اختصاصی فوتبالی/ موفقیت در کاهش حکم پرونده ویلموتس/ رای شکسته شد!

اختصاصی فوتبالی/ موفقیت در کاهش حکم پرونده ویلموتس/ رای شکسته شد!

پایگاه خبری فوتبالی- بالاخره رای پرونده ویلموتس آمد و  فدراسیون فوتبال ایران به جای شش و نیم میلیون یورو، سه میلیون یورو به ویلموتس پرداخت کند.

به گزارش فوتبالی، چند روز قبل بود که صفی الله فغانپور رئیس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال مدعی شد دادگاه عالی ورزش، بالاخره رای پرونده جنجالی شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال را صادر کرده و در شرایطی که سرمربی بلژیکی به دنبال گرفتن غرامت 6 میلیون و سیصدهزار یورویی از فدراسیون فوتبال بود، ایران نهایتا نیمی از این مبلغ را طبق پرونده به ویلموتس پرداخت کند.

اگرچه این خبر، هنوز به صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال تایید نشده است اما بر اساس اطلاعات فوتبالی، گویا حکم این پرونده صادر شده و فدراسیون فوتبال باید مبلغ 3 میلیون و 325 هزار یورو به این مربی پرداخت کند. البته این جدا از 5 درصد سود سالیانه‌ای است که از زمان شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال( دی 98) محاسبه خواهد شد. این رقم البته با کسورات و دادرسی و مالیات و دیرکرد و اینها هم مواجه است.

خرداد 98 بود که خبر انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی، روی خروجی رسانه‌ها آمد. او با قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی را به عهده گرفته بود که رقم قرارداد او برای هر سال 2 میلیون و 250 هزار یورو بود. در واقع مبلغ کل قرارداد ویلموتس برای سه سال، هفت میلیون و ۸۷۵ هزار یورو بوده که پیش از فدراسیون فوتبال، نزدیک به یک میلیون و هفتصد هزار یورو را به ویلموتس پرداخت کرده است. البته این یک میلیون و هفتصد هزار یورو در زراعت بانک ترکیه بلوکه شده بود و ویلموتس حق برداشت آن را نداشته است. 

موفقیت پرونده به این دلیل است که شش میلیون و سیصد هزار یورویی فیفا به سه میلیون و سیصد و بیست و پنج هزار یورو در دادگاه کاس، کاهش پیدا کرده است اما در مجموع کل رقم دریافتی ویلموتس به ۵ میلیون و ۲۵ هزار یورو می رسد که همانطور که گفته شد یک میلیون و هفتصد هزار یوروی آن قبلا به ویلموتس داده شده بود.

1984