ایران دو - سه لهستان/ غرور دست چهارم، کار دست شاگردان عطایی داد

ایران دو - سه لهستان/ غرور دست چهارم، کار دست شاگردان عطایی داد

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ مغلوب لهستان شد و از صعود به جمع ۴ تیم برتر بازماند.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های 2022 از ساعت 23:30 روز پنج‌شنبه در شهر بولونیا ایتالیا به مصاف تیم ملی لهستان و با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی بازماند.
بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران برای شروع این بازی حساس از طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توخته، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد. برنده این بازی احتمال داشت روی سکو برود و بازنده باید از دور مسابقات حدف می‌شد.

اولین امتیاز ایران توسط امیرحسین اسفندیار با دفاع اسپک بارتوژ کورک، کاپیتان تیم ملی لهستان به دست آمد. 3 اشتباه متوالی از شاگردان عطایی در حمله، لهستان را پیش انداخت.  عطایی در وقت استراحتی که در امتیاز 17 بر 14 به سود لهستان تقاضا کرد، بازیکنانش را به آرامش دعوت کرد و گفت که تحت تاثیر جو سالن، عجولانه بازی نکنند. سرویس‌ها قدرتمند با سرعت بالا از سوی حریف اروپایی، کاملا موثر بود و اختلاف امتیازات را به 5 رساند. تیم ایران در این ست 25 بر 21 مغلوب شد. 

تیم ملی ایران در پایان ست نخست 10 امتیاز از حمله، 2 امتیاز از دفاع روی تور، 2 پوئن سرویس و 7 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. تیم ملی لهستان هم 13 امتیاز از حمله، یک امتیاز از دفاع روی تور، 2 پوئن سرویس و 9 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

در ابتدای ست دوم، صدای سالن توسط سیما تا حد زیادی کاهش داده شد که روی جذابیت بازی برای بینندگان تلویزیونی تاثیر داشت. لهستان در این ست شروع بهتری داشت ولی حملات و سرویس‌های قوی بازیکنان ایران، برتری را در امتیاز 12 بر 11 به شاگردان عطایی داد. اشتباهات متوالی تیم ایران پس از وقت استراحت فنی، اجازه حفظ پیشتازی را به ایران نداد. چند حمله سرعتی و دو سر آنتن از سوی بازیکنان ایران، نتیجه با در امتیاز 21 و سپس 23 مساوی کرد. سرویس بدون بازگشت عبادی‌پور، تیم ایران را 26 بر 24 برنده ست دوم  کرد.

تیم ملی ایران در پایان دوم نخست 26 امتیاز از حمله، 4 امتیاز از دفاع روی تور، 3 پوئن سرویس و 14 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. تیم ملی لهستان هم 24 امتیاز از حمله، 3 امتیاز از دفاع روی تور، 3 پوئن سرویس و 19 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

تیم ایران در ست سوم، اشتباهات زیادی داشت و بهروز عطایی که ست را از دست رفته می‌دید، ترجیح داد بیشتر از بازیکنان دخیره خود استفاده کند. لهستان در این ست 25 بر 18 برنده شد.

کاری که لهستانی‌ها در ست سوم با ایران کردند، توسط شاگردان عطایی در ست ابتدای ست چهارم انجام شد و ایران با بازگشت بازیکنان اصلی  14 بر 7 پیش افتاد. حملات هوشمندانه عبادی‌پور و اسماعیل‌نژاد در این ست، نشان از انگیزه و دید آنها بر بازی بود. ایران با عملکردی برتر 25 بر 16 برنده شد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم با 4 امتیاز متوالی لهستان آغاز شد و نخستین امتیاز ایران را مرتضی شریفی گرفت. تیم ایران در این ست 15 بر 7 و در مجموع 3 بر 2 شکست خورد و به مرحله نیمه نهایی نرسید.

1470