صحبت‌های مهم لاپورتا درباره نقل‌وانتقالات بارسلونا و حواشی آن‌ها

صحبت‌های مهم لاپورتا درباره نقل‌وانتقالات بارسلونا و حواشی آن‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا در فصل نقل و انتقالات عملکرد بسیار خوبی داشته است و به طرز شگفت‌انگیزی با توجه به بدهی‌ها تیم خود را تقویت کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اسپانیایی، خوان لاپورتا، مدیر باشگاه بارسلونا که در این پنجره نقل و انتقالاتی فصل تابستان همراه با تیم خود عملکرد بسیار خوبی داشته است، در مورد حاشیه‌های بازار و نقل و انتقالات انجام شده با خبرنگاران رسانه‌ها صحبت کرده که صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید.

بازگشت لیونل مسی:

"ما از نظر اخلاقی به لیونل مسی مدیون هستیم. من می‌خواهم دوران بازی مسی در بارسلونا به پایان برسد و در هر استادیوم مورد تشویق قرار بگیرد. این موضوع، آرزوی من است. من تا حدودی نسبت به شیوه‌ای که راه ما به پایان رسید، احساس مسئولیت می‌کنم. من فکر می‌کنم که شرایط فعلی، موقتی است و ما می‌توانیم پایانی که خودمان می‌خواهیم (بازگشت مسی) را به واقعیت تبدیل کنیم."

نظرات آلمانی‌ها (سران بایرن مونیخ در مورد بدهی‌ها):

"من به آن‌ها می‌گویم که به حساب بانکی خود نگاه کنند که پول مهمی برای لواندوفسکی دریافت کردند. آن‌ها واقعیت را تحریف می‌کنند."

شرایط شما در نقل و انتقالات و تعجب همه:

"مردم قدرت بارسلونا را درک نمی‌کنند. به آن‌هایی که تعجب کردند، می‌گویم ما بیدار هستیم. ما به بازار برگشتیم. نیرو، قدرت و ارزش‌های یک موسسه 122 ساله معنای زیادی دارد."

لاپورتا ادامه داد: "آرام باشید. ما هنوز می‌توانیم مردم را خیلی بیشتر سوپرایز کنیم."

شرایط بحرانی بارسلونا:

"درست است ما در شرایط بحرانی قرار داشتیم، اما اهرم‌ها ما را از این شرایط خراج کرد و بسیاری از مردم این موضوع را نمی‌دانند. آن‌ها یک قدم عقب هستند و این کمبود اطلاعات در مورد باشگاه است."

انتقادات از شما در مورد خریدها:

"من به همه احترام می‌گذارم. اگر من در مورد کاری که دیگران انجام می‌دهند صحبت نکنم، پس از آن‌ها انتظار دارم که در مورد کاری که من انجام می‌دهم، اظهارنظر نکنند. شاید آن‌ها چیزهایی می‌گویند چون ما به بازار برگشته‌ایم و بهتر از آن‌ها کار می‌کنیم. بگذارید روی خودشان تمرکز کنند."

لاپورتا ادامه داد: "رقبای ما می‌بینند که ما بازیکنان برتر را جذب می‌کنیم و همه می‌خواهند به بارسلونا بیایند. اگر این باعث ناراحتی آن‌ها می‌شود، پس ما کار بزرگی انجام دادیم."

رافینیا:

"رافینیا پیشنهادهای اقتصادی بالاتری از تیم‌های دیگر داشت، اما تصمیم گرفت با ما قرارداد ببندد."

کُنده:

"سویا حاضر بود ژول کُنده را به تیمی بفروشد که حاضر باشد هزینه بیشتری بپردازد. با این حال بازیکن برای انتقال به بارسلونا فشار آورد."

خریدهای جدید بارسلونا:

"ما کسیه و کریستنسن را به صورت رایگان جذب کردیم. سپس با رافینیا، لواندوفسکی و کُنده قراردادهای معقولی امضا کردیم. مهم‌تر از همه، دستمزدهای خود را طوری تنظیم کردیم که با مقیاس حقوقی جدید ما که در حال تنظیم آن هستیم، سازگار باشد."

فروش حق پخش تلویزیونی:

"درست است که دوست نداشتم حق پخش تلویزیونی را بفروشم، اما شرایط ما را مجبور کرد. ما باید شجاع بودیم و تصمیمات مهمی می‌گرفتیم؛ زیرا فوتبال منتظر شما نمی‌ماند. هواداران ما شایسته دیدن رقابت بارسلونا در بالاترین سطح هستند. مبلغی که اکنون هزینه می‌کنیم، باید در چند سال آینده جبران شود."

لاپورتا در ادامه گفت: "ما در حال ساختن تیمی هستیم که ژاوی می‌خواست. من می‌خواهم به متئو المانی و جوردی کرویف بابت کار خارق‌العاده آن‌ها تبریک بگویم. آن‌ها بازیکنان فوق‌العاده‌ای را برای بارسلونا آوردند."

شرایط اقتصادی:

"با وجود نقل و انتقالات ما با احتیاط عمل می‌کنیم. ما همیشه به ثبات مالی بلندمدت و پایداری باشگاه فکر می‌کنیم. ما تراز خالص منفی 600 میلیون یورویی داشتیم؛ با دو عملیاتی که کامل کردیم، ما درآمد 667 میلیون یورویی را ثبت کردیم که به ما امکان می‌دهد بازیکنان را با قانون 1:1 به خدمت بگیریم. می‌خواهم از شرکت SIXTH STREET تشکر کنم. این توافق برای دو طرف سودمند است. زمانی که بدانیم می‌توانیم قرارداد بازیکنان جدید را ثبت کنیم، بازیکنان بیشتری به خدمت می‌گیریم. امیدوارم مشکلی نداشته باشیم و اشخاص بیشتری را به خدمت بگیریم."

فرنکی دی‌یونگ:

"فرنکی می‌خواهد بماند و باشگاه هم می‌خواهد که او در تیم بماند. با این وجود ما باید مکالمه‌ای داشته باشیم، زیرا تراز حقوقی باشگاه متفاوت شده است. حقوق ما حدود 40% با رقبای ما فرق کرده است و ما باید با بازیکنان صحبت کنیم. ما هر کاری می‌کنیم که فرنکی دی‌یونگ در باشگاه بماند، امیدوارم او نیز همین کار را کند."

9404