مقصر حذف تیم ملی بسکتبال ایران کیست؟

مقصر حذف تیم ملی بسکتبال ایران کیست؟

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی بسکتبال با باخت مقابل اردن به ماجراجویی های خود در کاپ آسیا پایان داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، باختی که برای ایران بسیار گران تمام شد تا نائب قهرمان دوره قبل نتواند حتی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. تیمی که برخلاف صحبتهای جواد داوری ،رئیس فدراسیون بسکتبال و  سعید ارمغانی سرمربی با ترکیبی جوان راهی اندونزی نشده بود. آنها در این رویداد با میانگین سنی ۲۸ سال شرکت کردند. در صورتی که به غیر از اردن و لبنان مابقی با تیمی جوان به جاکارتا آمدند.چون می دانستند که کاپ آسیا رویدادی انتخابی نیست و تنها بواسطه معرفی تیم قهرمان قاره آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود.
به هر حال ایران در این تورنمنت مقابل تیمهای سوریه،قزاقستان و ژاپن صاحب برتری شد و یک باخت مقابل اردن به ثبت رساند. سه بردی که ایران به آن دلخوش شد تا تیم عربی اردن  را دست کم بگیرد.آنهم در روزی که شاگردان سعید ارمغانی حرفی برای گفتن در دفاع و حمله نداشتند. در تایم اوتها نیر روی جزئیات بحث نشد. محمد جمشیدی دفاع خوبی انجام نداد  و حدادی هم با توجه به زمان زیاد بازی اش دراپ دفاع کرد تا گارد راس اردن از ضعف حامد استفاده کرده و براحتی سه امتیازی بزند.

همچنین ایران در این بازی ۱۷ امتیاز ضد حمله خورد و روی فشار دفاعی تمام زمین اردنی ها جا ماند و توپهای زیادی را لو داد. هر چقدر کادر فنی برابر ژاپن تعویض های مثمرثمر داشت در برابر اردنها تصمیم های منطقی نگرفت. حتی در دفاع از دارتاکر بازیکن آمریکایی الاصل بازماند. در حمله ها هم چرخش توپ تنها بین سه بازیکن صورت گرفت و عملا" سایرین از بازی کنار گذاشته شدند اردن هم از گپهای شکاف استفاده کرده و به امتیاز رسیدند.

اما بردهای ایران هم شاخصه های خوب زیادی نداشت. باید گفت با آمدن سنتر قدبلند سوری ها نتوانستیم در زیر حلقه خوب کار کنیم و به پرتابهای سه امتیازی بهنام  یخچالی دلخوش شدند. قزاقستان نیز در حد تیم ملی نبود. آن هم قزاقی که به بحرین باخته بود و بازیکن آمریکایی و یورولیگی خود را به همراه نداشت. برابر ژاپن تیمی که سنتر نداشت و شاخص های خود را به همراه نیاورده بود نیز با یک بازی فیزیکی سرعتشان را کنترل کردیم.

اما اشکال این حذف ناباورانه تنها در کار سرمربی و بازیکنان خلاصه نمی شود چرا که انتخاب کادر فنی از سوی فدراسیون بحث برانگیز بود. از مدیر فنی تیم ملی محسن صادق زاده که ۱۲ ،۱۳ سال است به آمریکا رفته و تیمداری نمی کند،محمد کسایی پور سه سالی است تیمی ندارد و کلاه سنگیانی که در بحث تیمداری جزء شاخصین نیست. او هم سه سالی بود که حتی سرمربی نیست.

زلاتکو هم که به عنوان مربی خارجی جذب تیم ملی شد تنها در دو بازی بود و با پیشنهاد باشگاه صربستانی به کشورش برگشت و ارمغانی را تنها گذاشت. شاید تنها کسی که در این بازیها توانست سرمربی تیم ملی را همراهی کند کسب نبود جز مهران آتشی که سالهاست در رویدادهای مختلف با مربیان  ایرانی و خارجی همراه بوده است.

1470