گزارش رکنا؛ دام جدید صهیونیست‌ها برای فوتبال ایران

گزارش رکنا؛ دام جدید صهیونیست‌ها برای فوتبال ایران

پایگاه خبری فوتبالی- جنجال کمک داور ویدئویی تمامی ندارد و ورزش ایران را وارد چالش جدیدی کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رکنا، در روزهایی که نگاه همگان به روز مهم و سرنوشت ساز 8 شهریور ماه سال 1401 است، بازهم موضوع به کارگیری سیستم کمک داور ویدیویی به عنوان مطالبه علاقمندان فوتبال بر سر زبان ها افتاده و در حالیکه موضوع محرومیت داوران ایرانی از حضور در آوردگاه‌های بین المللی باعث تاسف جامعه فوتبال شده است، اینک پای وزیر ورزش و جوانان هم به موضوع باز شده و قول های عجیبی از سوی وزیر ورزش در این باره به گوش می‌رسد.

موضوعی که اگر بی سابقه تلقی نشود، قطعا کم سابقه است که نفر اول ورزش ایران در میان انبوه مشکلات بیش از پنجاه فدراسیون و حساسیت‌های تمام‌نشدنی فدراسیون فوتبال و تیم ملی در آستانه جام‌جهانی، ترجیح می‌دهد در گفت‌و‌گویی با یک برنامه سیاسی از کمک داور ویدیویی سخن بگوید و اعلام کند در تمام مراحل این پروژه با سرپرست موقت فدراسیون هماهنگ است!

*ورود به موقع نهادهای نظارتی و جلوگیری از ورود شرکت مشکوک الهویه!

در پاییز 1400 و در دوران پرالتهاب شهاب الدین عزیزی خادم در راس فدراسیون فوتبال افشای مذاکرات سران این فدراسیون با یک شرکت وابسته به رژیم صهیونیستی ماجراهای زیادی را به همراه داشت در آن ایام عزیزی خادم که از حمایت‌های بی دریغ حمید سجادی وزیر ورزش برخوردار بود، بدون مصوبه هیات رئیسه و بدون رعایت آیین نامه معاملات فدراسیون فوتبال راساً با پرداخت قراداد هنگفت شرکت مشکوک الهویه را وارد ایران می‌کند.

 با مشخص شدن اصالت آن شرکت و ورود به موقع نهادهای نظارتی، عزیزی خادم امکان ادامه همکاری با شرکت مورد بحث را پیدا نمی‌کند. شاید اگر آن زمان افشاگری وسیع رسانه‌ها نبود، شرکت مورد نظر که روابط نزدیک با رژیم صهیونیستی را در کارنامه خود داشت به کشورمان می‌آمد و اتفاقات ناگوار غیر قابل جبران برای زیرساخت‌های اینترنتی کشور بوجود می‌آمد. با این حال آن ماجرا به خیر گذشت ولی اکنون بازهم شاهد ورود یک شرکت جدید آنهم تحت حمایت صهیونیست و مکاتبه مستقیم آنها با وزیر ورزش و جوانان هستیم.

این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که واعظی آشتیانی نیز در روزهای اخیر از کلید واژه نفوذ در مصاحبه‌های خود استفاده کرده است. مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال دانسته یا ندانسته به سرنخ بزرگی مهمی اشاره کرده و از وقوع یک اتفاق مهیب در زمینه تکنولوژی کمک داور ویدیویی خبر می دهد.

شرکت EVS که قرارداد رسمی با رژیم صهیونیستی دارد و رسما به عنوان حامی تکنولوژیکی لیگ برتر رژیم صهیونیستی فعالیت می کند، طی مکاتبه ای مشکوک که تصویر آن به دست رکنا رسیده است با وزیر ورزش و جوانان در ارتباط بوده و وزیر ورزش نیز گویا مکاتبه آن شرکت را به سرپرست موقت فدراسیون می‌دهد و از میرشاد ماجدی می‌خواهد که چگونگی ورود این شرکت به ایران را بررسی کند.

ترجمه نامه شرکت EVS به وزیر ورزش و جوانان

موضوع: معرفی نامه پروژه VAR در جمهوری اسلامی ایران

 جناب آقای دکتر سجادی

 بسیار خوشحالیم تا قادر باشیم تا فناوری VAR مورد نیاز را برای فدراسیون فوتبال ایران فراهم کنیم.  قبل از انجام این کار باید طبق قوانین فیفا پیش برویم. تاکنون جلسات متعددی با فدراسیون فوتبال ایران داشته‌ایم اما هنوز به توافق نرسیده‌ایم.  یک جلسه جدید از طرف فدراسیون فوتبال در شرف انجام است که امیدواریم به ما کمک کند تا در بحث‌ها به سمت جلو پیش برویم.  به همین دلیل با آقای خاوران و همکار ایشان آقای مسعود مجدی که دانش لازم برای به سرانجام رساندن این پروژه را دارند در تماس بوده‌ایم.  اگر شما و فدراسیون ترجیح می دهید این کار را از طریق آقایان خاوران و مجدی انجام دهیم، مخالفتی نداریم.

 اگر اینطور است، لطفاً اجازه دهید فدراسیون فوتبال ایران از طریق ایمیل یا نامه، موضع آقایان خاوران و مجدی را به عنوان نقطه ارتباطی برای نهایی شدن بیشتر این پروژه VAR در جمهوری اسلامی ایران به ما تایید کند.

محمد بویتا

شرکتی با ماهیتی اسرائیلی!

بر اساس نامه ای که به دست رکنا رسیده، محمد بویتا، قائم مقام بخش خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت EVS در نامه خود به حمید سجادی اعلام کرده که جلسات جدیدی با فدراسیون فوتبال ایران در حال برنامه ریزی است و همچنین از دو فرد یاد کرده که ظاهرا از سوی طرف ایرانی معرفی شده‌اند و البته شرکت خارجی با حضور آنها مخالفتی نکرده است! جالب است که در متنی که در سایت همین شرکت منتشر شده آمده است که اسرائیل نماینده خاورمیانه این شرکت خواهد بود و از این پس تمام کشورهای خاورمیانه باید به صورت مستقیم با این کشور در ارتباط باشند!

ماجرا از آنجا نگران کننده‌تر می‌شود که خبرنگار رکنا مطلع شده است که سند جامع فراخوان کمک داور ویدئویی چند ماه قبل آماده و به کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال تحویل داده شده است اما تا این لحظه به دلایل نامعلوم از انتشار آن فراخوان خودداری بعمل آمده است. در آن سند، کمک داور ویدئویی بعنوان یک بستر درآمد زایی برای فدراسیون معرفی شده و در آن پانزده ظرفیت دارآمدزایی برای فدراسیون پیش بینی شده است.

رکنا به زودی بخش های مهم آن سند را منتشر خواهد کرد.

با این وجود سوالات متعددی مطرح می‌شود که وزارت ورزش و فدراسیونِ آشفته فوتبال باید جواب های قانع کننده‌ای برای افکار عمومی ارائه کند.

چرا موضوع به کارگیری این تکنولوژی حیاتی اینچنین به کلافی سردرگم تبدیل شده است؟

انگیزه وزیر ورزش برای ورود به کمک داور ویدئویی چیست؟

مستندات دیگری هم در این باره به دست خبرنگار رکنا رسیده است، که امیدواریم با ورود به موقع نهادهای مسئول شاهد معرفی نفرات مرتبط با این پروژه مشکوک باشیم!

ظاهرا اشکلات در ورزش را باید جدی‌تر از قبل دنبال کرد و بر مسئولان مربوطه است که هر چه سریع‌تر تصمیم اساسی اتخاذ کرده و نگرانی جامعه ورزش را مرتفع کنند. هرچند امروز شاهد کارت زرد مجلس به وزیر ورزش و جوانان بودیم اما گویا این کارت زرد خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود تبدیل به کارت قرمز بشود.

اینکه به چه دلیل وزیر ورزش و جوانان باید با یک شرکت نامعلوم بدون استعلام‌های مربوطه مذاکره و نامه نگاری انجام دهد، نامشخص است و جالب‌تر اینکه ورود دولت و مقامات دولتی به فوتبال به این وضوح آیا توسط فیفا رصد نمی‌شود که این جوابش کاملا واضح بوده و امیدواریم تبعاتی برای فوتبال نداشته باشد.

1984