رونمایی از گزینه‌های جذابی که جانشین اسکوچیچ نشدند

رونمایی از گزینه‌های جذابی که جانشین اسکوچیچ نشدند

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال یا بهتر بگوییم کمیته فنی فدراسیون، چه مربیانی را به عنوان گزینه جانشینی دراگان اسکوچیچ درنظر گرفته بود؟

به گزارش فوتبالی، قبل از آنکه خروجی جلسه مشترک کمیته فنی با اعضای هیات رئیسه فدراسیون، ابقای اسکوچیچ در سمتش باشد، کمیته فنی – که صلاحیت مربی کروات برای ادامه همکاری با تیم ملی را تایید نکرده بود – به دنبال آوردن یکی از مربیان مورد نظرش به تیم ملی بود.

به جز علی دایی که خبر پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی به او، به صورت رسمی تائید شد و در نهایت دایی هم پاسخ منفی داده بود، کمیته فنی به دو گزینه خارجی هم فکر کرده بود.

نفر اول ولادیمیر پتکوویچ بوسنیایی بود که قبل از انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی استقلال، گزینه جانشینی فرهاد مجیدی شده بود و البته سالیانه یک میلیون و هفتصدهزار یورو از استقلال خواسته بود که در نهایت منتفی شد. اساسا فدراسیون فوتبال با این وضعیت بد مالی نمی‌توانست سراغ پتکوویچ برود مگر اینکه وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال کمک کند.

نفر دوم هم شنول گونش ترکیه‌ای است که مربی نام‌آشنایی برای فوتبالدوستان ایرانی محسوب می‌شود و سابقه حضور در جمع چهار تیم برتر جام جهانی با تیم ملی کشورش را دارد.

البته که این دو مربی، در قیاس با اسکوچیچ، گزینه‌های جذابتری برای نیمکت تیم ملی به حساب می‌آیند منتهی فدراسیون فوتبال که با انواع و اقسام مشکلات مالی مواجه است، قطعا برای جذب این دو مربی کار راحتی نداشت و احتمالا باید سراغ کمک گرفتن از وزارت ورزش می‌رفت تا دولت هزینه جذب سرمربی خارجی تیم ملی را تقبل کند.

1984