ماجرای حذف عبارت 'مانشافت' از سوی فدراسیون فوتبال آلمان چه بود؟

ماجرای حذف عبارت 'مانشافت' از سوی فدراسیون فوتبال آلمان چه بود؟

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی فوتبال مردان آلمان دیگر با عنوان 'مانشافت' در جام جهانی زمستانی خطاب نخواهد شد و DFB یا همان فدراسیون فوتبال آلمان این موضوع را به طور رسمی اعلام کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آلمانی، فدراسیون فوتبال آلمان یا DFB دیگر تیم ملی مردان خود را با نام 'مانشافت' تبلیغ نخواهد کرد. هیئت نظارت و سهام‌داران DFB GmbH & CO KG در روزهای اخیر در جلسه خود به اتفاق آرا چنین تصمیمی گرفت. این تصمیم بر اساس تجزیه و تحلیل این اصطلاح گرفته شد که از سال 2015 مورد استفاده قرار گرفته است.

به جز این،  نظرسنجی‌ها و همچنین مصاحبه‌های کارشناسان منتخب نشان داد هیچ تصویر واضحی در مورد استفاده بیشتر از علامت تجاری وجود نداشت. برند نئوندورف می‌گوید: "فوتبال باید متحد نشان داده شود. برای تیم جوانان و همچنین تیم ملی مردان که نماینده کل کشور است و به اندازه خود آلمان رنگارنگ و متنوع است نیز صدق می‌کند."

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان یا همان DFB که در ماه مارس انتخاب شد، هم‌چنین تاکید می‌کند که لقب مانشافت طرفدارانی نیز دارد. در همین حال، الکساندر ورل، به عنوان رئیس هیئت نظارت DFB GmbH & Co. KG توضیح می‌دهد که نظرات نه تنها در بین طرفداران، بلکه در DFB نیز متفاوت است. این نشانه واضحی از قطبی شدن نامی است که همه دارند. هانس یواخیم واتسکه که به عنوان رئیس هیئت نظارت DFL هم‌چنین نایب رئیس اول DFB هم هست، از مخالفان سرسخت استفاده مداوم از 'مانشافت' است. از این جمله، رئیس بروسیا دورتموند انتقاد کرد که نام‌گذاری تیم ملی مردان به عنوان 'مانشافت' مغرورانه است زیرا ده‌ها هزار تیم فوتبال در آلمان وجود دارد.

لازم به ذکر است که واژه Die Mannschaft در زبان آلمانی به معنای 'تیم' است.

9404