اتفاق بی‌سابقه‌ای که برای الهلال رخ داد

اتفاق بی‌سابقه‌ای که برای الهلال رخ داد

پایگاه خبری فوتبالی - مسابقات فصل آینده لیگ عربستان در شرایطی برگزار خواهد شد که تیم‌های حاضر در این لیگ در مجموع 43 بازیکن خارجی در اختیار دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، فصل نقل و انتقالات تابستانی باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای عربستان از 28 ژوئن گذشته آغاز شده و تا 31 آگوست ادامه دارد که همواره شاهد تمایل باشگاه‌ها برای ایجاد تغییرات اساسی در بین رده‌های تیم‌های خود به خصوص از نظر بازیکنان خارجی وجود دارد.

الشرق الاوسط در گزارشی تعداد قراردادهای خارجی منعقد شده توسط باشگاه‌های عربستانی را که تاکنون بالغ بر 43 قرارداد جدید بوده است، بررسی کرده که البته پیش‌بینی می‌شود این عدد در روزهای آینده تا پایان دوره نقل و انتقالات جاری افزایش پیدا کند.

این گزارش ابتدا به بررسی قراردادهایی می‌پردازد که تاکنون توسط باشگاه‌های صعود کننده از لیگ دسته اول به لیگ حرفه ای انجام شده است؛ الوحده، الخلیج و العداله.

* باشگاه الوحده قرارداد خود را با پنج بازیکن خارجی تکمیل کرد؛ منیر المحمدی مراکشی، جان دیوید فرانسوی، گرسون رودریگز از لوکزامبورگ، اسکار دوارته از کاستاریکا و فیصل فاجر از مراکش. این در حالی است که الخلیج تاکنون با آندره بوکو گابنی، لوکاس سوزا برزیلی و برایان ریاسکوس کلمبیایی و داگلاس برزیلی قرارداد بسته است.

* باشگاه العداله نیز با هفت بازیکن حرفه‌ای خارجی قرارداد امضا کرده است؛ لاتارو پالسیوس آرژانتینی، ادیسون فیلیپ برزیلی، کریستوفر گونزالس پرویی، میلان میاتوویچ از مونته نگرو، میکائیل دیراستام گینه‌ای، مارتین آنگا سوئیسی و رینالدو لینیس کلمبیایی.

* در بین باشگاه‌های حاضر در لیگ حرفه‌ای عربستان، باشگاه النصر قرارداد خود را با سه بازیکن خارجی به نام‌های لوئیز گوستاوو برزیلی، دیوید اوسپینا کلمبیایی و گیسلان کونان تکمیل کرد.

* الشباب کریشویاک لهستانی و کیم سونگ کره جنوبی را به خدمت گرفت و مدیریت باشگاه الرائد نیز با سیلویو لانگ رومانیایی، هموطنش الکساندر میتریتا و دامیان جوکوویچ کروات قرارداد بست و فلاویو داسیلوا و هموطنش نالدو را حفظ کند.

* باشگاه الطایی با گای امبنزای کنگو و ویکتور براگا برزیلی و الفیحا با پائولینیو برزیلی قرارداد امضا کردند. الشباب ویکتور رویز، مدافع اسپانیایی را به خدمت گرفته و الفتح، با ژاکوب رین سوئدی، فران ولز اسپانیایی و الکس والرا پرویی را جذب کرد.

* الاتحاد که تا آخرین هفته های فصل گذشته برای قهرمانی در لیگ حرفه‌ای عربستان رقابت می‌کرد، تاکنون تنها با یک بازیکن به نام طارق حامد مصری قرارداد بسته است و همین امر در مورد باشگاه الاتفاق نیز صادق است و این باشگاه هم تنها با یک بازیکن، پائولو ویکتور برزیلی قرارداد بسته است. باشگاه الباطن نیز سعد ناطق عراقی و سباستین پدروزا کلمبیایی را به خدمت گرفت.

* در نهایت ابها قرارداد خود را با دیویس ایباسی کامرونی تکمیل کرد و ضمک هم تاکنون با سه عبدالقادر بادران تونسی، آدام ماهر هلندی و برونو دوارته برزیلی قرارداد بسته است.

* الهلال تنها باشگاهی است که در جریان نقل و انتقالات فعلی، به دلیل محکومیت در پرونده محمد کنو و محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی موفق به ثبت هیچ قراردادی نشد.

البته مدیران باشگاه‌های عربستانی در روزهای آینده نیز برای تکمیل برخی قراردادهای خارجی به منظور آماده سازی برای شروع رقابت های لیگ حرفه ای عربستان اقدام خواهند کرد و احتمالا تعدادی خارجی های لیگ این کشور بیشتر هم خواهد شد.

1470