جوان اسلوونیایی و جانشين احتمالی رونالدو در منچستریونایتد کيست؟

جوان اسلوونیایی و جانشين احتمالی رونالدو در منچستریونایتد کيست؟

پایگاه خبری فوتبالی - گفته می‌شود که منچستر يونايتد بنجامين سسکو را زير نظر دارد و در حال بررسی امکان انتقال اين مهاجم با استعداد به اولدترافورد است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه Sports Mole، فابریتزیو رومانو، روزنامه‌نگار مطرح ايتاليایی و کارشناس معتبر حوزه نقل و انتقالات بازیکنان اروپا، شياطين سرخ به اين بازيکن ۱۹ ساله علاقه زیادی دارند، اگرچه هنوز هيچ گونه مذاکره‌ای با سالزبورگ بر سر قرارداد احتمالی انجام نشده است.

گفته می‌شود که نيوکاسل يونايتد، ليورپول، رئال مادريد و تاتنهام نيز از تحسين کنندگان اين نوجوان اسلونيایی هستند که اولين بازی خود را برای سالزبورگ در ژانويه ۲۰۲۱ انجام داد.

ظاهرا منچستر يونايتد مشتاق است او را در آينده‌ای نزديک به اولدترافورد بياورد، بنابراین در اين مقاله نگاهی دقيق‌تر به اين بازيکن جوان می‌اندازیم؛

سسکو در دوران جوانی برای تيم‌های رادچه، رودار تربووليه و کرسکو به ميدان رفته و طبق گزارشات، ۵۹ گل در ۲۳ بازی در ليگ زير ۱۵ سال اسلوونی به ثمر رسانده و سپس به قهرمان دو دوره این کشور، دومزاله منتقل شد.

اين بازيکن جوان در ژوئن ۲۰۱۹ به سالزبورگ رفت و قراردادی سه ساله با غول‌های اتريشی امضا کرد، اما او بين سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ نماينده تيم ديگر آن‌ها اف سی ليفرينگ بود.

يک دوره موفقيت‌آميز با ليفرينگ باعث شد که سسکو در ۴۴ بازی ۲۲ گل به ثمر برساند؛ از جمله ۲۱ گل در ۲۹ بازی در ليگ دوم اتريش در فصل ٢٠٢١-۲۰۲۰ که آماری جالب توجه برای يک مهاجم ۱۷ ساله به حساب می‌آيد.

اين نوجوان ۱۹۴ سانتی‌متری در نهايت در ژانويه سال ۲۰۲۱ اولين بازی خود را برای سالزبورگ انجام داد، فصل ٢٠٢٢-۲۰۲۱ برای او قابل انتظار پيش رفت و در ۳۷ بازی ۱۱ گل زد و ۷ پاس گل به ثبت رساند. او همراه با سالزبورگ دو بار قهرمان بوندس‌لیگای اتريش شده است.

سسکو در حال حاضر فرمی عالی دارد؛ دو گل و يک پاس گل در دو بازی اول فصل جديد بوندس‌لیگای اتريش برای سالزبورگ که نشان می‌دهد درخشش او در سنين پائين اتفاقی نبوده است. در مجموع، او در ۴۰ بازی برای این تیم ۱۳ بار گلزنی کرده است. در حالی که ۲ بار در ۱۳ بازی ملی برای اسلوونی نیز موفق به باز کردن دروازه حريفان شده است.

اولين گلی که سسکو برای اسلوونی در اکتبر گذشته مقابل مالت به ثمر رساند، باعث شد تا او با ۱۸ سال و ۴ ماه و ۸ روز به جوان‌ترین گلزن تاريخ اين کشور تبديل شود. اين مهاجم با استعداد با قد ۱۹۴ سانتی‌متری خود سرعت بالایی هم دارد؛ بنابراين درک اين که چرا با ارلينگ هالند مقايسه شده است، چندان دشوار نيست.

او در مورد اين مقايسه به خبرنگاران گفته بود: "اين‌گونه مقايسه ها نه تنها فشاری روی من ايجاد نمی‌کند، بلکه به من انگيزه و انرژی می‌دهد. من گوش خواهم داد و ياد خواهم گرفت تا بتوانم حتی بهتر از او باشم. هم‌تيمی‌هايم در باشگاه به من می‌گويند که من و هالند به خصوص از نظر سرعت بسيار شبيه هم هستيم. حتی اکثر آن‌ها به من می‌گويند که من از او بهتر هستم!"

ايجنت سسکو، الويس باسانوويچ، قبلا گفته بود که تعدادی از باشگاه‌های بزرگ در سال ۲۰۱۹ سعی کردند اين بازيکن جوان را به خدمت بگيرند، اما سالزبورگ در نهايت با پرداخت ۲.۲ ميليون پوند برنده اين رقابت شد.

باسانوويچ در اين مورد اظهار داشت: "ما پيشنهادات زيادی از باشگاه‌های بزرگ و تراز اول داشتيم. اگر پول اولويت‌مان بود، بنجامين به انگليس يا ايتاليا نقل مکان می‌کرد؛ اما ما تصميم گرفتيم به يک چشم‌انداز بزرگ‌تر و پروژه سالزبورگ نگاه کنيم. بزرگ‌ترين باشگاه‌های اروپا تلاش کردند تا او را جذب کنند و تعداد تيم‌های علاقه‌مند به او بسيار زياد بود؛ من قبلا چنين چيزی را نديده بودم.

بنجامين يکی از بزرگ‌ترين استعدادهای رده سنی خود در اروپا است. او بدنی باورنکردنی و قدی بلند دارد، سريع است و توانایی پرش بالایی دارد، از نظر فنی با استعداد است و بزرگ‌ترين قدرت او تمام کنندگی‌اش است."

انتظار می‌رود که منچستر يونايتد حداقل يک مهاجم را قبل از پايان پنجره نقل و انتقالات به خدمت بگيرد و گفته می‌شود که آنتونی از آژاکس هدف اصلی اريک تن‌هاگ است. با اين حال، قهرمان هلند اصرار دارد که ملی‌پوش برزيلی تابستان امسال آن‌ها را ترک نخواهد کرد، که می‌تواند باعث شود توجه يونايتد به سسکو تغيير کند.

اين نوجوان با سالزبورگ تا ژوئن ۲۰۲۶ قرارداد دارد و آن‌ها را در موقعيتی قوی در مورد آينده او قرار می‌دهد، اما غول‌های اتريشی دير يا زود او را از دست خواهند داد.

رومانو گفته است که در حال حاضر هيچ چيز قريب‌الوقوع يا پيشرفته ای وجود ندارد، اما منچستر يونايتد در صورتی که احساس کند سسکو به تيم‌های ديگری نزديک می‌شود، احتمالا برای او اقدام خواهند کرد و او می‌تواند يکی از مهاجمان برجسته فوتبال اروپا در سال‌های آينده باشد.

9404