتیجه 25 بر 21 به سود خود به پایان دادند.

در ست دوم بازی عالی جوانان ایران خصوصا در خط سرویس آنها را چهار بر یک پیش انداخت ولی باز هم عدم تمرکز و نداشتن سرعت ، باعث شد پاکستانی‌ها در امتیاز 13 بر 11 دو امتیاز پیش بیافتند. بعد از گرفتن تایم اوت ازسوی مومنی مقدم و تذکرات کادر فنی ورق برگشت و تیم ملی جوانان ایران با سرویس‌های پرشی گلزاده و تقسیم پاس  عرشیا به‌نژاد و دریافت های خوب جلوداریان پاکستان را مقهور هنرنمایی خود کرد و این ست را 25 بر 16 به نفع خود به پایان رساند.

در ست سوم تا امتیاز ۶ بازی پایاپای دنبال شد ولی بازی خوب و سرویس‌های عای بازیکنان ایران از جمله یونس جوان باعث شد که ایران در امتیاز 15 بر 10 پنج امتیاز از حریف خود پیش بیافتد و در ادامه ضربات پایپ تیم جوانان که به درستی و با دقت انجام می‌شد، همراه با سرویس‌های متوالی منجر به امتیاز، ست سوم با نتیجه 25 بر 18 به سود تیم ملی ایران به اتمام رسید.

در ست چهارم، با توحه به افزایش اعتماد به نفس و‌ خودباوری جوانان ایران و دفاع روی تور تیمی عالی و سرویس‌های پرشی که بازیکنان پاکستان را کلافه کرده بود و همچنین اسپک های بدون اشتباه قلی‌زاده و پاس‌های سرعتی به‌نژاد و‌ عملکرد عالی سایر بازیکنان در دریافت، برتری کامل را برای ایران بدنبال داشت و حوانان والیبال ایران ست چهارم و نهایی را با امتیاز 25 بر 21 با برد پشت سر کذاشتند.

تیم ملی جوانان با کسب این پیروزی و سرگروهی گروه B این رقابت‌ها، به عنوان تیم اول گروه به مرخله بعد صعود کرد.

۴۱۵۴