پیشکسوت پرسپولیس: من با این سنم دو تا مشت به گوریل قزاق می‌زدم

پیشکسوت پرسپولیس: من با این سنم دو تا مشت به گوریل قزاق می‌زدم

پایگاه خبری فوتبالی - پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر گل محمدی و درویش با هم قهر هستند الان وقت این حرفها نیست بلکه باید آشتی کنند و باید جذب مهاجم را از استقلال یاد بگیرند که پنج فوروارد به تیمش اضافه کرد.

به گزارش فوتبالی، پایان رأفت بازیکن اسبق پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره آخرین وضعیت پرسپولیس و حضور بانوان در استادیوم‌ها، همچنین مبارزه سجاد غریبی معروف به هالک ایرانی اظهاراتی را مطرح کرد.

با توجه به جدایی تمیروف از پرسپولیس وضعیت خط حمله این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما هیچ خبری از درون باشگاه پرسپولیس نداریم! باشگاه پرسپولیس شفاف نمی‌گوید که در آنجا چه خبر است. یحیی گفته بود دنبال مهاجم است و همه هم انتظار داشتند یک مهاجم خوب به تیم اضافه شود. اسم کاسیانو هم مطرح شد اما حالا می‌بینیم که تمیروف هم رفته! این اتفاقات باعث تاسف است. برای اینکه تیم رقیب ما یعنی استقلال رفته پنج مهاجم تراز اول جذب کرده و اردوی شان را هم در کشور ترکیه برگزار کردند آن وقت ما نه ترکیه رفتیم نه مهاجم نوک گرفتیم. این اتفاق قشنگ نیست. آن هم برای پرسپولیس. تیمی‌که پنج فصل پشت سر هم قهرمان شد و ظرف سه سال دو بار به فینال آسیا رفت. پرسپولیس تیمی‌با شأن و شخصیت و بزرگ است.

به نظر شما شایعه اختلافات یا قهر درویش با یحیی گل محمدی تا چه اندازه صحت دارد؟

امیدواریم که صحت نداشته باشد ولی اگر هم باشد حتما به خاطر همین مسائل است. سرمربی هر بازیکنی را که می‌خواهد به مدیریت می‌گوید یا نامه می‌نویسد چون او مسئول فنی تیم است. ما خدایی نکرده قصد بی احترامی به کسی را نداریم اما مهدی عبدی جوان است. شاید بتواند یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای را برای پرسپولیس بازی کند ولی لیگ ۳۰ هفته است. حامد پاکدل هم که باشد آنها فقط دو نفرند و نمیتوانند جور لیگ برتر، جام حذفی و مسابقات آسیایی را بکشند.

چطور؟

درویش باید شبانه روز تلاش کند. الان زمان قهر و اختلافات نیست. الان باید این تیم را با جذب دو مهاجم نوک تکمیل کنند، نه اینکه با هم قهر کنند. دو مهاجم تراز اول لازم داریم.

نظر شما در رابطه با موضوع حضور بانوان در استادیوم‌ها چیست؟ فکر می‌کنید فیفا تا چه اندازه نسبت به این موضوع به ما سخت گیری می‌کند؟

فیفا هر کاری کند درست است. به نظر من سالم تر از محیط ورزشگاه‌ها برای خانم‌ها نداریم. استادیوم از هزارتا پارک هم برای خانم‌ها سالم تر است. باید اجازه بدهند بانوان هم به استادیوم بیایند. اصلا خانواده‌ها به ورزشگاه بروند و مسابقات را نگاه کنند. من مسابقه فینال جام ملتهای بانوان اروپا را می‌دیدم که ۹۵ هزار نفر کنار یکدیگر در استادیوم نشسته بودند. آدم از دیدن این جمعیت که خانواده‌ها آن را تشکیل میدادند لذت می‌برد.

فکر می‌کنید این امکان در ایران به وجود بیاید؟

من یک حرفی میزنم. ۵۰ درصد جمعیت جهان را بانوان تشکیل می‌دهند و ۵۰ درصد دیگر را هم همین بانوان به دنیا آورده اند. اصلا خانمها تاج سر همه ما آقایان هستند. آنها بودند که ما را به دنیا آوردند آیا نباید بتوانند به استادیوم بیایند؟ مگر بانوان در سینما یا کنسرت و جشن‌های دیگر مثل ماه رمضان و مراسم احیا کنار آقایان حضور پیدا نمی‌کنند؟ اتفاقاً باید خانم‎ها را با عزت و احترام به ورزشگاه راه بدهند.

مسابقه اخیر سجاد غریبی معروف به‌هالک ایرانی را دیدید؟

واقعا باعث تاسف و ناراحتی ما شد. برد و باخت در این قبیل مسابقات اهمیتی ندارد چون اغلب آنها با شرط بندی یا گاوبندی برگزار می‌شود اما این مدل مبارزه کردن به هیچ وجه در شأن یک ایرانی نبود. لااقل باید دو تا مشت به طرف حریفش پرتاب می‌کرد که به او بخورد! من جای‌هالک ایران بودم با این سن و سالم دو تا مشت به گوریل قزاقی می‌زدم. من که معتقدم در این مسابقه دلالی صورت گرفته بود ولی حتی با وجود دلالی، باز هم مبارزه ناراحت کننده‌ای بود. البته خنده دار هم بود ولی هر ایرانی از دیدن ترسیدن این آقا ناراحت می‌شد. ایرانی هرگز در میدان مبارزه پشتش را به حریف نمی‌کند اما این آقا اینقدر ترسیده بود که خودش را از حریفش پنهان می‌کرد. واقعاً شخصاً از دیدن این تصاویر خجالت زده شدم.

1470