پاسخ تاج به یک سوال مهم؛ چرا رنار سرمربی ایران نشد؟

پاسخ تاج به یک سوال مهم؛ چرا رنار سرمربی ایران نشد؟

پایگاه خبری فوتبالی- چرا هروه رنار سرمربی تیم ملی ایران نشد؟

به گزارش فوتبالی، پیش از انتخاب مارک ویلموتس برای حضور روی نیمکت تیم ملی، هروه رنار جدی‌ترین گزینه جانشینی کارلوس کی‌روش به شمار می‌رفت اما او در نهایت با فدراسیون فوتبال به توافق نهایی و پس از حذف از جام ملت‌های آفریقا، پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی عربستان را پذیرفت. 

در جریان آخرین بازی کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، هروه رنار از نزدیک شاهد بازی تیم ملی مقابل ژاپن در جام ملتهای آسیا 2019 بود تا به شایعه‌ها در مورد پیوستن به تیم ملی ایران، قوت ببخشد. 

مهدی تاج که امروز مهمان برنامه ورزشگاه بود در بخشی از صحبت‌هایش به دلایل عدم حضور رنار در ایران اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه نتوانستیم با آقای لوپتگی قرارداد ببندیم سراغ رنار رفتیم؛ رنار حاضر شده بود با ما قرارداد بندد ولی گفته بود شهریور ماه، یعنی بعد از بازی های جام ملت های آفریقا. ما دو بازی در خرداد داشتیم و بدون سرمربی رفتن به مسابقات مقدماتی عملی نیست و شوخی است. به این نتیجه رسیدیم که از رنار بگذریم."

عباس ترابیان رئیس اسبق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال که مسئول مذاکره با رنار بود، سه سال قبل در گفت و گویی به جزئیاتی درباره منتفی شدن حضور این مربی سرشناس در ایران اشاره کرده بود: "من از تعطیلات خود در نوروز 98 گذشتم و به خارج از کشور رفتم تا با هروه رنار مذاکره کنم. صحبت‌های خوبی بین ما رد و بدل شد و کامل به توافق هم رسیدیم، اما مشکل این بود که زمان‌بندی او با فدراسیون فوتبال همخوانی نداشت. رنار می‌خواست ژوئن بیاید که فدراسیون گفت دیر است. او حتی به قطعیت رسیده بود که دیگر با مراکش همکاری نکند و به حضورش در این تیم پایان بدهد."

7655