چرا یزدانی نمی‌تواند از معافیت تحصیلی استفاده کند؟

چرا یزدانی نمی‌تواند از معافیت تحصیلی استفاده کند؟

پایگاه خبری فوتبالی - محرومیت سیاوش یزدانی از تحصیل زمانی به پایان می‌رسد که نقل و انتقالات لیگ برتر به پایان رسیده است!

به گزارش فوتبالی، سیاوش یزدانی در یک مخمصه عجیب افتاده است. مدافع سابق استقلال، بعد از آنکه مشمول خدمت سربازی شد و به اجبار به ملوان رفت، مدت زیادی است برای هیچ تیمی به میدان نرفته و حتی تمرین هم نکرده است. یزدانی با وجود اینکه از یک اسفند سرباز نیروی دریایی ارتش محسوب می‌شود و بازیکن ملوان است اما فقط چند جلسه در تمرینات این تیم حضور یافته و حتی یک دقیقه هم برای انزلی‌چی‌ها به میدان نرفته است.

یزدانی، بعد از حضور در تمرینات ملوان با مازیار زارع سرمربی این تیم صحبت و او را متقاعد کرد که به دلیل شرایط روحی نامناسب در تمرینات و مسابقات حضور نداشته باشد، زارع نیز این موضوع را پذیرفت. حالا با گذشت چند ماه از خدمت سربازی یزدانی او در یک بلاتکلیفی محض قرار گرفته است.

مدافع سابق استقلال که هنوز نیم فصل دیگر از قراردادش با این تیم باقی مانده و بعد از پایان سربازی باید به این قرارداد پایبند باشد، در جشن قهرمانی استقلال قاطعانه از بازگشت به جمع آبی پوشان صحبت کرد اما او حالا درگیر مسائلی شده که احتمال بازگشتش به استقلال را به پایین ترین حد خود رسانده است.

یزدانی در جشن قهرمانی استقلال در پاسخ به سوالی درباره اینکه «بالاخره دکتر شدی یا نه؟» جواب مثبت داد تا خیلی‌ها تصور کنند که این بازیکن معافیت تحصیلی خواهد گرفت و به استقلال برمی گردد اما یک اتفاق قدیمی باعث شده تا گرفتن معافیت تحصیلی برای یزدانی محال باشد. این مدافع در حین کنکور دکترا یک استوری از خودش منتشر کرد که کارت ورود به جلسه‌اش را نشان می داد. همین موضوع باعث شد تا مسئولان سازمان سنجش متوجه شوند او گوشی تلفن به سر جلسه برده و این ستاره فوتبال را از تحصیل به مدت طولانی محروم کنند! جالب اینکه یزدانی در کنکور دکترا قبول شد اما به خاطر محرومیتی که برایش در نظر گرفتند نمی‌تواند در دانشگاه حاضر شود و یا حتی کنکور مجدد بدهد.

لو رفتن استفاده از گوشی تلفن در آن جلسه آزمون برای یزدانی به منزله تقلب بود و این مدافع در جشن قهرمانی این مسئله را نمی دانست و امیدوار بود که بتواند با رایزنی موضوع را حل کند اما چنین اتفاقی رخ نداد. محرومیت از تحصیل برای یزدانی حتی اگر نتیجه کنکور او نیز باطل نشود، در شهریور ماه به پایان می‌رسد و این تاریخ درست زمانی است که مهلت نقل و انتقالات لیگ برتر (30 مرداد) به پایان رسیده و او عملا نمی تواند قرارداد جدیدی با استقلال ببندد و به جمع آبی پوشان بپیوندد.

به عبارت بهتر یزدانی یکبار دیگر چوب اشتباه خودش را می خورد. اگر او آن استوری را از جلسه آزمون دکترا منتشر نمی کرد، می‌توانست با استفاده از معافیت تحصیلی همچنان در استقلال و تیم ملی به کارش ادامه بدهد.

مدافع سرباز ملوان، این روزها در تمرینات این تیم هم غایب است اما به نظر می رسد او برای ادامه فوتبال راهی جز بازگشت به جمع شاگردان مازیار زارع نداشته باشد. یزدانی با زارع نیز هماهنگ کرده و آخرین تلاش های خود برای بازگشت به استقلال را انجام می دهد اما احتمالا شاهد آن خواهیم بود که او به زودی همانطور که برای حضور در مراسم های خاص سربازی در انزلی حضور دارد، در تمرینات ملوان هم حاضر شود و کارش را برای لیگ بیست و دوم استارت بزند. موضوعی که بازگشت یزدانی به استقلال را باز هم به تعویق خواهد انداخت.

از سوی دیگر هر زمانی که خدمت سربازی یزدانی به پایان برسد و حتی اگر او بتواند معافیت موقت یا دائم هم بگیرد، به خاطر قراردادی که با استقلال دارد، باید به این تیم برگردد و کارش را از سر بگیرد.

1470