اهرم‌های اقتصادی بارسلونا که تبدیل به الگویی برای یک تیم لالیگایی شد!

اهرم‌های اقتصادی بارسلونا که تبدیل به الگویی برای یک تیم لالیگایی شد!

پایگاه خبری فوتبالی - رئال بتیس در راه فعال کردن اهرم اقتصادی به روش بارسلونا برای مقابله با قوانین درآمد در لالیگای اسپانیا است.

به گزارش فوتبالی، تابستان امسال بارسلونا بخاطر تصمیم به فروش برخی از دارایی های خود مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است. با این حال به نظر می رسد این تیم الگوی خوبی برای رئال بتیس بوده است.

بتیس نیز مانند بارسلونا در تابستان امسال با مشکل رسیدن به سقف قرارداد تعیین شده از طرف لالیگا روبرو بوده است. درنتیجه قصد دارد برای درصدی از درآمد خود از فروش بلیت در سال‌های آینده برنامه ریزی کند.

بنا بر گزارش موندو دیپورتیوو این باشگاه قصد دارد تابستان جاری درآمد خود را به ۲۰ میلیون یورو برساند و با بیش از ۵۰ هزار خریدار بلیت این فصل، می تواند هرساله روی حدود ۱۵ میلیون یورو درآمد آن حساب کند.

هنوز مشخص نیست آن‌ها چند درصد از فروش بلیت های فصل های آینده را می خواهند واگذار کنند اما به نظر می رسد مدت این قرارداد ۵ ساله باشد.

لازم به یادآوری است که شرایط بتیس و بارسلونا خیلی هم شبیه به هم نیست چرا که باشگاه ضعیف‌تر یعنی رئال بتیس یک بدهی برابر با ۳۷ میلیون یورو دارد در حالی که این مقدار برای بارسلونا برابر با ۱.۲ میلیارد یورو است.

همچنین رئال بتیس از این پول برای بازسازی تیم استفاده کرده و آوردن بازیکنانی مثل لوئیس فیلیپه و ویلیان ژوزه چندان به آن ها فشار وارد نکرده است.

جالب است که باشگاه‌های لالیگا کم کم به این باور می رسند که این کار روش مناسبی برای افزایش در آمد در کوتاه مدت است.

گفتنی است که فعال کردن اهرم های اقتصادی که بارسلونا با مدیریت خوان لاپورتا با توجه به بدهی های کلان خود به سراغ آن رفت، بدان معنا است که بخشی از درآمد های آینده باشگاه خرج شود.

1470