هندبالیست‌های نوجوان دختر ایران: برابر ایسلند بهتر خواهیم بود

هندبالیست‌های نوجوان دختر ایران: برابر ایسلند بهتر خواهیم بود

پایگاه خبری فوتبالی- اعضای تیم ملی هندبال نوجوانان دختر کشورمان بعد از قبول شکست مقابل مقدونیه و پیش از آغاز رقابت برابر ایسلند دلایل این باخت را سبک سرعتی و اروپایی این تیم عنوان کردند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از ۸ الی ۱۹ مردادماه به میزبانی مقدونیه شمالی در حال برگزاری است. تیم هندبال دختران کشورمان با کسب عنوان قهرمانی قاره آسیا برای نخستین بار جواز حضور در این دیدارها را کسب کردند.

هندبالیست های ایران در دور مقدماتی با تیم های ازبکستان، سنگال و مقدونیه هم گروه بودند که در نهایت با دو برد و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه B برای اولین بار به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه یافتند. تیم ایران سه شنبه شب در آخرین مسابقه مرحله گروهی مقابل تیم میزبان با نتیجه ۳۱ بر ۱۹ متحمل شکست شد.

سبا زنگنه خط زن تیم ملی هندبال نوجوانان دختر کشورمان در پایان این بازی و پیش از آغاز دیدار تیم ایران مقابل ایسلند از قاره اروپا گفت: تیم مقدونیه تیم بسیار خوبی بود. این تیم یک بازی سرعتی را از خود به نمایش گذاشت . تمام شوت های هندبالیست های این تیم سه کنج بود و خط حمله و دفاع خوبی داشتند.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را کردیم تا بهترین بازی را از خود به نمایش بگذاریم. دیدار ما در نیمه اول پایاپای بود و حتی با ۳ اختلاف گل نیمه اول را واگذار کردیم. اما در نیمه دوم بازی با اشتباهات خودمان عقب افتادیم.

خط زن تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان ادامه داد: به نظرم عدم تمرکز تیم در نیمه دوم و از آن سو جو سالن مسابقات جهانی و حضور زیاد تماشاچیان یکی دیگر از دلایل باخت ما برابر تیم میزبان بود تا در نهایت تیم ما با ۱۲ گل اختلاف نتیجه را به مقدونیه شمالی واگذار کند.

وی به سبک خاص بازی این تیم هم اشاره کرد و گفت: سبک بازی تیم مقدونیه اروپایی و با سرعت زیاد بود. سبک این تیم ها با تیم های آسیایی و تیم ما متفاوت بود.

زنگنه خاطرنشان کرد: ما امشب برابر تیم ایسلند قرار می گیریم قطعا از تجربه بازی دیشب بهره می بریم و تلاش می کنیم بازی بهتری نسبت به روز قبل داشته باشیم.

مائده عشاق بازیکن تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان هم در خصوص بازی با مقدونیه خاطرنشان کرد: این اولین تجربه تیم ما در بازی برابر تیم های اروپایی بود. ما تمام تلاشمان کردیم که بهترین بازی خود را انجام دهیم و یک دیدار با نتیجه پایاپای را داشته باشیم.

وی افزود: امتیاز میزبانی همراه با تماشاچیان زیاد در سالن روی تمرکز بچه ها تاثیر گذاشته بود به طوریکه ما صدای مربیان خود را به خوبی نمی شنیدیم.

هندبالیست نوجوان ایران خاطرنشان کرد: با این حال ما به عنوان تیم دوم گروه خودمان به مرحله اصلی راه یافته و در جمع ۱۶ تیم قرار گرفتیم و این موفقیت بزرگی برای تیم ماست.

عشاق ادامه داد: قطعا بازی ها در این مرحله سخت تر خواهد بود و باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا بازی ها خوب از کار دربیاید.

تیم ملی هندبال دختران نوجوان کشورمان در ادامه مسابقات و در مرحله یک هشتم نهایی با تیم های سوئد، ایسلند و مقدونیه شمالی هم گروه است. چهارشنبه شب ۱۲ مردادماه در اولین مسابقه این مرحله هم به مصاف تیم ایسلند خواهند رفت.

7777