توضیح تاج درباره قرض از شستا: بیش از 17 نامه به سلطانی‌فر زدم چون اگر پول نمی‌آمد به مشکل می‌خوردیم

توضیح تاج درباره قرض از شستا: بیش از 17 نامه به سلطانی‌فر زدم چون اگر پول نمی‌آمد به مشکل می‌خوردیم

پایگاه خبری فوتبالی- رییس اسبق فدراسیون فوتبال درباره ماجرای مارک ویلموتس، از خودش و همکارانش دفاع کرد.

به گزارش فوتبالی، مهدی تاج نامزد پست ریاست فدراسیون فوتبال، بعد از حدود سه سال، سکوتش را درباره ماجرای مارک ویلموتس شکست و در برنامه ورزشگاه، درباره جنجال‌های تمام نشدنی مرد بلژیکی توضیح داد.

موضوع قرض 2 میلیون یورویی از شرکت شستا که دردسرهای زیادی برای فدراسیون درست کرد، یکی از سوژه‌های صحبت تاج بود.

او درباره این موضوع گفت:" به نامه‌ای که آقای سلطانی فر وزیر ورزش به شریعتمداری زده بود اشاره می‌کنم. وزیر گفته است فدراسیون فوتبال بیش از 10 میلیون دلار از فیفا طلب دارد، شما 2 میلیون یورو به این فدراسیون بدهید. شورای عالی امنیت ملی دستور داده بود که سراغ «شستا» و آقای رضوانی فر بروید و 2 میلیون بگیرید. من حتی نمی‌دانستم شستا کجاست و ساختمانش را هم بلد نبودم! آقای سلطانی فر به آقای جهانگیری پیشنهاد داد دو میلیون یورو به فدراسیون فوتبال قرض بدهید. البته این درخواست ما بود."

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد:" آقای «کلینر» خودش مسئول اصلی حقوقی فیفا، آن زمان وکیل پرونده ویلموتس بود. نامه‌ای زده و گفته بود این پرونده برای دو موکل من یعنی مارک ویلموتس و دستیارش فریرا خسته کننده شده است و مبالغ زیادی پرداخت نشده؛ فدراسیون به تعهدات قرادادش عمل نکرده است. بیش از 17 نامه به سلطانی فر زدم که اگر این پول نیاید دچار مشکل می‌شویم. قبلش به فیفا و کنفدراسیون آسیا نامه زدم که گفتند نمی‌توانیم پول شما را بدهیم. 11 نامه به فیفا و 9 نامه به کنفدراسیون آسیا زدیم. فیفا گفت به خاطر تشدید تحریم‌های آمریکا نمی‌توانم پولی به ویلموتس بدهم."

۱۹۸۴