ساپینتو ادامه دهنده راه فرهاد

ساپینتو ادامه دهنده راه فرهاد

پایگاه خبری فوتبالی- باتوجه به شواهد احتمال می‌رود با حضور ریکاردو ساپینتو در استقلال شیوه و حتی سبک بازی استقلال تغییر کند اما به نظر می رسد این چنین نیست و مربی پرتغالی راه فرهاد را در تیم آبی ادامه می دهد.

به گزارش فوتبالی، البته این در فوتبال ایران مرسوم است. مربی جدید که می آید نقشه خود را می چیند و تیم را با یک طرح و برنامه جدید آماده رقابت می کند. چرا که همیشه ترس از این وجود دارد که موفقیت های جدید به اسم مربی قبلی نوشته شود اما حرفه ای این است که راه خوب گذشته ادامه پیدا کند و آن چیز که باید تغییر کند اشتباهات گذشته است.

استقلال با شیوه سه دفاعه یک فصل را بدون شکست پشت سر گذاشت و قهرمان لیگ برتر شد. آنهم بعد از سال های متمادی. به نظر می رسد ساپینتو که در تیم موریننزه تیمش را با 4 مدافع راهی میدان می کرد دراستقلال فوتبال سه دفاعه را تکرارخواهد کرد. ازاین ترکیب استقلال در مصاف اول و دوم که در کانال رسمی باشگاه منتشر شده کاملا پیداست؛  سید حسین حسینی، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، رافائل سیلوا، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، کوین یامگا، جعفر سلمانی، سجاد شهباززاده و پیمان بابایی. در این ترکیب بدون شک روزبه چشمی، سیلوا و جلالی نقش سه مدافع مرکزی را بازی کردند. طبیعتا جعفر سلمانی و صالح حردانی وینگ بک های تیم بشمار می روند.

ادامه راه فرهاد توسط ساپینتو نه تنها عیب نیست بلکه حسن است و یک درس خوب برای مربیان وطنی است که راه های خوب مربی قبلی را ادامه دهند؛  بکارگیری از سه مهاجم که در این ترکیب سجاد شهباز زاده در راس، پیمان بابایی و یامگا در کناره ها هستند بدین معنی است که مربی پرتغالی همان طور که در دفاع از 3 بازیکن استفاده کرده در خط حمله هم از سه بازیکن استفاده می کند و تاکید روی بازی تهاجمی استقلال دارد. چرا که استقلال به عنوان تیم قهرمان در اختیار تیم ساپینتو قرار گرفته و کار او سخت تر است. حتی تر سخت از دوره مربیگری فرهاد مجیدی چون در فوتبال تکرار قهرمانی سخت تر از قهرمان شدن است. از خوبی ها تیم ساپینتو در دو بازی دوستانه اخیر بسته نگه داشتن دروازه تیم آبی بود. این نشان می دهد مربی پرتغالی روی گل نخوردن هم تاکید دارد و شاید به همین دلیل است که در جلوی خط دفاعی از دو هافبک دفاعی صفر تا صد استفاده می کند. مهدی مهدی پور و زیر نیک نفس. هر چند ممکن است ترکیب تیم آبی برای بازی های رسمی تغییراتی داشته باشد اما از هم اکنون پیش بینی می شود ساپینتو در حال آماده کردن استقلالی تهاجمی با قدرت در دفاع است. نقشه او تصاحب دوباره  جام برای آبی ها است و به نظر می رسد در همین فرصت کم توانسته تاثیر مثبتی در استقلال بگذارد و این از نتایج استقلال در بازی های دوستانه پیداست.

ساپینتو در استقلال راه فرهاد را می رودو فرهاد راه استراماچونی را طی کرده بود؛ البته که مربی پرتغالی با تماشای فیلم بازی های استقلال در فصل گذشته با وجود قهرمانی پی به عیب های استقلال هم برده است و تلاش می کند استقلال را در فوتبال سه دفاعه به تیم بهتری تبدیل کند. این مهمترین ماموریت اوست. چرا که استقلال همان تیم فصل گذشته باشد ممکن است دوباره قهرمان نشود اما اگر به تیم بهتری تبدیل شود شانس بیشتری برای تصاحب دوباره جام خواهد داشت.

7777