ایسلند و سوئد رقبای مرحله بعدی تیم ملی هندبال بانوان

ایسلند و سوئد رقبای مرحله بعدی تیم ملی هندبال بانوان

پایگاه خبری فوتبالی- تیم هندبال دختران نوجوان ایران در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان با تیم‌های ایسلند، سوئد و مقدونیه هم گروه شد.

به گزارش فوتبالی، سه شنبه شب ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ با پایان یافتن رقابت‌های مرحله گروهی نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان دختران نوجوان تکلیف تیم‌های راه یافته به مرحله دوم و ۱۶ تیم برتر این رقابت‌ها مشخص شد.

تیم هندبال دختران ایران در مرحله گروهی در گروه دوم با تیم‌های ازبکستان، سنگال و مقدونیه شمالی همگروه بود که در نهایت با کسب دو برد مقابل ازبکستان و سنگال و قبول یک شکست برابر مقدونیه شمالی میزبان این رقابت‌ها با قرار گرفتن در رده دوم گروه B به دور دوم و اصلی مسابقات راه یافت و برای نخستین بار در تاریخ رشته‌های گروهی زنان و در بین تیم‌های ملی هندبال کشورمان در بین ۱۶ تیم برتر جهان قرار گرفت.

نتایج کامل تیم ایران در مرحله مقدماتی به این شرح است:

شنبه هشتم مردادماه: ایران ۴۷ – ازبکستان ۳۱

یکشنبه نهم مردادماه: ایران ۳۹- سنگال ۲۹

سه شنبه ۱۱ مردادماه: ایران ۱۹ – مقدونیه شمالی ۳۱

رده بندی گروه B در پایان دور مقدماتی بازی‌ها نیز به این ترتیب است:

۱- مقدونیه با ۶ امتیاز و تفاضل گل ۴۰

۲- ایران با ۴ امتیاز و تفاضل گل ۱۴

۳- سنگال با ۲ امتیاز و تفاضل گل ۲۷-

۴- ازبکستان بدون امتیاز و تفاضل گل ۲۷-

شاگردان محمدخانی که پیش از این صعود خود را به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات مسجل کرده بودند در این مرحله همراه با تیم مقدونیه شمالی با دو تیم اول گروه A هم گروه هستند.

دیشب در حساس‌ترین مسابقه گروه A دو تیم سوئد و مونته نگرو به مصاف هم رفتند که سوئد توانست برنده این دیدار شده و جای خود را با تیم مونته نگرو در جدول عوض کرده و به عنوان تیم دوم این گروه حریف ایران در مرحله دوم و یک هشتم نهایی شود. تیم ایران در گروه بندی مرحله یک هشتم نهایی با دوتیم ایسلند و سوئد هم گروه است.

به این ترتیب تیم ایران در این مرحله ابتدا چهارشنبه شب ۱۲ مردادماه باید به مصاف تیم ایسلند برود. تیم ایسلند که برای اولین بار در این رقابت‌ها شرکت کرده است با دو برد برابر تیم‌های الجزایر و سوئد و یک تساوی مقابل مونته نگرو در اولین حضورش به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شده است.

دیگر تیم گروه اول تیم سوئد است. سوئدی که در شرایطی راهی دور بعد شدند که تنها یک برد داشتند اما با برتری مقابل مونته نگرو چهار امتیازی شده و به عنوان تیم دوم راهی جدول اصلی در مرحله یک هشتم نهایی دیدارهای جهانی شدند. تیم ایران در دومین دیدارش از مرحله دوم این رقابت‌ها جمعه شب به مصاف سوئد خواهد رفت.

• برنامه کامل مرحله دوم گروه ایران در مسابقات هندبال قهرمانی جهان دختران نوجوان به وقت ایران به این شرح است:

چهارشنبه ۱۲ مردادماه

ایران - ایسلند ساعت ۱۸:۳۰

جمعه ۱۴ مرداد

مقدونیه - ایسلند ساعت ۱۸:۳۰
سوئد - ایران ساعت ۲۰:۳۰

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان دختران نوجوان از ۸ الی ۱۹ مردادماه با حضور ۳۲ تیم به میزبان مقدونیه شمالی برگزار می‌شود.

در پایان مرحله گروهی ۱۶ تیم برتر به مرحله دوم رسیدند و سایر تیم‌ها برای رتبه‌های ۱۷ تا ۳۲ در مرحله پرزیدنت کاپ یا جام ریاست جمهوری به رقابت خواهند پرداخت.

4154