احتمال بروز تاخیر در زمان آغاز رقابت‌های سری‌آ ایتالیا با وجود برگزاری جام‌جهانی

احتمال بروز تاخیر در زمان آغاز رقابت‌های سری‌آ ایتالیا با وجود برگزاری جام‌جهانی

پایگاه خبری فوتبالی - رئیس سری آ اعلام کرد با توجه به گرمای هوا، سخت خواهند توانست سری آ را از 13 اوت آغاز کنند.

به گزارش فوتبالی، اردوی پیش فصل تیم‌های مختلف کم کم به روزهای پایانی نزدیک می‌شود و کم‌تر از یک ماه به آغاز مسابقات فوتبال در سطح باشگاهی در اروپا باقی مانده است.

خریدهای مطرح بسیاری از تیم‌ها تکمیل شده و همه‌ چیز آماده از سر گرفتن فوتبال باشگاهی در اروپا، پس از حدود دو ماه تعطیلی خواهد بود. تعطیلی که صدالبته جام‌جهانی را به سبب گرمای هوای تابستانه بیش از حد در کشور میزبان (قطر) در خودش جای نداده بود و قرار است این مسابقات برای اولین بار در زمستان برگزار شوند. حالا و در همین رابطه، درحالی که موج گرمای هوا، جهان را درنوردیده، لورنزو کازینی، رئیس سری آ اعلام کرده است احتمال دارد آغاز سری آ هم به دلیل گرمای هوا در ایتالیا با تاخیر مواجه شود. کازینی که از باشگاه اودینزه بازدید می‌کرد، گفت: "بسیار سخت خواهد بود که بتوانیم سری آ را از تاریخ معین قبلی، 13 اوت آغاز کنیم. گرمای هوا طاقت‌فرسا شده و این هرگز برای سلامت بازیکنان خوب نیست. برگزاری جام‌جهانی در زمستان و توقف رقابت‌های باشگاهی در آن زمان نیز کار ما را پیچیده‌تر کرده و این از عجایب فصل جاری است." سری آ هر ساله از اواخر اوت یا ابتدای سپتامبر آغاز می‌شد و مشکلی از بابت گرمای هوا وجود نداشت اما ماجرای فصل 23-2022 همه‌جوره متفاوت است. قرار بر این بود تورنمنت فوتبال باشگاهی در ایتالیا از 13 اوت با تعجیل سه هفته‌ای آغاز شود. ضمن این که برگزاری بازی‌ها به سبب آغاز جام‌ جهانی در ماه نوامبر و ادامه یافتنش تا دسامبر به صورت فشرده‌تر خواهد بود. حالا اگر قرار بر تعویق آغاز مسابقات باشد، تقویم یک فصل کاملا به هم خواهد خورد و در غیر این صورت گرمای هوا، مانع از برگزاری بازی‌ها در شرایط ایده‌آل خواهد شد.

این سختی، صرفاً مختص به فوتبال ایتالیا نیست و درحالی که هفته جاری، گرمای هوا در انگلیس برای اولین بار از 40 درجه سلسیوس تجاوز کرد، ایتالیا هم گرمای بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند و افزایش دمای هوا، زندگی شهری را مختل کرده است. در استان لیگوریا، روز جمعه به سبب گرمای بیش از حد واگن، یکی از قطارهای شهری از ریل خارج شد و متروی میلان مجبور به تردد با کاهش چشمگیر سرعت شد. طبق اعلام سازمان حمل‌ و نقل میلان، دمای هوا در برخی واگن‌های خط 2، به 60 درجه سلسیوس هم رسید. آژانس ملی هواشناسی بریتانیا، هفته گذشته اخطار وضعیت قرمز را صادر کرده که به معنای وجود احتمال بسیار بالای مرگ یا خفگی بر اثر گرمای بیش از حد هوا است. دمای هوا در پرتغال و اسپانیا به 48 درجه سانتی‌گراد هم رسید و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده افزایش دما بیش از این هم رخ دهد.

در حالی که مهیا کردن زیرساخت‌های خنک کنندگی مصنوعی استادیوم‌ها در ایتالیا، پروسه‌ای زمان‌بر و پر هزینه خواهد بود و از طرف مقابل تیم ملی ایتالیا در جام‌جهانی حاضر نیست، به رئیس سری آ پیشنهاد شده مسابقات این لیگ را با تاخیر آغاز کرده و همزمان با برگزاری جام‌جهانی زمستانه هم مسابقات ایتالیا ادامه یابند. در این میان، تیم‌هایی که در تیم‌های ملی دیگر نماینده دارند از بازیکنان جوانان با ملیت ایتالیایی بابت جایگزینی استفاده کنند و این گونه، احتمال به پایان رسیدن فصل فوتبال سری آ در موعد مقرر وجود خواهد داشت. پیش از این پیشنهاد شده بود تیم‌های سری آ پس از عدم موفقیت ایتالیا در کسب جواز حضور در جام‌ جهانی، به مدت یک ماه در ایالات متحده اردو زده و یک تورنمنت نمادین را به میزبانی کشوری که قرار است برگزاری جام جهانی 2026 را بر عهده داشته باشد، همزمان با جام‌جهانی 2022 به سرانجام برسانند.

9404