صحبت‌های تن‌هاگ در آستانه سوت آغاز اولین مصاف منچستریونایتد در لیگ برتر مقابل برایتون

صحبت‌های تن‌هاگ در آستانه سوت آغاز اولین مصاف منچستریونایتد در لیگ برتر مقابل برایتون

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی هلندی شیاطین سرخ پیش از مصاف امروز تیمش مقابل برایتون در لیگ برتر جزیره با رسانه‌ها صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های انگلیسی، اریک تن‌هاگ، سرمربی منچستر یونایتد پیش از آغاز مسابقه تیمش در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس برابر برایتون با خبرنگاران صحبت‌هایی بیان داشت که در ادامه می‌خوانید:

در مورد لزوم نگاه به آینده به جای گذشته؟

"برای یک‌بار هم که شده به عقب نگاه نکنید، به جلو نگاه کنید. من در بیشتر بازیکنان تیم پتانسیل لازم را می‌بینم و معتقدم که می‌توانیم آن‌ها را پرورش دهیم. در ابتدا باید پیشرفت تیمی را حاصل کنیم، سپس روی پیشرفت افراد کار کنیم. شما باید آنالیز و تحلیل کنید، این کاملا واضح است. اما شما باید نگرش رو به جلو داشته باشید زیرا که نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید اما همواره می‌توانید آینده را تغییر دهید. من، مربیان، بازیکنان و... همه ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا موفقیت را به زمین بازی بازگردانیم؛ زیرا همه چیز از آن جا شروع می‌شود. هر روز از زمین تمرین آغاز می‌شود، باید آن‌چه را که می‌توانید چه فردی و چه تیمی انجام دهید."

نگرش تن‌هاگ در رابطه با ارائه بازی جذاب و پیروزی در بازی‌ها؟

"هلندی‌ها همیشه می‌خواهند که فوتبال جذابی بازی کنند. به همین دلیل است که من این جا هستم و از این امر خوشحالم. شما می‌خواهید برنده شوید، هم‌چنین می‌خواهید به شیوه‌ای خاصی برنده شوید؛ پویا، با ابتکار و پر جنب و جوش. این هم همان چیزی است که به تاریخ منچستر یونایتد تعلق دارد و ما می‌خواهیم آن را به اینجا بازگردانیم. این در حالی است که در پایان اگر نتوانید به شیوه‌ای خوب یا سرگرم کننده پیروز شوید، باز هم باید برنده از زمین خارج شوید. این ذهنیت و نگرشی است که ما باید آن را ایجاد کنیم. بازی‌هایی وجود خواهد داشت که به خوبی در آن‌ها بازی نخواهید کرد اما باز هم باید برنده شوید."

"من مشتاقانه منتظر تک‌تک بازی‌ها هستم، زیرا هر بازی یک چالش برای ما خواهد بود. ما باید از آن بهترین بهره را ببریم. البته که باخت‌ها و ناامیدی‌هایی نیز وجود خواهند داشت. زندگی همین است، زندگی ورزشی همین است و هر باشگاهی، هر هواداری، هر تیمی باید با آن کنار بیاید. این همان نگرشی است که همه ما به آن نیاز داریم. وقتی آن نگرش را داشته باشید و در کنارش برنامه خوبی داشته باشید، به موفقیت خواهید رسید. من صد درصد به آن اطمینان دارم."

"من فکر می‌کنم که ورزشگاه محلی برای رقابت و همکاری است؛ اما ما باید در زمین این را نشان دهیم. باید نگرش درستی داشته باشیم و این نگرش به معنای سخت کوشی و به ویژه نترس بودن است، اگر این نگرش را به دست بیاوریم، فکر می‌کنم که هواداران هم آن را دوست خواهند داشت و پاسخ خواهند داد."

در مورد رافائل واران؟

"من متقاعد شده‌ام که ما می‌توانیم بهترین‌های واران را در این فصل ببینیم. در طول پیش فصل، ما یک برنامه تمرینی دقیق و انفرادی درست کردیم که در سه هفته گذشته او در تمام جلسات در زمین حضور داشته است، من واقعا از این بابت خوشحالم. می‌بینید که سطح آمادگی جسمانی و هم‌چنین سطح عملکرد او در حال ارتقا است. از این بابت خوشحالم که رافا در حال حاضر آماده است."

در مورد اهمیت به کارگیری مدافعان چپ پا در سمت چپ زوج میانی خط دفاع؟

"از آن‌جایی که چپ پاها در سمت چپ جهت‌گیری بهتری دارند، در هنگام تصاحب توپ زوایای بهتری خواهند داشت. اما خارج از مالکیت نیز جهت‌گیری بهتر است و هم‌چنین پوشش دادن زوایا و کمک به مدافع کناری برای‌شان راحت‌تر است."

9404