مصاحبه مفصل و جالب کلوپ با تلویزیون ليورپول و توصیف او از شبی فراموش‌نشدنی

مصاحبه مفصل و جالب کلوپ با تلویزیون ليورپول و توصیف او از شبی فراموش‌نشدنی

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی آلمانی قرمزهای آنفیلد در یک گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها صحبت کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌ رسمی باشگاه ليورپول، یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی این تیم انگلیسی با خبرنگار شبکه تلویزیونی رسانه ليورپول گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

این پنجمین روز کمپ تمرینی ما در اتریش است. چه مقدار از کارهایی که تا به حال انجام شده، راضی هستی؟

"خیلی خیلی زیاد. تقریبا در همه‌ بخش‌ها در داخل و خارج از زمین عالی بود. این دقیقا چیزی بود که بعد از کمپ فشرده در آسیا که آن هم به اندازه کمپ اتریش عالی بود اما به طور مشهود با هم تفاوت داشتند. بعد از این‌که چند روز در کمپ آکسا بودیم که به خوبی از آن استفاده کردیم، به اتریش آمدیم و هر چه نیاز داشتیم تاکنون انجام دادیم و خب از چیزی نمی‌توانیم شاکی باشیم."

برگزاری چنین کمپی در آماده‌سازی تیم برای فصل پیش رو چقدر مهم است؟

"دو چیز مهم وجود دارد که ما تلاش می‌کنیم در این کمپ در آن‌ها پیشرفت کنیم. اگه روراست باشم، هر دوی آن‌ها از سطح بالایی برخوردار هستند. این روشی که ما بازی می‌کنیم، این چیزی که ما در موردش کار می‌کنیم. بله، چیزهای زیادی برای پیشرفت وجود دارد. من از نتیجه‌گرایی آگاهم… این دیوانگی است اگر شما در مورد نتیجه صحبت کنید و بگویید خب، ما چه می‌خواهیم؟ آیا ما ۱۰۵ یا ۱۱۰ امتیاز یا چنین چیزی می‌خواهیم؟! خیر، این در مورد نحوه واکنش ما در لحظات خاص است؛ این‌که ما بتوانیم طبیعی‌تر عمل کنیم و این نکته که چگونه می‌توانیم تصمیم‌گیری خود را در لحظات تعیین‌کننده بهبود ببخشیم. زیرا هر چند ما گل‌های زیادی به ثمر رساندیم اما بارها در شرایطی بودیم که اگر کمی بهتر دید داشتیم یا کمتر عجله می‌کردیم که این بسیار سخت است، می‌توانستیم کار را تمام کنیم. تنها با استفاده از ساختار به روشی بهتر می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم که این چیزی است که داریم روی آن کار می‌کنیم."

"در مورد دفاع هم پیشرفت کردن بدیهی است زیرا که در تمامی بازی‌هایی که خوب بودیم نمی‌توانم یک بازی را به یاد بیاورم که ما بدون کانتر پرسینگ بازی کرده باشیم. گاهی اوقات کانتر پرس مشهود نیست چرا که ما مالکیت توپ زیادی داریم اما همیشه زمانی که در موقعیت پرس از جلو و کانتر پرس قرار داریم، بازی خوبی انجام دادیم. پس پیشرفت در دفاع کردن بسیار مهم است، البته که در خارج از زمین بازی ما ۲۰ خرید جدید نداشتیم اما ما سه بازیکن جدید خریدیم و بازیکنان جوانی از آکادمی به تیم اصلی اضافه کردیم و هر گروهی در دنیا می‌توانند با گذشت زمان با هم هماهنگ شوند و این چیزی است که ما تلاش می‌کنیم به آن برسیم و تا به حال در این مورد بسیار خوب کار کردیم."

پپ لایندرز در اوایل هفته اعلام کرد که جو تیم به او اعتماد به نفس بیشتری برای شروع فصل می‌دهد، آیا شما با این حرف موافق هستید؟

"قطعا همین‌طور است. مردم به چیزهای مختلفی راجع به ما فکر می‌کنند. مدتی است که با‌ هم هستیم. طبیعت انسان‌ها این‌گونه است که احتمالا همه چیز را بدیهی بگیرند. اجازه بدهید این‌طور بگویم، شاید شما همه چیز را بدیهی می‌گیرید و ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد. با تماشای پسر‌ها و نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر می‌توانید ببینید که این گروه، واقعا خاص است. از پسر‌های تازه‌وارد خیلی گرم و صمیمی استقبال شد. اگر از تازه‌واردها بپرسید، شاید همین الان هم پرسیده باشید، اگر آن‌ها بگویند که این استقبال فراتر از انتظار آن‌ها بود، حقیقت را گفته‌اند؛ چرا که هرگز هم‌چین استقبالی را ندیده‌ام و مدت زیادی است که در این کار هستم."

"واقعا خاص است و بله، به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد زیرا تیم‌های دیگری هم می‌خواهند ترقی کنند و این ابدا کار آسانی نیست بلکه بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تیم خاصی هستیم، تیمی که هیچ کس نمی‌خواهد مقابل آن بازی کند. تیمی هستیم که بیشتر برای همدیگر می‌جنگیم و در کنار هم بودن را بیشتر احساس می‌کنیم و چیز‌هایی از این قبیل. فکر می‌کنم که ارزش امتحان کردن را دارد و به همین دلیل این کار را انجام می‌دهیم."

فکر می‌کنم همه ما در شب آغازین اردوی اتریش با هم بودن و هم‌بستگی را دیدیم. شب جالبی بود...

"خب من مرد رسانه‌های اجتماعی نیستم. به پنج میلیون دلیل ریز و درشت! اما آن شبی بود که هر ثانیه از آن باید توسط ویدیو ضبط می‌شد و ما باید آن را به دنیا نشان می‌دادیم. کاملا خودجوش بود و برنامه‌ریزی نشده بود. ما این مکان فوق‌العاده را در بالای تپه داشتیم. فوق‌العاده بود. روز طولانی‌ای بود، معمولا این‌گونه است. من به عنوان یک بازیکن و به عنوان یک سرمربی بخشی از این قضایا بوده‌ام و درکش می‌کنم؛ اغلب از بیکاری خسته می‌شوم!"

"اجراهای باورنکردنی خوبی داشتیم، آن‌قدر اجراهای باور نکردنی که ما واقعا از آن لذت بردیم و زمان به سرعت می‌گذشت. هیچ کس حتی یک نگاه به ساعت یا هر چیز دیگری نمی‌کرد، عالی بود. من دیشب یک جلسه بزرگ داشتم و به پسرها گفتم هرگز چنین چیزی ندیدم. این حقیقت است. این مبنایی است که باید از آن استفاده کنیم. ما به عنوان یک گروه، نحوه تعاملمان با یکدیگر واقعا چیز خاصی است و باید مطمئن شویم که می‌توانیم از آن برای هدفی بزرگ استفاده کنیم."

9404