دورتموند با سیستم بازی جدید به مقابله با بایرن‌مونیخ در فصل جدید می‌رود

دورتموند با سیستم بازی جدید به مقابله با بایرن‌مونیخ در فصل جدید می‌رود

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می‌رسد که ادین ترزیچ سرمربی زنبورهای وستفالن به سیستم بازی با سه دفاع علاقه زیادی نشان می‌دهد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه معتبر کیکر چاپ کشور آلمان، بروسیا دورتموند در دیدارهای دوستانه اردوی آمادگی پیش‌فصل خود از چینش سه دفاعه بهره برد. ادین ترزیچ، سرمربی جدید بروسیا دورتموند از نیکلاس زوله، نیکو اشلوتربک و متس هوملس در خط دفاعی استفاده کرد و برابر ویارئال هر سه بازیکن را به میدان فرستاد. به نقل از خبرنگار نشریه کیکر، ترزیچ در این خصوص می‌گوید: ‌"بله، استفاده از سه دفاع یک گزینه برای ما خواهد بود. ما مدافعین وسط خوبی داریم و همه آن‌ها در تیم ملی و تیم باشگاهی در چینش سه دفاعه تجربه داشته‌اند. البته این سه نفر تا به حال در کنار هم نبوده‌اند. با این حال تغییرات کمی در ترکیب داشتیم؛ باید می‌توانستیم در بازی برابر یک تیم بین‌المللی هم از این تغییرات استفاده کنیم."

البته ترزیچ از انجام این تغییرات راضی به نظر می‌رسد و می‌گوید: "در نیمه اول با همین چینش، بارها برای ویارئال مشکل ایجاد کردیم. تا یک سوم تهاجمی همه چیز خوب پیش می‌رفت اما در آن قسمت با مشکل مواجه می‌شدیم. ما کار خود را سخت می‌کردیم. به جای رسیدن به یک راه حل ساده، همه چیز را پیچیده کردیم! این موضوع را دوست ندارم. اما عملکرد دفاعی با چینش سه دفاعه را دوست دارم. ثبات خوبی با این تاکتیک داریم. چینش سه دفاعه قطعا برای مطرح خواهد بود."

البته خبرنگار نشریه کیکر در یادداشتی عملکرد سه دفاعه ترزیچ را نقد می‌کند. از نگاه کیکر، نمایش دورتموند در این دیدار چندان هم جای دفاع نداشته است. از طرفی با خروج آکانجی، فقط امره جان می‌تواند گزینه بعدی باشد و به همین خاطر گزینه‌های کافی در ترکیب دورتموند وجود ندارد.

نیکو اشلوتربک، خرید جدید دورتموند درباره این تاکتیک می‌گوید: "بازی کردن یا نکردن در این سیستم برای من اهمیت ندارد. در فرایبورگ چینش ۳ و ۴ دفاعه را تجربه کرده‌ام اما در برلین فقط سه دفاعه بازی می‌کردیم. برای من تاکتیک محبوبی وجود ندارد. دوست دارم مسئولیت‌پذیر باشم."

باید توجه داشت که ترزیچ تا به حال از چینش سه دفاعه استفاده نکرده است. تاکتیک محبوب او ۱-۳-۲-۴ یا ۳-۳-۴ بوده و به نظر می‌رسد دورتموند فصل را با چنین تاکتیک‌هایی دنبال کند.

9404