فرناندز می‌تواند خواسته های مورایس را برآورده کند؟!

فرناندز می‌تواند خواسته های مورایس را برآورده کند؟!

پایگاه خبری فوتبالی- مانوئل فرناندز یکی از چهار خرید خارجی ژوزه مورایس برای سپاهان بود، ولی به نظر می‌رسد که انتظارات از او بیشتر از بقیه خرید های خارجی سپاهان باشد.

به گزارش فوتبالی، مورایس برای پیاده کردن افکار مورد نظر خود در بخش میانی سپاهان یکی از سهمیه‌های خارجی این تیم را به همین موضوع اختصاص داد و مانوئول فرناندز که سابقه حضور در لالیگا، لیگ جزیره و تیم ملی پرتغال را دارد برای انجام این ماموریت انتخاب شده است. اما همچنان اینکه این هافبک خلاق در مثلث میانی زمین کدام ضلع را پر خواهد کرد یکی از ابهامات به شمار می‌رود.
آنچه از مورایس و سپاهان در بازی‌های تدارکاتی مشاهده شده اینکه این مربی باتجربه از آرایش 3-3-4 با یک هافبک دفاعی استفاده می‌کند؛ سیستمی پایه که قابلیت تبدیل به آرایش 1-5-4 و 1-4-1-4 را هم دارد و می‌تواند هم در بخش دفاعی و هم بخش هجومی در صورت اجرای درست و رعایت فاصله  خطوط ترکیب منسجمی را ایجاد کند.
مورایس در بازی‌های تدارکاتی از کریمی و ریگی در پست هافبک دفاعی استفاده کرده و به نظر می‌رسد در طول فصل این دو بازیکن باشند که به تناوب در این منطقه از زمین برای زردپوشان اصفهانی بازی خواهند کرد.
یک خط جلوتر اما جایی است که مانول فرناندز به عنوان هافبکی  تهاجمی که نزدیک به وینگر چپ تیم بازی می‌کند حضور خواهد داشت و یاسین سلمانی، جلال علی‌محمدی و برخی بازیکنان جوان دیگر سپاهان نیز نامزد بازی در این منطقه به عنوان دیگر هافبک تهاجمی تیم هستند. درنهایت بخش تهاجمی تیم نیز با سه بازیکن که در بازی‌های دوستانه محمدرضا حسینی(فرشاد احمدزاده)، الویس کامسوبا و شهریار مغانو شکل گرفته است.
فرناندز با تجربه بازی در بهترین لیگ‌های دنیا برای شکل دادن به بازی سپاهان جذب شده و بی‌شک در طول فصل نگاه‌های زیادی به او خواهد بود. باید دید این بازیکن 36 ساله آیا توانایی برآورده کردن انتظارات را دارد یا اتفاقات دیگری برای این بازیکن که سابقه حضور در جام جهانی 2018 را هم دارد در راه خواهد بود.

7777