ماجدی: حضور var ما را هم راحت‌تر می‌کند

ماجدی: حضور var ما را هم راحت‌تر می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی-سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال بی پول نیست پولش را نمی دهند.

به گزارش فوتبالی، میرشاد ماجدی در حاشیه سمینار دانش‌افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتر اظهار داشت: امیدوارم ماسک‌ها به زودی برداشته شود، همانطور که در فوتبال هم ماسک‌های دو رویی پس از سال‌ها برداشته می‌شود. از افشاریان به دلیل دغدغه زیادی که برای داوری دارد تشکر می‌کنم. از دبیرکل فدراسیون ممنونم که روزها و ساعت‌ها باهم در خصوص داوری و به خصوص VAR صحبت می‌کنم.

وی افزود: با وجود بیماری وزیر ورزش، دیشب بیش از یک ساعت با او صحبت کردم که ۴۰ دقیقه آن درباره VAR بود. معتقدم اگر این سیستم بیاید، بسیاری از دلالی‌ها، دو رویی‌ها و کلی اتفاق نادرست برطرف می‌شود. من مربی، سرمربی، سرپرست و بازیکن بوده‌ام و می‌دانم این اتفاق چگونه است.

سرپرست فدراسیون فوتبال عنوان کرد: کسی که داوری کرده، چگونه در لحظه می‌تواند تشخیص دهد، اگر تشخیص داد هنر او بوده است. علاقه‌مندان استقلال و پرسپولیس، فکر و ذهنشان پیروزی است. نمی‌دانم برنده چرا به داور اعتراض دارد؟ رزومه بعضی از شما دوستان را پیگیری کردم و شاید سطح شما نسبت به بقیه ۵۰ درصد بالاتر است. بسیاری از شما فوق‌ لیسانس دارید. آدم از هر کلاسی می‌تواند، ۲ کلمه یاد بگیرد.

ماجدی ادامه داد: کلاس دانش‌افزایی، کلاس یادگیری نیست؛ کلاس طوفان ذهنی است. شاید نکته‌ای را به شما بگوید که بتوانید تغییر ایجاد کنید. به عنوان کسی که عاشق فوتبال بودم، کار خواهم کرد؛ در هر سمتی باشم. من کار و زندگی‌ام را برای فوتبال گذاشته‌ام و دو شغله هم نیستم که آپارتمان‌ساز باشم یا رستوران داشته باشم. کارم فوتبال است و هر روز تا ۱۲ یا یک شب در فدراسیون هستم و دغدغه دارم.

وی ادامه داد: حتی امروز که جمعه هست و همه پیش خانواده هستند،  از صبح فدراسیون بودم و الان اینجا آمدم. حضور VAR کار ما را هم ساده‌تر می‌کند زیرا مقابل فساد و دلالی را هم می‌گیرد.  ۳ بار در این فصل کمیته استیناف و انضباطی را خواستم تا افراد نامحسوسشان را در استادیوم‌ها برای شناسایی افرادی که اعتراض بیجا می‌کنند، بگذارند. ما هم جریمه‌ها را افزایش می‌دهیم و عددها را هم بالا می‌بریم.

سرپرست فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: من حقوقی که می‌گیرم، حقوق آدم ۲۴ ساعته نیست. شما هم اگر بخواهید برای پول بیایید، نیایید چون در این فوتبال‌ حالاحالا‌ها چنین تغییرات زیادی نیست. افزایش قیمت سال گذشته هم با پیگیری‌های مجدد افشاریان انجام شد. من باید پول داشته باشم و در آمد داشته باشم. فدراسیون فوتبال بی پول نیست‌. باید بتوانم پول شما را بدهم اما پول ما آن طرف گیر است و پول ما را نمی‌دهند. با چه مشقتی توانستیم حقوق را زیاد کنیم.  چیزی که واقعیت دارد را انجام می‌دهم.  دوباره با کمیته انضباطی و استیناف جلسه می‌گذارم تا در خصوص داوران و مربیان و بازیکنان شفاف‌سازی کنیم.

ماجدی افزود: شما هم باید بتوانید اشتباهاتتان را قبول کنید. حتی اگر جریمه شدید و چند بازی به شما قضاوت نرسید، تمکین کنید. من می‌دانم که شما طرفدار رنگی نیستید و اشتباهات سهوی است اما بهارین رویکرد تمکین کردن است.

وی در خصوص VAR گفت: همه چیز فوتبالی و گردن فدراسیون نیست. من در قرعه‌کشی سازمان لیگ گفتم که به نیم‌فصل اول نمی‌رسد اما برخی رسانه ها صحبت مرا برعکس متوجه شدند. حضور این تکنولوژی ما را هم راحت‌تر می‌کند زیرا فدراسیون و داوران را از تهمت‌هایی چون تبانی و به نفع تیمی سوت زدن، عاری می‌کند.

وی افزود:  این کت و شلوارها هم که برای داوران تهیه شده و دوستان تقدیر کردند، وظیفه ما بوده است. از بهاروند تشکر ویژه‌ دارم که همواه با ما هم‌پا بودند و همانگی کردند و توانستیم حق و حقوق داوری را بگیریم که این وظیفه الآن روی دوش کشوری است. من از دوستانی که در ردیف جلو نشسته‌اند و آن‌ها هستند که کار اصلی را انجام می‌دهند و من امضای اصلی را می‌زنم، تشکر می‌کنم. از داوران ممنونم که در این عکس‌ها اقتدار خود را نشان دادند و به خوبی قضاوت کردند. البته این عکس‌ها بیشتر تبلیغ فرهاد مجیدی بود زیرا ظاهرا بیشترین کارت را گرفته است.

7777