ستاره برزیلی که دور از لیگ های بزرگ اروپا می درخشد

ستاره برزیلی که دور از لیگ های بزرگ اروپا می درخشد

پایگاه خبری فوتبالی - فوتبال ورزش ساده ایست و به همین خاطر در هر جای دنیا می توان آن را بازی کرد.

به گزارش فوتبالی، یک توپ فوتبال کافی است تا هر کسی در دنیا بتواند فوتبال بازی کند. بهترین مثال برای این قضیه، ژیوانیلدو ویرا ده سوزا ملقب به "هالک" است. در حقیقت این بازیکن با وجود آن که سالهاست از سطح اول فوتبال اروپا دور شده و هرگز در دوران فوتبالش در پنج لیگ بزرگ اروپا بازی نکرده، یک بازیکن موفق به شمار می رود.

ستاره برزیلی دوران فوتبالش را در ویتوریا آغاز کرد و بهترین دوران فوتبالش را در آسیا داشت. وی در سال 2005 به تیم کاوازاکی رفت و به یک ستاره لیگ ژاپن تبدیل شد چرا که بعد از آن به ساپورو و توکیو وردی رفت. بعد از آن پورتو به سراغش رفت و برای خریدنش 19 میلیون یورو هزینه کرد. هالک در پورتو دورانی طلایی را داشت و قهرمان لیگ پرتغال شد. در آن پورتو ستارگان دیگری نظیر فالکائو نیز حضور داشتند.

هالک بعد از رفتن فالکائو به ستاره و کاپیتان پورتو تبدیل شد و در فصل 11-2020 آقای گل لیگ پرتغال شد. این ستاره در سال 2012 با پیشنهادی از جانب روسیه مواجه شد و با 40 میلیون یورو به زنیت سن پترزبورگ پیوست. هالک در روسیه در لیگ قهرمانان اروپا درخشید و در این مدت در تیم ملی برزیل هم بازی کرد که 49 بازی ملی در کارنامه اش دارد. هالک بعد از روسیه راهی لیگ چین شد. شانگهای برای خریدنش 55.8 میلیون یورو پرداخت تا هالک به گران ترین بازیکن لیگ چین تا آن زمان تبدیل شود.

ستاره برزیلی پس از شش سال حضور در چین در فوریه 2021 راهی اتلتیکو مینیرو در کشورش شد تا خط حمله این تیم را در کنار دیگو کاستا تشکیل بدهد. هالک فصل گذشته در لیگ برزیل با 20 گل در 32 بازی خوش درخشید و بهترین گلزن لیگ برزیل شد. هالک بدون آن که در پنج لیگ بزرگ بازی کرده باشد، با 357 گل کارنامه موفقی در دوران فوتبالش به جای گذاشته است.

4125