آیا این بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران است؟

آیا این بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران است؟

پایگاه خبری فوتبالی- صفحه رسمی اینستاگرام فیفا با استناد به جمله‌ای از علیرضا جهانبخش سوالی را از دنبال‌کنندگان خود پرسیده است

به گزارش  فوتبالی و به نقل از ورزش سه، در شرایطی که هواداران و علاقمندان به فوتبال در انتظار شروع فصل جدید مسابقات هستند و برای آن لحظه شماری می‌کنند، به خوبی می‌دانند که تا 109 روز دیگر وقتی لیگ‌های دنیا به نیمه می‌‎رسد سوت آغاز رقابت‌های جام جهانی که مهم‌ترین رویداد فوتبالی در دنیا نیز به شمار می‌رود در استادیوم‌های قطر به صدا در می‌آید.
انتظار برای این تورنمنت سی روزه که برای اولین مرتبه در زمانی غیر از روزهای آخر بهار و روزهایی ابتدایی تابستان برگزار خواهد شد، آغاز شده و صفحه رسمی فیفا نیز فعالیت‌های خود را معطوف به این مسابقات کرده است.

جالب اینکه این صفحه رسمی اینستاگرام فیفا آخرین پست خود را به پوستری از بازیکنان تیم ملی ایران اختصاص داده و با استناد به یکی از مصاحبه‌های علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران از مخاطبان خود خواسته تا به این سوال پاسخ بدهند که آیا نسل فعلی فوتبالیست‌های ایرانی بهترین نسل تاریخ ایران هستند یا خیر؟
البته این سوال با واکنش‌های مختلفی از سوی دنبال کنندگان مواجه شده ولی شرایط بد این روزهای فدراسیون و شیوه آماده‌سازی تیم ملی از جمله توضیحات مشترک بسیاری از علاقمندان به شمار می‌رود. همچنین با مرور پاسخ‌های کاربران، بسیاری به تمجید از تیم ملی فعلی فوتبال ایران و ستاره‌‎هایش پرداخته‌اند و البته عده‌ای هم معتقدند سایر نسل‌های تاریخ فوتبال ایران شرایط بهتری داشته‌اند.
تیم ملی فوتبال ایران یکی از راحت‌ترین صعودهای تاریخ را به جام جهانی با دراگان اسکوچیچ تجربه کرد ولی جایگاه این مربی همچنان متزلزل است و دو دستگی در میان بازیکنان تیم ملی ابهامات و نگرانی‌های زیادی درباره عملکرد این نسل از فوتبال ایران در جام جهانی ایجاد کرده است؛ نسلی که آزمون و طارمی دو ستاره آن هستند و در سایر نقاط زمین نیز بازیکنان قابل اتکایی دارد.
باید دید چند ماه دیگر که ایران باید سه دیدار خود را در جام جهانی مقابل انگلیس، آمریکا و ولز برگزار کند، چقدر جمله علیرضا جهانبخش به واقعیت بدل می‌شود و چقدر این نسل در نشان دادن پتانسیلی که دارد، توانا خواهد بود.
شما چه دیدگاهی دارید؟ آیا نسل فعلی فوتبال ایران را بهترین تاریخ می‌دانید یا بازیکنانی که زیر نظر جلال طالبی به جام جهانی 1998 رسیدند؟ آیا نسلی که با برانکو یکی از راحت‌ترین صعودها را در جام جهانی آلمان تجربه کرد را بیشتر می‌پسندید یا نسلی که پیش از انقلاب با حشمت مهاجرانی در آسیا یکه‌تازی می‌کرد؟ شاید هم عده‌ای نسل دهه شصت فوتبال ایران را بهترین بدانند که البته زیر سایه جنگ نتوانست توانایی‎‌هایش را در عرصه جهانی به رخ بکشد.

7777