گلایه ملی‌پوش فوتبال زنان از مسئولان فدراسیون

گلایه ملی‌پوش فوتبال زنان از مسئولان فدراسیون

پایگاه خبری فوتبالی- عضو تیم ملی فوتبال زنان گفت: تیم ملی بدون اردو و آمادگی راهی تورنمنت کافا در تاجیکستان شد و به همین دلیل مسئولان نباید از ما توقعی داشته باشند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، سارا ظهرابی  با گلایه از وضعیت اردو و اعزام به تورنمنت کافا، اظهار داشت: تمامی بازیکنان و کادر فنی از وضعیت اردوی هفت روزه گلایه دارند. لیگ تعطیل و تمامی بازیکنان به استراحت رفته بودند و اردویی نداشتیم. فدراسیون به یکباره و ۶ روز پیش از اعزام به تورنمنت کافا اعلام کرد که بازیکنان باید در اردو جمع شوند. وقتی کادر فنی می‌خواست بازیکنان را جمع و آماده کند، شرایط سختی داشت.

وی افزود: بازیکنان با غیرت تیم ملی توانستند بدون آمادگی بدنی در این تورنمنت به نائب قهرمانی برسند؛ اما ما از نظر بدنی واقعا به مشکل خوردیم. تیم ازبکستان نیز با آمریکا که حرف اول را در جهان می‌زند، دیدار تدارکاتی داشت و از آمادگی کامل برخوردار بود. 

ملی‌پوش فوتبال زنان یادآور شد: تیم ملی فوتبال زنان بدون اردو و آمادگی راهی کافا شد و نباید مسئولان از ما توقعی داشته باشند. آماده نبودن بدن‌ها و در شرایط مسابقه نبودن، به بازیکنان آسیب می‌زند. از مسئولان می‌خواهم پیگیر وضعیت اردو و تمریمنات تیم ملی فوتبال زنان باشند و به این تیم رسیدگی کنند.

ظهرابی ادامه داد: در مسابقات محلات هم بخواهیم شرکت کنیم باید حداقل ۲ اردو داشته باشیم. چطور ممکن است که تنها به یک اردوی چند روزه متصل به اعزام اکتفا می‌کنیم و توقع قهرمانی هم دارند.

وی خاطرنشان کرد: همین مشکل را در جام ملت‌های آسیا داشتیم و بدون دیدار دوستانه راهی این رقابت‌ها شدیم و در کافا هم بدون اردو به این تورنمت رفتیم. برنامه و تاریخ مسابقات کافا مشخص است و مسئولان می‌توانستند حداقل یکماه تیم ملی فوتبال زنان را در اردو نگاه دارند. وقتی تورنمنتی پیش می‌آید و اردوها منظم نباشد، نباید انتظار قهرمانی داشته باشیم.

ملی‌پوش فوتبال زنان گفت: من آسیب دیده بودم و به تازگی این مصدومیت بهبود یافته بود و بدون آمادگی بدنی به تاجیکستان رفتم و دیگر بازیکنان هم در شرایط مشابه و استراحت بودند و وضعیت خوبی در این مسابقات نداشتیم. در دیدار برابر ازبکستان می‌توانستیم برنده بازی باشیم و با جام قهرمانی برگردیم اما در دقیقه ۶۵ بدن ما خالی کرد. این تیم از نظر تاکتیک سر نبود؛ اما تیمی که با آمریکا بازی کار کرده، حقش این است تا قهرمان شود.

وی در خصوص لیگ برتر فوتبال زنان نیز توضیح داد: امیدوارم فصل خوبی را در پیش داشته باشیم و فصل گذشته هم عالی بود؛ اما به دلیل طولانی شدن مسابقات و نحوه برگزاری آن کمی اذیت شدیم. هر چند بیشتر تیم‌ها از نظر کیفیت خیلی خوب شده بودند و امیدوارم در این فصل هم لیگ منظم، حرفه‌ای و رو به رشدی داشته باشیم تا کیفیت لیگ بالا برود.

7777